Mala šola postavljanja prometnih znakov (part deux)

O logično ali nelogično postavljenih prometnih znakih ima smisel govoriti šele, kadar so znaki sploh postavljeni. Zato v drugem delu male šole tokrat o prometnih znakih, ki jih v bistvu ni, a bi morali biti. Namreč znaki predvidevam niso namenjeni samo temu, da se piše položnice za prekrške, ampak so zlasti namenjeni varnosti v prometu in so tudi v pomoč vozniku.

V moji okolici že nekaj časa opažam, da so nekateri znaki enostavno izginili in mesece, nekaterih pa celo leta, ni nihče nadomestil z novimi ali vsaj odkril, kam so izginili stari (v Preserju je recimo le nekaj metrov stran od izginulega znaka za omejitev 50 km/h policijska postaja, ki deluje samo ob torkih) ter jih vrnil nazaj na količke. In da ne bo pomote, to niso kar neki nepomembni znaki za bližino gostilne ali opozorila na nevarnost žab na cesti, ampak recimo označbe za naselje, znaki za omejitev hitrosti, opozorila na ostre ovinke…

Kam ti znaki izginjajo, ne vem. Verjetno znake nekdo namerno krade ponoči, morda celo ob polni luni. Slišal sem že, da je popularno darilo za okroglo obletnico (50, 60, 70, 90 ali 130 let) prometni znak za omejitev, na katerem je številka okrogle obletnice. Ampak kaj bi nekdo počel z označbo naselja, pa že nimam več domišljije. Morda je cilj tega početja to, da lahko potem vozijo skozi naselja brez zadržkov kar 90 km/h in imajo alibi, če jih ujamejo na radar, češ, saj itak ni znaka za naselje.

Nekateri znaki pa so enostavno obrnjeni stran in potem ugibaš, če je na njih morda kakšna pomembna oznaka, ki jo ne smeš spregledati.

Ker sam te ceste dobro poznam, vem tudi če odstranijo čisto vse znake, kje približno se je nahajal posamezni znak, oziroma kaj bi moralo stati na določenem mestu. Kaj pa recimo ostali, ki se morda prvič znajdejo na teh cestah in se ravnajo pri vožnji striktno po znakih? Kaj v primeru, da pride na odseku, kjer manjka znak za omejitev hitrosti, do težje prometne nesreče zaradi tega? Kaj če poškodovani najamejo odvetniško pisarno, ki bo spisala civilno tožbo? Kdo bo v tem primeru plačal odškodnino? Upravljavec ceste, občina, policija, proračun, ali kdo tretji? In nenazadnje, zakaj se del denarja, ki se ga pobere z plačilom za prekrške, ne namenja za urejanje prometne signalizacije? Če je že varnost v prometu in življenja udeležencev res na prvem mestu, kot vedo povedati podučeni!?

Niso pa vedno krive samo slabe ceste, neurejena prometna signalizacija in podivjani vozniki za prometne nesreče.

Recimo pred kakšnim letom je nekdo v moji okolici do smrti povozil nekega pijančka (lepše recimo nezdravljenega alkoholika). Sam sem ga na cesti srečal večkrat, običajno zvečer ob desetih ali še kasneje, ko se je opiral na kolo, da se je sploh lahko primajal do doma. In vedno je hodil opotekajoč se skoraj po sredini ceste, brez luči. Opazil si ga v zadnjem trenutku in kot domačin pač poznaš take nevarnosti in si pripravljen na to. Sem pa dostikrat razmišljal, kakšno srečo ima ta človek, ker marsikoga zbijejo že ob prvem neprevidnem prečkanju ceste, on pa hodi izven naselja in še po sredini ceste, sredi trde teme, dan za dnem. In hkrati sem študiral, kakšno smolo bo imel šofer, ki ga bo nekega dne prepozno opazil in zbil po cesti. Pa še kriv bo verjetno, ker hitrosti ni prilagodil razmeram na cesti (vedno gre pri prometni nesreči za neprilagojeno hitrost, ker če bi vsa vozila stala na mestu, do nesreče ne bi prišlo). No, in potem se je to res zgodilo in nesreča je prišla na stran črne kronike.

Podoben primer je tudi neka zgubana starejša ženica, po moje že kar krepko čez 90 let, ki tudi hodi ponoči izgleda nekam po mleko, sredi ceste, v povsem črnih oblačilih in brez kakršnegakoli odsevnega telesa ali baterijske svetilke. Srečal sem jo že nekajkrat na neosvetljenem delu cestišča in če ne bi vozil zelo previdno in počasi, bi jo gladko zadel. Vsakič me pa kar zmrazi, ko jo v zadnjem hipu zagledam kot prikazen sredi ceste. Verjetno njej tudi otroci večkrat rečejo »mamca, hodite za božjo voljo ob kraju in z prižgano svetilko, da vas ne bo enkrat še avto zbil«, ona pa morda odgovori nazaj »pa kaj, če me zbije, saj sem že zadosti stara za umret«. Prav, samo nek šofer bo šel pa sedet zaradi tega, ker ni vozil z “prilagojeno hitrostjo”, beri, stal na mestu z ugasnjenim motorjem.

Preberi še:
Mala šola postavljanja prometnih znakov by Onyx

Advertisements

Značke: ,

7 komentarjev to “Mala šola postavljanja prometnih znakov (part deux)”

  1. ZigaK Says:

    Tole s starimi ženičkami je pa še kako res!
    Pred par leti se peljemo ponoči (ob 22:00) skozi snežni metež z mojo zvesto Diano (eden boljših avtomobilov sploh), (pravzaprav je bila od brata). In gledam na nespluženi cesti sledi od bicikla ki so precej zavijale 😕
    In ravno ko smo začeli modrovat ker idiot se vozi po takem – se iz teme prikaže mamca na kolesu s cekarjem, niti enga odsevnega telesa, nič. Če ne bi vozil tako počasnega avta, če ne bi snežilo, da sem vozil še počasneje, če ne bi opazil sledi kolesa. Bi jo zbil, preden bi sploh uspel pritisnit na zavoro.
    Ja, take mamo.

  2. ElQurc Says:

    “Kam ti znaki izginjajo, ne vem. Verjetno znake nekdo namerno krade ponoči, morda celo ob polni luni.”

    sedaj, ko ni več ciganske familije strojan, verjeti ali ne, čudežno prometni znaki še kar stojijo. velja tudi za obcestne ograje.

    občasno sicer kakšna stvar dobi noge, toda to so obiski sosednjih ciganov iz žužembeka ali novega mesta.

    sem pa strojanove fante že opazil pri delu, ko so v lublani imeli odvoze kosovnega materijala 😉

  3. kai Says:

    Tole z žabami ti pa zamerm. Znaki za žabe so skrajno pomembni. Ne samo iz strališča žab samih kot tudi iz vozniškega, ker se najbrž večina voznikov ustraši, ko jim nekaj skoči pred avto.

    To si res grdo popredalčku med nepomembne stvari.

  4. Luka Fanlok Says:

    kaksne so te slike

  5. dronyx Says:

    kai, se oproščam, ker sem se napačno izrazil. Jaz vedno po dežju vozim zelo previdno in če se da, se žab, ki skačejo čez cesto, izognem. Pa žabe niti niso toliko nevarne, kot pa recimo kakšni mački ali psi, da o divjadi niti ne govorim. Sem videl že kar precej nesreč, ko so se ljudje izogibali živali in se zaleteli z avtom.

  6. pijanec Says:

    No, tiste znake obrnejo vstran, ker veljajo samo čez zimo. Ne vem pa, zakaj se naši tako bojijo dodatnih tabel pod omejitvami hitrosti, npr. časovno vezanih omejitev (omejitev 30 pred šolo ob 2.uri zjutraj je slovencem lastna neumnost).

    Meni se zdi prav, da se neprimerne znake lastno odstrani. Čez našo vas na državni cesti so nam prometni strokovnjaki venomer postavljali 40, pa je znak vsakokrat izpuhtel. Pa so čez čas le obupali. Prometna varnost pa se tudi ni poslabšala.

    V Sloveniji pa je v primerjavi s tujino tudi veliko preveč prometnih znakov “naselje”. Zamenjati jih je treba s tablami brez črne obrobe in na nevarnih situacijah zadevo reševati s posamičnimi omejitvami hitrosti. Tako so zadeve bližje realnosti.

  7. dronyx Says:

    pijanec, omejitve na 30 pri šolah sem tudi jaz študiral, zakaj to velja tudi reecimo ponoči, ali v soboto in nedeljo, ko tam ni nobenega šoljarja. Samo dodaten znak pod tablo spet stane in zakaj bi si kdo s tem belil glavo. Mimogrede pa pelješ ponoči tam 60 in ne upam niti pomisliti, kakšna je za to kazen. Verjetno javna usmrtitev z obešanjem pred Prešernovim spomenikom.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: