Niko Bellic gre za med

Spletni Siol je sicer pri objavi Reutersove novice o rekordni prodaji računalniške igre GTA 4 za PS3 in XBox 360 krepko pretiraval, vsaj kar se tiče števila prodanih primerkov (600 milijonov kopij prvi teden LOL OMG), gre pa nedvomno za fenomen, četudi je dejansko prava številka prodanih kopij v resnici morda sto krat manjša. Je pa zato objavljen zaslužek kar pravi in vreden občudovanja.


vir: Siol.net

To samo dokazuje, da je industrija računalniške zabave v naletu in postaja ena ključnih gospodarskih panog, ki obrača že sedaj milijarde. Samo podatek, da so bili stroški produkcije igre GTA4 prek 100 milijonov USD in da je na igri delalo tisoč ljudi (nekaj let) pove, za kakšen projekt je šlo in temu težko še rečeš igrica, tudi če si samo nerazgledan novinar državne RTV.

Ko gledam te številke, se verjetno večini nehote prikrade primerjava z največjimi Hollywoodskimi filmskimi uspešnicami, ki zaenkrat, v primerjavi z igro GTA 4, še vedno stanejo nekaj milijonov USD več denarja ter večinoma ne dosežejo niti približno takšen prihodek prvi teden predvajanja. In za razliko od filma, kjer večino “budgeta” poberejo zvezdniški glavni igralci, ki so plačani na film lahko celo 20 milijonov USD ali še več, pri računalniški igri ne verjamem, da gre večina proračuna posameznim “zvezdniškim” programerjem in “level designerjem”. Torej je pri igrah distribucija kapitala po Marxu bistveno bolj pravična.

Na drugi strani je zame kvalitetna računalniška igra že dolgo časa neprimerno boljša zabava kot ogled filma. Prvič, izkušnja traja bistveno dlje, ponavadi prek 10 ur (neupoštevajoč seveda igranje prek spleta, ki je lahko zabava za mesece). Igra tipa GTA pa poberejo zlahka 40 ur ali več, če želiš imeti “respect” na 100%. Medtem ko sem pri ogledu filma zgolj pasivni opazovalec, ki nima možnosti vplivanja na dogajanje, v računalniški igri sam odločam o tem, kako se “film” odvija in ves čas aktivno sodelujem. V bistvu se brez mojega posega v igri ne zgodi nič. Resda je tudi DVD tehnologija obljubljala interaktivne filme, kjer bo gledalec med filmom lahko odločal o različnih zapletih in izbiral, kako se naj zgodba odvija, ampak do sedaj nisem zasledil niti enega samcatega tovrstnega primerka. Očitno predrago s stališča produkcije in ni primerno za kinodvorane, ki prinesejo še vedno očitno večino prihodka filmski industriji.

Glede GTA 4 se mi zdi škoda, da naše ministrstvo za turizem ni zavohalo priložnosti ter s pomočjo naše diaspore zlobiralo, da bi bil Niko Bellich (bolje bi bilo Nikola Bellich zvani Ljubavni tepih) v igri rodom Crnogorac, s Slovenskim potnim listom in bi naokrog po New Yorku hodil v T-shirtu z napisom “I feel Slovenia”, z veliko zlato ketno okrog vratu ter trosil svinec po naključno mimoidočih. To bi bila boljša reklama od vseh ostalih kvazi promocij dvomljivega učinka.

Sicer pa sem v moji celotni karieri, od prvega ZX Spectruma pa do danes, pobil verjetno več virtualne vesoljske golazni, švabov, zombijev, antlionov in kar je še tovrstnega priljubljenega računalniškega kanonfutra, kot pa je trenutno vseh prebivalcev na tem planetu. Če bi dejansko štel vsako navidezno smrt, gre ta številka po moje v nekaj kratnik populacije, pa čeprav ne igram raznih strategij, kjer lahko z eno samo potezo in klikom z miško pošlješ virtualni smrti nasproti cel bataljon vojačkov. In to naj ne zveni kot spoved, ker se ne kesam (Non, je ne regrette rien).

Vendar retorično vprašanje se glasi, ali sem zato kaj bolj nevaren za okolico?

Težko sodim (moja kriminalistka bi rekla, itak da ja). Je pa res, da nikdar nisem čutil neke neustavljive potrebe, da bi dogajanje iz zaslona prenesel v realni svet. Me pa računalniški masaker na nek način sprošča, saj mi potem ni potrebno več razbijati pohištva, loputati z vrati ali pa izzivati gostilniške pretepe.

In tudi če pogledam statistiko serije GTA (tu se omejim samo na zadnje tri – GTA 3, Vice City in San Andreas), ki se jo drži sloves ene najbolj nasilnih računalniških iger, kjer igralec pobija policiste, z avtom gazi pešce in strelja iz vojaškega helikopterja naključno mimoidoče, je kljub temu, da je v uporabi, upoštevajoč piratske različice, po moji oceni precej več kot 100 milijonov izvodov, do sedaj bilo zaznanih samo nekaj primerov nasilja, ki ga naj bi domnevno povzročilo igranje igre iz serije GTA.

To pa je statistično tako mala številka, da se jaz celo sprašujem, ali igre iz serije GTA nimajo morda ravno obratnega učinka, torej, da je nasilja med populacijo, ki igra igre GTA, bistveno manj, kot pa med splošno populacijo?

Preberi še:
Nasilje v računalniških igrah by Onyx

Se želiš naročiti na blog?

Advertisements

Značke: , , , ,

4 komentarji to “Niko Bellic gre za med”

  1. Ležalnik pika Com Says:

    Prodali 600 mio GTA4 in imeli 500 mio $ prihodkov. Dajmo mal zdelit slovenski novinarji, koliko po tej logiki stane en primerek GTA4 🙂

    Sicer pa od Wolfensteina naprej nisem ravno padel v nobeno tako igro…

  2. dronyx Says:

    Ležalnik, naši novinarji se mi zdi da imajo sploh težave, kadar gre za težko predstavljive zneske. Recimo večina novinarjev ne ve, da ameriški bilijon USD ni dejansko naš biljon, ampak samo milijarda.

  3. pijanec Says:

    Očitno ne gledaš pravih filmov 😛 Pri nekaterih porničih si lahko bolj interaktiven 🙂

    Glede nasilja pa mi je najmanj jasno, ko organizacije za ocenjevanje primernosti iger za mladino zahtevajo, da se igrica – v skladu s severnokorejskim pristopom – cenzurira (tudi GTA ima vedno probleme). Logike, čemu smo potem uvedli ratinge, ne vidim. Če igra zaradi seksa ali pa nasilja pač ni primerna za mladino, ji daš 18+, pa je mir.

  4. dronyx Says:

    Pijanec, vem kaj misliš. In smešno je, da je ravno porno industrija najbolj napredna glede tega. Sploh mi je všeč možnost, ko lahko z daljincem vrtiš kamero in spreminjaš zorne kote posnetka, ko Rocco Ski Freddy obdeluje… 😉

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: