Asus EEE – blogerski švicarski nož?

Ne vem, če ste morda slučajno opazili, samo zadnje čase sem močno dvignil mojo blogersko produktivnost. In glavni krivec za to je nova pridobitev, lahki prenosnik (uradno subnotebook) z bistveno manj maščobe in nasičenih ogljikovih hidratov – Asus EEE.

Dokler ni na trg prišel ta prenosnik, si nisem v bistvu nikdar želel imeti lastnega prenosnega računalnika. Tri kilograme ali še več pač zame ni teža, ki bi bila lahko namenjena prenašanju naokrog, medtem ko so bili najlažji (ultra lahki) prenosniki s težo okrog 1.5 kg tudi (ultra) močno predragi.

Asus EEE pa me je z ceno pod 300 € (najcenejši primerki stanejo pri nas sedaj že okrog 280 €) in predvsem z težo pod 1 kg prepričal. In zaenkrat, po približno mesecu dni uporabe, sem nad njim preprosto rečeno navdušen. Čeprav je šlo skozi moje roke veliko najrazličnejše tehnične krame in med drugim tudi več kot 20 prenosnikov za razne ministre, sekretarje, šefe in ostale, pa nad ničemer nisem bil tako tehnično očaran, kot nad tem malčkom. To je končno polnokrvni prenosnik, ki ga lahko vedno nosiš s sabo v nahrbtniku ali damski torbici, poleg šminke, laka za nohte in umetnih trepalnic, nekako tako kot mobilni telefon.

Seveda pa je pri ocenjevanju malčka potrebno upoštevati, da majhna teža in cena prinašata tudi nekatere kompromise.

Ekran je (trenutno) 7“ in namenjen za resolucijo 800×480. To zna biti na nekaterih spletni straneh malce problematično, zlasti če so narejene za širino 1024 ali morda še več, ker je stran lahko prikazana popačeno. Diska v pravem pomenu besede malček nima, ima pa vgrajen „solid state“ disk (podobna zadeva, kot je vgrajena v USB ključkih) velikosti 4GB, katerega večji del že porabi OS (naložen Linux, možna namestitev tudi XP SP2). Jaz v tem do sedaj še nisem videl problema, ker imam pač vse podatke na USB ključih. In ker so ti ključki sedaj popularni tudi kot poslovna darila, verjetno večina lahko pride do kakšnega primerka tudi povsem zastonj. Tudi pomnilnik velikosti 512 MB se izkaže kot primerno velik.

Za komunikacijo uporablja vgrajen Wi-Fi, ki deluje brezhibno in omogoča deskanje tudi ob pitju kave v kakšni kavarni, ki ima brezžično dostopno točko. V nekaterih kavarnah in lokalih je dostop do interneta povsem odprt in je za povezavo dovolj stisniti gumb Connect, drugje pa se je potrebno pozanimati za geslo pri natakarici. Seveda pa Wi-Fi pride prav tudi doma, za povezavo v Internet iz naslonjača, postelje ali pa kar na stranišču.

Od ostalih vmesnikov ima prenosnik 3 USB priključke, mrežni UTP priključek, priključka za zvočnike ter mikrofon (uporabno pri komunikaciji prek Skypa), SD/MMC čitalec kartic, spletno kamero in tudi VGA izhod, kar pride prav pri kakšnih prezentacijah na projektor. Tipkovnica je solidna in po moji oceni tisti minimum od minimalizma, ki še omogoča normalno pisanje. Prenosnik ima vgrajeno sledilno ploščico, pod katero sta desni in levi miškin gumb. Sam sem najprej sicer debelo gledal, zakaj je samo en gumb, samo gre za optično prevaro, ker sta dejansko dva, ki izgledata kot en sam. Vsaj na mojem primerku.

Seveda prenosnik nima vgrajenega nobenega optičnega pogona (za namestitev XPjev je zaželjen zunanji CD/DVD pogon, ki se ga priklopi prek USB), je pa zato prenosnik med delovanjem čisto tiho, oglasi se šele ventilator, kadar se segreje po daljši uporabi.

Baterija zdrži nekako največ do 3 ure, po mojih opažanjih pa manj. Trajanje napajanja na baterije se da sicer nekoliko podaljšat tako, da se izklopi Wi-Fi vmesnik, zmanjša osvetljenost ekrana in ugasne zvočnike. Vsaj 20 minut pred iztekom baterije pa že opozori, da je ta prazna in je potrebno končati z delom, ali ga priključiti na napajalnik.

Ob prvem zagonu novega prenosnika me je sicer najprej malce negativno presenetilo to, da kljub slovenski tipkovnici šumnikov na zaslonu in v besedilu ni bilo. Prav tako nisem nikjer v priloženi dokumentaciji zasledil, kako se šumnike usposobi na nameščenem Linuxu. Na internetu sem sicer hitro našel rešitev, sem pa prebral, da naj bi bila navodila priložena že prenosniku. No, v mojem primeru niso bila in če bo še kdo naletel na podobno težavo, so tule navodila (vir):

Pritisni Ctrl-Alt-T
Odpre se Terminal Window
Vpiši “su” (brez narekovajev)
Vnesi geslo, ki si ga izbral ob prvem zagonu
Vpiši “nano /etc/X11/xorg.conf” (brez narekovajev)
S smerno puščico se pomakni navzdol in poišči:
Section “InputDevice”
Vrednost “XkbLayout” spremeni iz “us” v “si”, tako da bo izgledalo:
Option “XkbLayout” “si”
Izbriši vrstico:
Option “XkbVariant” “q”
Pritisni Ctrl-X
Potrdi z “Y” (brez narekovajev)
Potrdi z “Enter” (brez narekovajev)
Restartaj z Ctrl-Alt-Backspace

Pri popravljanju datotek z nastavitvami je potrebna pazljivost, da ne pobrišemo kaj preveč, poleg tega je potrebno upoštevati, da je Linux „case sensitive“ OS in razlikuje velike in male črke, kar je pomembno pri pisanju imen map in datotek.

Naslednji na vrsti je bil preizkus, kako se malček znajde z multimedijskimi datotekami. Iz PCja sem skopiral na ključek nekaj tipičnih datotek (mpg, mpeg, avi, wmv, mp3, asf – večinoma šale, ki krožijo po elektronski pošti) in vse je predvajal brez težav. Pri predvajanju Divx filma s slovenskimi podnapisi so se sicer najprej pojavile težave s šumniki, namesto katerih so bili kvadratki, težavo pa se odpravi v nastavitvah medijskega predvajalnika (Options – Preferences – Subtitles), kjer je potrebno popraviti Default subtitle encoding v CP 1250.

Nameščeni OpenOffice je verzije 2.0 in tovarniško nima nameščenega slovenskega črkovalnika. Za namestitev se moramo povezati v Internet, potem pa gremo v meni File, opcija Wizards in izberemo Install new dictionaries. Potem samo še v nastavitvah pod Languages nastavimo, da je privzet jezik za dokument Slovenščina.

Čeprav se da na prenosnika namestiti tudi Windows XP, bom do nadaljnjega ostal kar lepo na Linuxu, ker enostavno do sedaj še nisem našel razloga, zakaj bi nameščal XP. Za večino je morda res Linux nekoliko manj poznan kot XP, vendar aplikacije so iste, kot jih poznamo na Windowsih, od brskalnika Firefox, do pisarniške zbirke OpenOffice. In do sedaj še nisem naletel, da bi prenosnik javil kakšno napako, ali da bi ga moral zaradi tega ponovno zagnati. Res pa je, da se ne da na Linuxa nameščati dodatne aplikacije, pisane za Windowse XP. Mislim da ne obstaja tudi Adobe Photoshop za Linux, vendar če bi kdo rad delal s tako aplikacijo na tem malčku, naj se raje vpraša, ali se ne bi ukvarjal s čem drugim. Namreč po moje, je za delo s Photoshopom potreben zaslon vsaj 22“, ne pa 7“.

Poleg tega se mi čisto filozofsko zdi, da če kupiš Mini morissa, zakaj bi takoj odmontiral vgrajeno armaturo in vgrajeval z muko vanj konzolo iz Audija A8, ker si slučajno nanjo že navajen?

V bistvu je Asus EEE (po mojem mnenju jasno) dejansko blogerski švicarski nož. Z lahkoto se priklaplja v Internet, tipkovnica je primerna tudi za pisanje daljših tekstov in večino besedil zadnjega meseca na mojem blogu je v grobem nastalo na Asusu EEE. Ali v postelji, zjutraj ob kavici, na klopci v parku ali ob ribniku. Brez težav je zaznal tudi digitalni fotoaparat kot USB disk, z lahkoto se slike obdela in prenese na blog. V WordPressu sem sicer naletel na manjšo težavo, ker je pogovorno okno za prenos slik preveliko za zaslon prenosnika, ampak se ga da premikati po zaslonu z kombinacijo tipk ALT+left click+touchpad. Poleg tega tudi še nisem odkril, kje je v Linuxu kaj podobnega Notepadu, da bi lahko na blog kopiral iz urejevalnika besedil samo tekst, brez oblikovanja.

Za junij je napovedan prihod prenosnika Asus EEE z 9“ zaslonom in resolucijo 1024x 600 ter težo pod 1 kg, ki bo brez dvoma zopet takojšnji prodajni hit. Bo pa kot kaže za 100 € dražji. Kar se mene tiče, mi tudi 7“ model povsem ustreza in redki so primeri, kjer bi bila velikost (majhnost) zaslona resen problem. 100 € je pa tudi skoraj pol kazni za prekoračitev hitrosti v naselju za 10 km/h in tako ne ravno zanemarljiv znesek.

Na enem izmed forumu sem našel še idejo za zelo priročno torbico za prenašanje prenosnika prek ramena, ki po velikosti izgleda, kot bi bila narejena dobesedno na milimeter natančno zanj. Torbica ima še priročne žepe za denarnico ali fotoaparat, mobilni telefon in še kakšno malenkost, kot je recimo zemljevid ali beležka.


slotBar

Idealna oprema za vsakega “državljanskega novinarja” (v bistvu do ideala manjka še mobilni internet prek UMTSa, samo žal ima Mobitel zelo neugodne cene, Simobil pa slabo pokritost in skoraj idealni Unlimited paket za 19 € na mesec).

Povezave:
My Asus EEE
eeeuser.com
asuseeehacks

Se želiš naročiti na blog?

Značke: , ,

18 Responses to “Asus EEE – blogerski švicarski nož?”

  1. PiPi Says:

    Ja, novi 9“ tudi mene rajca, vprasanje casa kdaj se bom zlomil 🙂

    Drugace pa, ko sprasujes za Linux varianto notepad-a: gedit, vi, vim, gvim?

    .::PiPi::.

  2. dronyx Says:

    9″ mislim da še ni na tržišču, tako da imaš še nekaj časa za psihološko pripravo. Glede notepada v Linuxu na EEE sem ga našel, samo mislim da je bil problem v tem, ker uporablja očitno drugačno kodo za konec vrstice in potem na wordpressu ne izgleda v redu. Se pa da to mislim nekje nastaviti.

  3. PiPi Says:

    ja, ^M so recimo vedno “issue” pri nas, ko dobimo kake fajle ki so bili editirani na winsih 🙂

    dobri stari trik z :%s/^M//g v vi-ju naredi svoje

    .::PiPi::.

    p.s. “Unix format files use LF as the new line character. Windows uses CR LF. Mac uses just CR. “

  4. Dr. Frojnd Says:

    dronyx, nazadnje si pisal, da se na xandros ne da inštalirati usb modema,ki ga v unlimited paketu dobavlja Simobil. Je tu stanje že kaj drugačno? Ker potem me EEE, že kar pošteno rajcne. Drugače pa naj vsem, ki bi si želeli imeti računalnik za vlačenje s sabo in zanj ne bodo odšteli 2k €, priporoči svojo izbiro – MSI S262… Dual core, 2b rama, 120gb diska, solidna integrirana grafika, 12″ display z ločljivostjo 1280×800, dvd pekač (teža 1,8 kg s pekačem, 1,2 brez) za dobre 500€. Pri vsej reklami, ki mu jo delam, počasi od MSi pričakujem provizijo.

  5. PiPi Says:

    Dr. Frojnd, samo se vedno mas gibljive dele not ( disk ), to je nekako cela poanta nove trzne nise ( podobno tudi macbook air, …)

    Drugace pa ni svoh, se strinjam.

    .::PiPi::.

  6. dronyx Says:

    Glede Simobilovega modema se nisem več zanimal, ker sem ugotovil,da v moji okolici nimajo bazne postaje nadgrajene na UMTS, pa mislim da jim jih je do junija celo zmanjkalo (vsaj tako piše na spletni strani). Po moje pa se zadevo sigurno da usposobiti tudi na Linuxu (Xandros). Ko izvem kako, objavim.

  7. dronyx Says:

    Dr. Frojnd, kot obljubljeno, Onyx vedno drži besedo. Sem malo zbrcal ljudi pri Vodafonu in so takoj izdali gonilnike za Linux. Želim vam ugoden veter v mobilnih jadrih. Jaz čakam na UMTS.

  8. PiPi Says:

    Dr. Frojnd, za dobrih 500€ pri nas? Kje?

    .::PiPi::.

  9. Alex van der Volk Says:

    Tale malček me rajca že kar nekaj časa, ampak bom vseeno počakal, da se spustijo na dvesto evrov, nato pa bom postal tudi sam mobilen :p

  10. Luka Fanlok Says:

    bi imel ta racunalnik

  11. jazby Says:

    Moj priljubljeni unix tekst editor je NEdit, ki pa bolj kot Notepad-u podoben TexPad-u v windows okolju.
    Zelo primeren je za programiranje, saj podobno kot TextPad omogoča barvno označevanje različnih programskih in skriptnih jezikov, možno je urejanje “regular expressions” kot so zaključki vrstic (LF, CR) tabulatorjev, ipd. Enostavno je tudi kreiranje makro ukazov in klicanje zunanjih aplikacij kot so črkovalniki, prevajalniki, ipd.

  12. Dr. Frojnd Says:

    Onyx, ti dejansko izpolnjuješ obljube. Cc, slaba popotnica za bodočega predsednika. No, moj glas imaš. 😉

    @Pipi: No, dobrih 500€ pri Avstrijcih To je skoraj pri nas. Vsaj meni so dostavili na dom. Recimo tole http://geizhals.at/a320310.html, čeprav je od časa do časa še kakšnega petdesetaka ceneje. Jaz se po najnovejših informacijah (driverji za modem) nagibam še k nakupu EEE, da bom imel prenosnik za vsako priložnost 😀

  13. m* Says:

    kar se tiče slo tipkovnice, je sicer tudi pot ta, da se preklopi v “full desktop mode” in tam skozi Launch/control center / Control Center / Peripheal Devices / Keyboard Layout interaktivno preklopi na Slovenia (si) tipkovnico.

    Ampak dela pa dela. od decembra še ni bilo problema; edino podporo za 2GB RAM je treba ročno opraviti.

  14. ana Says:

    pozdravljen,

    prejšnji teden sem kupila asus eee in imam en problemček … s starim prenosnikom sem na internet dostopala preko usb modema novatel wireless mc950d, za katerega ne zgleda, da bi bil kompatibilen z linux operacijskim sistemom (to so mi pred nekaj meseci, ko sem želela začeti uporabljati ubuntu, potrdili tudi na mobitelu)
    na slo-tech forumu pa sem zasledila, da so ti odgovorili, da deluje
    hvaležna bom za kakršenkoli nasvet, namig, idejo, rešitev

  15. dronyx Says:

    ana, glede modema je ena opcija, da se oglasiš v Mobitelovem centru z asusom EEE in ti ga namestijo ali pa skopirajo gonilnike na USB ključ (vsaj tako informacijo sem dobil pri njih).

    Druga opcija je, da gonilnike potegneš iz FTP strežnika in shraniš na USB ključ:

    ftp://ftp.acord-92.si/Asus/Prenosnik%20EEEPC/

  16. ana Says:

    hvala! to zgeda, da bi znalo pomagati … si moram čimprej vzeti čas, da poskusim
    imam pa tudi že plan b: http://www.risottosblog.com/2008/05/04/asus-eeepc-with-novatel-opticon-mc950d-hsdpa-3g-modem/

  17. dronyx Says:

    Jaz sedaj že nekaj dni uporabljam ta modem z Asusom EEE in dele brez problemov. Namestitev je enostavna, sem pa tudi dokumentiral postopek.

  18. ana Says:

    res je enostavna! deluje! škoda, da sem si pozabila zadnjič rss nastavit, da bi že prej opazila objavo, še enkrat thx

Oddajte komentar

