Ideje za poimenovanje strežnikov

Verjetno nobeden priseben sistemski administrator ne bi svojemu strežniku dal ime ATKA PRIMA? Ker zveni že samo ime smešno in neresno. Recimo: »Ali mi hočeš skopirat tiste faile na juzer šer od atke prime?« Ali pa: »Na atki primi je potrebno prekonfigurirati DNS, da ne bo več primary«.

Je pa poimenovanje strežnikov eden redkih primerov v računalništvu, kjer se da pokazati tudi malo več svobodne kreativnosti in ustvarjalnosti ter ni nujno, da se strežnik imenuje tako, kot ga privzeto določi čarovnik za namestitev. V večini primerov pa se med resno namestitvijo strežnika klika itak samo naprej, naprej, YES, naprej, OK, naprej, YES in OK (kadar gre za tipično konfiguracijo, sicer pride vmes še dvakrat OK in še enkrat naprej), kar pa nezadržno vodi k obupno dolgočasnim imenom, ki so si po možnosti še vsi enaki.

V nekaterih podjetjih in službah za informatiko imajo sicer postavljene standarde, kako se strežnike poimenuje. Večinoma se v takih primerih imena določijo tako, da se lahko že iz imena razbere, za kakšen strežnik gre. Ponavadi nekaj v smislu MAIL_SRV_00001, FILE_SRV_0001, WEB_SRV_00001 (v primeru blade serverjev, sicer so imena lahko tudi krajša, recimo MAIL_SRV_1), kar je za moj okus čisti dolgčas. Zehhh…

Na spletu sem malo pobrskal po raznih forumih, kakšna je kaj praksa drugje glede tega. In nekatere idejo so res dobre, ali celo vrhunske, ko bi šel najraje kar takoj popravljati vsa imena.

Mogoče najpogosteje se uporablja za poimenovanje strežnikov (lahko tudi ostalih IP naprav) kar razna imena bogov, predvsem iz grške mitologije. ZEUS, HERMES, EROS, ANUBIS… Pri izbiri imena si lahko tako kot pri poimenovanju dojenčkov pomagamo s spletno stranjo, kjer so našteti popularni bogovi. Pri uporabi imen bogov se mi zdi da je potrebna tudi pazljivost, da upoštevamo hirarhijo in ne poimenujemo glavnega domenskega strežnika po nekem marginalnem bogu, medtem ko je recimo Zeus nek nepomemben testni strežnik, na katerem se učijo pripravniki in igrajo pasianso na konzoli.

Podobna možnost je poimenovanje strežnikov po galaksijah, planetih in lunah. ANDROMEDA (recimo glavni IDS sistem), MARS (domenski strežnik), PHOBOS (DNS strežnik), SATURN (poštni strežnik), CALYPSO (proxy za internet)…Tudi tu je pametno iz spoštovanja do vesolja upoštevati hirarhijo. Imena galaksij so recimo lahko tudi imena omrežji ali domen, strežniki imajo imena planetov, ostale naprave, kot so računalniki in tiskalniki, pa imena lun, če seveda ni firma prevelika, ker potem zmanjka imen za vse.

Potem pa obstaja še cela kopica primerov tako imenovanih »dobrih praks«.

Nekdo je poimenoval strežnike po alkoholnih pijačah: calsberg, smirnoff, guinness. Zelo duhovito se mi zdi poimenovanje strežnikov po antidepresivih: paxil, zoloft, prozac, lexapro, xanax, celexa…Če ti kakšen strežnik neprestano povzroča težave, mu daš ime ANUS ali BITCH. Zelo zelo lepo ime za strežnik se mi zdi ONYX, samo škoda, ker v istem lokalnem omrežju ni zaželeno imeti več enakih imen, ker sicer bi bili lahko potem vsi strežniki kar enostavno onyxi. Dobra ideja je tudi poimenovanje po rimskih vladarjih: caligula, nero, pankracij

Ženska sistemska administratorka lahko poimenuje strežnike po zelenjavi, ki jo goji na vrtu: solata, kumara, orhideja, rabarbara, hortenzija. Pri čemer je prej pametno, da se posvetuje s šefom, če taka imena sploh odobrava. Večinoma ne, razen če nista tudi več kot samo “intimna prijatelja”.

Zame absolutni zmagovalec kreativnosti pa je nekdo, ki je dal imena strežnikov po »naughty« japonskih besedah (sploh sem se smejal, ko sem pogledal, kaj ta imena pomenijo):

Bukkake
Shibari
Tekoki
Tamakeri
Paizuri
Nyotaimori

Skratka, možnosti za poimenovanje je več kot dovolj, sedaj pa veselo na delo. Samo pazljivo, ker pri večini strežnikov je zamenjava imena cel postopek in ni dovolj samo dva klika z miško, ker sicer bodo pregoreli telefoni v help desku.

Če ima še kdo kakšno pametno idejo za poimenovanje strežnikov, veselo na plan. Morda najboljšo celo nagradim in moje računalnike preimenujem (sedaj so vsi ONYX ali PC-666).

14 komentarjev to “Ideje za poimenovanje strežnikov”

  1. kekez Says:

    Eni moji strežniki so po ribah: balestra, barakuda…
    Nekje sta mi pa dva v clustru res povzročala polno preglavic in sta si zaslužila imeni: tantal in sizif.
    Glavni strežnik v naši firmi je kaos. 🙂

  2. dronyx Says:

    Ko si omenu ribe, sem že mislu, da si jih poimenoval po ženskah. Balestra bi še šlo, samo ko sem prebral barakuda, sem pa vedu, da si zares mislu ribe. Čeprav če še enkrat pomislim, verjetno se tudi kakšna ženska imenuje Barakuda?

  3. sparkica Says:

    Dobro temo si našel 😀

    Hej, ne kar vseh žensk v isti stereotipni koš metat! Ne hodi nam le zelenjava po glavi 👿

    V labu, kjer sem bila kar nekaj časa, je bila praksa poimenovanja strežnikov z imenom na m: marmelada, marela, margarita, mario itd. 😀

    Kreativnost se da pokazati že pri imenovanju lastnega računalnika, ne samo serverja: jaz sem že imela sparkija (logično) in arwen. Trenutno se moram držati bolj dolgočasnih imen 😦

    Lahko bi poimenovali strežnike tudi po Simpsonovih 🙂 Ali Adamsovih 🙂 Bogovi, galaksije in ostalo je že malo izpeto 🙂 Na voljo je tudi celo živalsko kraljestvo 😀 Daj skopiraj mi tiste fajle na kenguruja 😀

    Naš trenutni strežnik ima enako ime kot zloglasna droga 😀 Če ne drugega, se vsaj študenti nasmejejo, ko ga obiščejo 🙂

  4. dronyx Says:

    sparkica, se opravičujem. Potem pridejo v poštev za ženske še blagovne znamke parfumov: bvlgari (dns, dhcp), calvin_klain (oracle), dolce_gabbana (unix), emporio_armani (proxy)…

  5. Tjasa Says:

    Vem za primer, ko so strežniki poimenovani po znamkah čistil. 🙂
    Moj računalnik se običajno imenuje po vzdušju, ki prevladuje v obdobju, ko se je naselil / popravljal pri meni. Mislim, da je zadnje nekaj zelo depresivnega. 😀 Ampak takrat sem se že zafrkavala iz tega.

    TV serije? Superheroji?

  6. dronyx Says:

    Tjaša, superheroje močno odsvetujem, ker lahko zadeva izpade smešno. Recimo: “Supermen je že petič danes padel in ga pripravnik še vedno ni uspel pobrati.”

  7. kekez Says:

    U je***nti, supermen je crknu. 🙂

  8. kekez Says:

    Je pa že bolje pri nas, ko rečemo: “Od zjutraj nimamo več kaosa.”

  9. Luka Says:

    Dobra imena … … bom dal tudi jaz strežniku v službi ime od boga. :>

  10. slovon11 Says:

    Uf, ima toga.

    V starih časih Decneta smo vsi imeli mašine “pokupčkane” po raznih kriterijih. Spomnim se recimo nekoga, ki je imel mašine poimenovane po tropskih otokih. Na Arnesu so takrat vpeljali pravilo, da se mašine imenujejo po slovenskih gorah in hribih. Ne vem, če se ga še držijo.

    Moje kište imajo pa vse ženska imena. Približno iz istega razloga, kot dajejo mornarji ladjam ženska imena – ne moremo brez njih in so skrajno nezanesljive. Moja glavna kišta je Xena (’cause she’s black and kicks ass), firewall je Helga, strežnica je Conchita itd itd (ima njih).

  11. slovon11 Says:

    Just crossed my mind (matr kako take teme zbujajo spomine) …

    Prva kišta na Arnesu je bil Stenar (to vam je tam blizu Triglava – za tiste, ki ne poznate slovenskih hribov). Precej znana mašina, čez njo je tekel cel email iz slovenske akademske sfere. Pa so kmalu vprašali Hrvatje – “A što ste nazvali tog vaxa ‘štenar’?” (= pesjak, če sem si jaz prav razlagal etimologijo)

  12. alcessa Says:

    Hmmm… moj prvi je bil Palantir. Prenosni. Sledil je Gondolin Namizni, ki pa je enkrat bolj ko ne crknil, zato sem se odločila, da svojim računalnikom dajem samo še ženska imena. Ta novi je tako Esme.

  13. sparkica Says:

    DrOnyx, zloba :mrgreen:

  14. Tjasa Says:

    “Spidermana ni na mreži.”
    “Batmana je vzela noč.”
    “Hulk se je sesedel vase.”
    “Ironman se je razmagnetil.” (Tole je aluzija na moje paciente, ki mi to sporočajo za črtne kode)

    Saj ne bi bilo tako slabo 🙂

Oddajte komentar

