Asus EEE goes mobile internet

Bistvo tega malega prenosnika je po moje ravno v mobilnosti. Kot pa sem enkrat že omenil, mu do mobilne popolnosti manjka še mobilni internet prek UMTS omrežja, ki ti potem zares omogoča, da se praktično kjerkoli in kadarkoli priklopiš v internet.

Tole je dokumentiran postopek priklopa prek Mobitelovega Instant interneta in z modemom Novatel Ovation MC950D, ki mimogrede podpira toliko kratic, da me postane kar malo sram, ker vsaj za polovico ne razumem niti kaj pomenijo (HSUPA, HSDPA, UMTS, EDGE, GPRS). Pa to niti ni bistveno, važno da se napravica čim hitreje je možno poveže v internet. Ali se temu reče HOPACUPA ali pa samo HSDPA, me pa toliko niti ne zanima.

Ko dobiš znano Mobitelovo kopijo Warholove pločevinke za Campell Soup (moram biti malo zloben, ker sicer to potem nisem jaz), je v njej modem (jaz bi rekel raje vmesnik), presenetljivo mali CD (pol manjši od običajnega) z navodili za namestitev na XP ali MAC OS in to je vse. O Asusu EEE, Xandrosu ali linuxu ni govora.

Sem pa v Mobitelovem centru vprašal, kako je s tem, pa so mi prijazno odgovorili, da mi lahko skopirajo gonilnik za Asusa EEE na USB ključek ali pa mi ga celo sami namestijo. Da bi mi ga sami namestili, bi žalili moj ponos, zato to ne pride v poštev. Sem pa po mailu dobil naslov FTP strežnika (od Acorda-92), kjer se da dolpotegnit gonilnik z navodili za namestitev.

Sedaj pa cookbook postopek za telebane:

Najprej se vprašamo, ali to zares želimo početi in ali ne bi raje nesli vse skupaj nekam v Mobitelov center in upali, da imajo prijaznega človeka na zalogi, ki to zna narediti in mu ne bo hodilo odveč. Če je odgovor Da (Yes), potem prenesemo iz zgornjega FTP strežnika iz mape gonilnik za UMTS datoteko z tipično računalniško dolgočasnim imenom
novatel_modem_drivers_binary_eeepc_0.0_4.deb.

Verjetno bi me kdo sedaj rad vprašal, Onyx, kako pa naj prenesem datoteko, če se sploh še nisem povezal v internet? To je dobro vprašanje in moj odgovor je težko. Najdi računalnik, lahko tudi sosedov, ki je že povezan v internet in skopiraj filet na USB disk (desni klik, save me as…to še znamo, ne?).

Sedaj zaženemo asusa EEE, vstavimo USB disk, gremo na zavihek Work in zaženemo aplikacijo File Manager (ali pa kliknemo enostavno Open in File Manager, ko računalnik zazna USB disk in ponudi, kaj naj naredi z njim). Potem najdemo datoteko z tipično dolgčasnim imenom in končnico deb, desni klik in izberemo Install DEB file…

Ko računalnik gonilnik uspešno namesti, ga ponovno zaženemo in vtaknemo USB 3G/UMTS vmesnik v prosto USB režo. Po navodilih je potrebno čakati 1 minuto, pa recimo, da to res drži. Jaz običajno jajčka na trdo kuham tri minute, samo tole je izgleda malo hitreje.

Smo že pri drugem delu naloge, ko je potrebno še kreirati novo omrežje. Gremo na zavihek Internet in zaženemo Network in kliknemo še Create… da zaženemo čarovnika za dodajanje novega omrežja. Nadaljevanje pa je v slikah (dovolj nakladanja), ki upam govorijo same zase.

Tule je potrebo izbrati Service UMTS/GPRS in klikniti Search, da preskenira mobilna omrežja v okolici.

Tale slikica pa že potrebuje komentar.

Verjetno se vsak pri izbiri operaterja sreča z dilemo, koga na koncu izbrati. Mobitel je velik in ima najboljšo pokritost, Simobil ima slabšo pokritost, a včasih nižjo ceno (sploh 19 € za unlimited), Tušmobil in sedaj še T-2 sta pa hitro rastoči kao “gazeli”.

Tole zgoraj pa upam jasno nakazuje, zakaj pri meni dileme pri izbiri ni. Na moji lokaciji ima samo Mobitel UMTS signal, ostala dva pa GPRS, ki je hitrostno nekaj podobnega, kot smo deskali leta 1995 z analognimi modemi, ko so se joški v noniterlaced JPEGu narisali po parih minutah, preden se je izrisala še (xxx), te je pa vsa nakopičena pohota že Itak minila. Tole samo kot medklic in malo globoke filozofije.

V naslednjem koraku pa izberemo Operaterja, v tem primeru Slovenia-Mobitel (Internet) ter ime povezave. Jaz sem dal ONYX MOBILE, vam pa ni treba isto, ampak si lahko izmislite kaj svojega.

Samo še Finish in to je v bistvu že vse. Do povezave v Internet manjka pa sedaj res samo še korak. Izberemo novo ustvarjeno omrežje, dropdown (učeno, spustni seznam) gumb Connection ter kliknemo Connect.

Če vse teče gladko, se računalnik poveže prek mobilnega operaterja v Internet in smo že on line, ko naenkrat oživi brskalnik, odjemalec za pošto, skype, mesendžer in še kaj.

Za odklop iz Interneta izgleda, da ni dovolj samo desni klik na drugo ikono z dvema računalnikoma v statusni vrstici in Quit, ker vsaj pri meni, povezava v internet ne pade.

Očitno je potrebno narediti Disconect, kot prikazuje spodnja slika.

Tako, to so bili današnji kuharski nasveti.

Dobro vprašanje, ki ga bom lahko odgovoril šele po nekajdnevnem testiranju pa se glasi, ali tale UMTS/3G vmesnik porabi za delovanje veliko energije in kako to vpliva na trajanje baterije.

Preberi še:
Asus EEE – blogerski švicarski nož? by Onyx
Instant internet by Onyx

Značke: , ,

4 komentarji to “Asus EEE goes mobile internet”

  1. Izzy Says:

    1a bi rekel.
    Js rabim pa gonilnike za Globesurfer iCON 7.2 s ampak jih na acordu ne dobim, ker se nekao nea morem povezati s ftp-jem.
    A mi lahko kako pomagaš? Itak rabim za mojga eee.
    thx

  2. Marchi Says:

    Zdravo.
    Jaz imam Samsung SGH-z130 pa nimam pojma kje bi dobil linux driver, da bi lahko sprobal tvoja odlična navodila.
    Imaš kak namig kako stvar inštalirati.
    Morda kakšen kompatibilen oz. univerzalen driver.
    lp Marchi

  3. gregor Says:

    tega fiaila se ne da več dobit. A mi ga kdo lahko pošlje na mail
    hvala

  4. bibibu Says:

    ja jst bi tud rabla tale filetk, ker se iz njihove uradne strani, torej http://www.acord-92.si/ftp/Asus/Prenosnik%20EEEPC/gonilnik%20za%20UMTS/ ne da snet

    bi bil tok prjazen in ga na mail poslal?
    priti priti pls :trep:

Oddajte komentar

