Briga Cyber kafiče za mojo zasebnost

Pred nekaj dnevi sem bil v večjem nakupovalnem središču in sem želel nekaj pogledati na internetu.  V najbližji, računalniško dobro opremljeni in lepo urejeni spletni kavarni, sem kupil pol ure dostopa in za to dobil izpisano časovno kodo na papirju.

Vsedem se za računalnik, kliknem logon in vpišem kodo. Na računalnikih imajo nameščene namenski program prirejen za spletne kavarne, kjer praktično ne vidiš, da je v ozadju XP in ima večino funkcij operacijskega sistema zaklenjenih, tako da lahko kot uporabnik samo zaženeš brskalnik, pri čemer imaš na izbiro Firefoxa ali MS Explorer.

Jaz zaženem Firefoxa in program me takoj vpraša, če želim obnoviti prejšnjo sejo. Ker sem slutil, kaj to pomeni, sem rekel pa dajmo, da vidimo kaj se bo pokazalo. In res, odpre se mi spletni poštni predal neke uporabnice, ki je bila pred mano prijavljena na računalnik. Dobro, morda pa me vsaj ne bo pustil pregledovati njene pošte in za poizkus kliknem na neko sporočilo v inboxu. Brez težav ga odprem in verjetno bi lahko prebral cel njen poštni predal, usmeril njeno pošto kam drugam ali pa nenazadnje razpošiljal naokrog pošto z njeno identiteto.

Samo to kar sem videl,  me je zelo negativno presenetilo.

Razumem, da je domače računalništvo, ADSLji in torrenti, takšen kaos, samo v spletni kavarni pa jaz za dostop plačam ne tako malo, da mi ne bi za to morali po moje nuditi vsaj minimalne zasebnosti. Saj se danes ve, kako delujejo brskalniki in kako se pobriše zasebne podatke in piškotke za uporabnikom, ko konča delo. Problem te kavarne je tudi v tem, da jaz vidim, koliko imam še časa na voljo za brskanje, samo v zgornjem delu ekrana kot majhno številko in če nisem pozoren, se čas izteče in brez opozorila izgubiš povezavo, ne glede na to, kaj si v tistem trenutku počel. Ampak očitno pa lahko tvojo povezavo nazaj dobi naslednji, ki se vsede za računalnik.

Potem sem to omenil še prodajalcu oziroma delavcu v kavarni, pa ne verjamem, da je razumel poanto.

Morda bi lahko kakšen časopis ali računalniška revija naredil domačo nalogo in recimo po Ljubljanskih spletnih kavarnah preveril, kako je poskrbljeno za varovanje in zaščito zasebnosti uporabnikov teh storitev. Samo ideja.

Značke: ,

5 komentarjev to “Briga Cyber kafiče za mojo zasebnost”

  1. chef Says:

    Jaz sem se enkrat pozabil odlogirat na faksu. OK, z računalnika sem se odlogiral, ampak si je pes zapomnil moje uporabniško ime in geslo, čeprav sem pred tem odkljukal, naj si me ne zapomni. Potem je za menoj prišel prijatelj, prav tako uporabnik tega foruma in se malo pohecal. Obup!

    Kdaj sem pa naredil res pravo sranje! Haha, to moraš prebrat!

    Yahoojev mail uporabljam samo za razne potrditvene kode in ostalo šaro, zato ga zalaufam na vsake kvatre. In sem ga tudi kakšna dva meseca nazaj. Še pred tem se je pa na mojem računalniku na yahoo logiral en znanec. Na vso silo mi je hotel kazat tiste bedaste finte, s katerimi nam ne-tako-zelo-dobri-prijatelji-kot-si-oni-sami-mislijo spemajo inbox.

    No, jaz v glavnem nekaj dni zatem zalaufam Yahoo. Jebemumater, spet imam milijon spama, ugotovim, ker imam itak vedno vse zaspemano. In lepo delete, delete, delete po straneh. Kakšnih petnajst sem jih zbrisal, potem se mi je pa zdelo malo čudno, ker so se pojavljala predvsem slovenska imena.

    Jebeni cepec se ni odjavil!!!!!!!!!!!!!!! In sem mu zbrisal dobro polovico mailov, hahahahahahahahahahaha!

  2. PiPi Says:

    poleg napisanega je meni smesno gledat une delavce ( monitorje majo seveda tako zasukane, da se jim ja ne vidijo), ki pridno gledajo tvoj ekran preko “vnc” variante online … nikol bil in nikol ne bom sel v kake take sajber kafeje … googlam lahko tud doma, za druga pa niso, ce kaj das na sebe … 🙂

    .::PiPi::.

  3. Karmen Says:

    Good point.

    Meni je podobno uspevalo na kakšnih konferencah, kjer imajo po hodnikih na razpolago računalnike z dostopom do spleta.

  4. Alex van der Volk Says:

    Veš kaj, če uporabnica pred tabo ni znala presoditi koliko časa še ima na razpolago in temu prlagoditi svojega časa (beri: če je tako neumna, da je pozabila stisniti tisti klinčev logout), potem pa naj popolni tujci kot si ti pač berejo njeno pošto.

  5. dronyx Says:

    Volk, s tem se pa ne strinjam. Po moje mora ponudnik časovno omejenega dostopa po končani uporabi pobrisati vse osebne podatke, zgodovino brskanja, piškotke, uporabniška imena in gesla. Program za cyber caffe bi moral privzeto tako delati. To ni isto, kot če recimo ti v telefonski govorilnici ne odložiš slušalke, pa pride nekdo za tabo in se pogovarja naprej s tvojo linijo. V tem primeru je na tebi, kdaj boš pogovor prekinil.

Oddajte komentar

