Kaj naj bi bil osebni dokument?

V zadnjem času sem nekajkrat naletel na težavo, ko se je zakompliciralo pri osebnem dokumentu, oziroma razumevanju tega, kaj naj bi se štelo kot osebni dokument.

Ker sem osebno izkaznico že pred leti izgubil, ali mi je bila mogoče celo ukradena, sem jo bil prisiljen preklicati in potem sem se odločil, da ne grem delati nove. Za dvigovanje denarja na banki je bilo vedno povsem dovolj vozniško dovoljenje, ki ga imam vedno s sabo, za pot v tujino pa preventivno vzamem s seboj potni list, pa četudi grem na Fernetiče v diskont po Laško pivo (malo reklame, ker se mi firma po vseh teh napadih kar malo smili).

Prvič pa se mi je zakompliciralo v moji matični banki, ki je sto metrov oddaljena od hišnega praga in kjer me na videz sigurno poznajo. Ko sem želel dvigniti denar z vozniškim dovoljenjem, mi je uslužbenec dejal, da ne bo šlo, ker on tega v svojem računalniškem programu nima zapisanega kot moj osebni dokument. Saj niste resni! Kako pa sem jaz lahko brez težav vsa ta leta dvigoval denar z vozniško na drugih bankah, ki za povrh še niso moja matična in me uslužbenci ne poznajo? Saj je v vozniški slika za identifikacijo in ostali podatki, kot je EMŠO, za iskanje po bazi, če to res potrebujejo. Ne razumem, zakaj bi morali v bankah svojim komitentom, od katerih nenazadnje ti ljudje živijo in morajo brez njihovih varčevalnih vlog hoditi po bistveno dražje kredite k tujim bankam, še dodatno greniti in komplicirati življenje?

Drugič pa se je pojavil problem pri sklepanju neke pogodbe, ker so me prepričevali, da vozniško dovoljenje ni osebni dokument, ampak lahko sklenem pogodbo samo z osebno izkaznico ali potnim listom. Razlog pa naj bi bilo to, da na vozniškem dovoljenju ni zapisano začasno bivališče.

Resda nisem imel nikdar prijavljenega začasnega bivališča, samo če greš ti recimo za leto dni v študentski dom, ali menjaš osebno izkaznico in potni list, da je navedeno potem tam gor začasno bivališče? Skoraj pa ne verjamem, da se začasno bivališče na osebno ali potni list kar dopiše v prazno rubriko.

Kot smo lepo dokazali pri avtomobilskih nalepkah in pred kratkim še pri preklicu osebne izkaznice, ki ga sedaj ni potrebno več objavljati v Uradnem listu (kar je bilo jasno dodatni strošek), so nekatere birokratske ovire ustvarjeno povsem umetno, ker si je pač to nekdo tako zamislil in se mu zdi, da je tako prav, ali pa nenazadnje zato, da se nekatere postopke tako zakomplicira, da ljudje izgubijo vsako upanje vnaprej.

8 komentarjev to “Kaj naj bi bil osebni dokument?”

  1. kekez Says:

    Jaz sem imel še večje težave. Običajno sem se identificiral s potrdilom za upravljanje z VHF GMDSS postajo, izdano od ministrstva za promet.

    Ker me niso nikjer šmirglali (v banki sem jim zagrozil: zdaj pa dost, pare na svetlo in grem, sunce vam… Potem so poklicali šefa, ki mi je v svoji pisarni postregel kavico in sva mimogrede vse uredila) sem zaprosil za uradno razlago definicije osebnega dokumenta.

    Tole so mi napisali:
    Potrdilo za upravljanje z VHF GMDSS postajo ima v skladu z 2. členom Zakona o osebni izkaznici funkcijo identifikacijskega dokumenta – zato velja kot osebni dokument.

    UE, Sektor za upravne notranje zadeve

    Pomaga pa seveda nič.

  2. sparkica Says:

    Hehe, take stvari so tudi mene vedno fascinirale… kaj za vraga je osebni dokument in zakaj to vozniška enkrat je, drugič ne 😀

    No, upanje obstaja: še malo pa se bo vse dalo narediti kar s kartico zdravstvenega zavarovanja, saj bo na njej vse – od spolnih bolezni do stanja na tekočem računu :mrgreen:

  3. dronyx Says:

    Jaz sem na banke postal že tako alergičen, da če mi še enkrat kdo zateži s tem, da vozniško ni osebni dokument, ga dam takoj pred težko dilemo. Ali je osebni dokument, ali pa menjam banko. Saj kljub konkurenci bistvene razlike med njimi ni, tako da pač izberem tisto, ki šteje mojo vozniško za osebni dokument. Pa naj gredo Žide vprašat, kdo je v bančništvu kralj. Ali uradnik za šaltarjem, ali jaz, ki jim omogočam, da za mizerne obresti moj denar drago plasirajo naprej.

  4. kekez Says:

    Jaz sem šel nekoč na volitve brez osebne. Sploh je nisem imel, saj ni obvezna.

    In tam pametujeta dva upokojenca z osebno. Razložim, da je sploh nimam, ker ni obvezna. Imam pa vozniško. Potem vzameta vozniško in en pravi drugemu: “Poglej če je na vozniški številka osebne.” 🙂 🙂

  5. sparkica Says:

    kekez, tale je za objavo pod preblisk dneva 😀 :mrgreen:

  6. pijanec Says:

    Za mene je osebni dokument vse, kjer piše gor moje ime in priimek ter je zraven moja slika, tudi npr. članska izkaznica od knjižnice. Vsakemu normalnemu mora biti to dovolj za identifikacijo osebe.

  7. dronyx Says:

    pijanec, preveč na široko ne smeš iti, ker danes vsak mulo doma na barvnem laserju že tiska neke članske izkaznice.

  8. Tajča Says:

    “so nekatere birokratske ovire ustvarjene povsem umetno, ker si je pač to nekdo tako zamislil in se mu zdi, da je tako prav, ali pa nenazadnje zato, da se nekatere postopke tako zakomplicira, da ljudje izgubijo vsako upanje vnaprej.” Ja, točno tako je.

    Na osebni izkaznici sicer piše stalno, ne začasno bivališče.
    Nekoč, ko še nismo bili tako mobilni, kot danes, je zadoščal naslov – adress. Naslov je nekaj, kamor želiš, da ti prihaja uradna pošta, z davčne, s sodišča, s policije itd.
    Dandanes pa, ko res rabi človek le naslov, se mi zdi, da pa te država hoče še fizično nekam privezat. Obratno od trenda večje mobilnosti. Navsezadnje zakaj bi uradno koga zanimalo, kje in kdaj državljan spi in pere svoje cunjice.

    Dobro, če ni nič novega, bo še za kakšno leto za brat stare drOnyxove poste. 🙂

Oddajte komentar

