Tihožitje

Film Ameriški psiho je na moji lestvici po številu ogledov na visokem drugem mestu, takoj za prvim delom Botra (mislim da sem si film pogledal vsaj petkrat). Sploh vrhunska je scena, kjer si japiji razkazujejo svoje nove vizitke in razpravljajo o tipografiji.

Sedaj pa sem končno prvič prebral tudi knjigo Bret Easton Ellisa, po kateri je bil film posnet. In že nekje na sredini knjige sem zaslutil, da je film močno cenzurirana različica knjižne uspešnice, ki govori o mladem japiju iz Wall Streeta, Patricku Beatmanu, ki je obseden s svojim zunanjim izgledom, pozna na pamet praktično vsa modna oblačila znanih kreatorjev, je sposoben celo poglavje modrovati o zadnjem albumu skupine Huey Lewis and the News, njegova edina skrb v življenju so mu težave z rezervacijami večerij v trendovskih New Yorških lokalih ter ima milo rečeno povsem neprimeren odnos do žensk, klošarjev in kužkov, ki ga dodatno stopnjuje še zloraba kokaina.

Recimo eden tak karakteristični odlomek iz knjige se glasi:

Ko z Jean pogledava v oblake, vidi ona otok, kužka, Aljasko, tulipan. Sam vidim, vendar ji tega ne povem, Guccijevo sponko za denar, sekiro, na pol presekano žensko, veliko, nabuhlo belo mlakužo krvi, ki se širi čez nebo, kaplja na mesto, na Manhattan.

Ob prebiranju knjige, še do vrha napolnjen svežih (krvavih) vtisov, pa sem mimogrede po končanem pikniku na vrtu naredil še spodnjo surealistično kompozicijo, ki trenutno še nima imena, ki bi mi bil všeč. Posebno bi rad kritike opozoril na namerno ustvarjeno asimetričnost celotne postavitve.


foto: dr. Onyx

Opomba:
Vodka Absolut je prava, pištola pa zračna imitacija prave Berette. Pri nas na deželi imamo nekako že tradicionalno navado, da streljamo v prazne piksne od piva po končanem pikniku. To, da zadevam daleč najbolje, upam da mi ni potrebno razlagati?

9 komentarjev to “Tihožitje”

  1. sparkica Says:

    Imitiranje knjižnih junakov in juncev je out :mrgreen: Spij beretto, streljaj z vodko, tulipane pa zapiši v avtobiografijo :mrgreen:

  2. sparkica Says:

    Aja, še to: asimetrija ti je krasno uspela.

  3. dronyx Says:

    sparkica, meni se zdi, da mi je kar celotna kompozicija čudovito uspela. Sedaj razmišljam, da bi si dal delati še vizitke, za fonte bom pa verjetno izbral kakšne Broadway ali celo Dejavu Sans Serif.

  4. zloba Says:

    Em …. hmmm … o moj bog (in vse, kar še sodi v opis javkanja in zavijanja z očmi) …

    Razočarana sem, doktor Oniks, resnično razočarana. Pogledati film AP preden prebereš roman, je zločin. Predvsem zato, ker je film katastrofalen, knjiga pa na drugi strani ena boljših stvari, ki so bile kadarkoli napisane. Ampak …. to bi še nekako preživela, vanilijeve vodke … pa ne morem.

    V jok pa na drevo. Kar je preveč, je pa preveč:-P

  5. dronyx Says:

    Zloba, jaz preberem povprečno knjigo na leto (z besedo ENO) in verjetnost, da me srečaš v knjižnici je manjša, kot pa verjetnost, da dobi Zmago Jelinčič Plemeniti hrvaško državljanstvo.

    Glede vodke Absolut je pa tako, da to v knjigi rad pije Pat Bateman in jaz se mu hočem tudi po tej plati čim bolj približati. Hočem se vanj vživeti, ga razumeti, čutiti…ne vem kako naj se jasno izrazim? Saj razumeš, ane?

  6. ZigaK Says:

    Dr. Onyx, kolk mate izolacije pod tole fasado?

    P.S.: meni se je zdel film zelo dober, na imdb-ju sem mu dal čisto desetko
    evo moja glasovanja: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=33469180

  7. zloba Says:

    Phe, pa tak dedec;-D Tebe bi bilo treba malo ‘vzgojiti’:) Patrick pije vanilijevo Absolut? Ne me zdej še enkrat razočarat.

  8. dronyx Says:

    ZigaK, na izolacijo se ne spoznam, po moje vsaj kakšne pol metra. 🙂

    Zloba, kaj ti je storila Vanilija v mladih letih, da si tako sovražno nastrojena? Saj jaz tudi ne izvajam trika z podgano, tako da nisem popolna kopija in nočem niti biti (ne prenašam kravate, sovražim obleke, ne motijo me kužki, do klošarjev nimam izrazitega odnosa, za prostitutke se mi zdi škoda denarja…). 😉

  9. zloba Says:

    Vanilija mi ni storila nič grdega, le nikoli mi ni bilo čisto jasno, zakaj je dobrim stvarem potrebno dodajati neke posebne okuse;) Vodka je vodka. Pika.

    Ko sem govorila o ‘prevzgoji’ tebe, pa nisem mislila, da bi te bilo potrebno približati P.B. iz Psiha, ampak da bi te bilo treba naučiti brati knjige … pa piti vodko … čisto;-D

Oddajte komentar

