Zavajanje trgovcev

Ko so iz vseh možnih topov udarili po trgovcih, da so eni glavnih krivcev za (pre)visoko inflacijo s svojimi podražitvami, so se oni odzvali v najboljšem možnem slogu. Topovske krogle, izstreljene proti njim, so pretopili v lepo oblikovane kričeče reklamne plakate in jih razposlali po domovih potrošnikov. Ohranili januarske cene, kljub podražitvam dobaviteljev cene ostale nespremenjene… S takimi in podobnimi oglaševalskimi prijemi so v praksi pokazali, kako imajo kupce za bedake in ko si bral reklamne slogane si dobil občutek, da si oni dobesedno trgajo od ust, da lahko zadovoljijo potrošnika ter finančnega ministra in da ni inflacija povsem ušla iz vajeti.

Da imajo svoje kupce res za bedake je v naslednjem koraku hitro ugotovila tržna inšpekcija, ki je šla (očitno na ukaz) preverjati akcije in so ugotovili med drugim recimo to, da trgovec ni mogel za reklamirani artikel ohraniti januarske cene, ker ga takrat sploh ni bilo na prodajni polici, ali pa recimo da niso mogli ohraniti cene, kljub podražitvi artikla na strani dobavitelja, ker dobavitelj tega artikla zares sploh ni podražil. In za višek sarkazma eden izmed največjih trgovcev ob vsem tem prosi tržno inšpekcijo, da naj mu drugič svetuje pri reklamnih akcijah.

Vrhunski smisel za humor, ki jih je stal 123.700 evrov, kar je pri vseh dobičkih navadna žepnina.

Ampak, ali je to normalen nivo komuniciranja med potrošniki in trgovci? Po moje ne. Tako lahko komuniciraš samo z nekom, ki ga imaš za popolnega idiota in ki mu lahko drago prodaš vsako včerajšno finto.

Že bežen pogled na reklamne plakate, ki jih množično raznašajo po domovih pokaže, da si lahko trgovci v oglaševanju privoščijo praktično vse, saj jih do sedaj domnevam ni nihče pri tem nadziral ali kakorkoli omejeval. Recimo ne vem, kako si naj razlagam oglas, kjer mi ponujajo z veliko in odebeljeno pisavo 100% artikla zastonj, z mnogo manjšimi črkami pa piše, da to velja samo v primeru plačaš dva, dobiš tri? Cilj vseh teh reklamnih prospektov pa meni jasen. Pripeljati potršnika v trgovski center, kjer ga ekipa iz marketinga vsega nebogljenega in zmedenega preda drugi ekipi na terenu v nadaljno strokovno obdelavo. V velikem nakupovalnem centru, kjer je razdalja od kruha do blagajne sto metrov, nihče ne kupuje samo izdelkov v akciji.

Pa niso samo veliki trgovci namazani z vsemi žavbami.

Nekaj časa smo imeli pri nas na vasi neko manjšo zasebno trgovino, ki je bila v prvi vrsti mesnica, imela pa je še nekaj polic z ostalimi, predvsem prehrambenimi artikli. In ker je bila edina odprta tudi v nedeljo, sem včasih skočil po kakšno malenkost. Enkrat pa me potem zbode v oči to, da je kupljenemu artiklu potekel rok uporabe že za kak teden. V redu, se pač zgodi, sem bil pa potem na to pozoren. In sčasoma opazim, da je takih artiklov na policah v tej trgovini precej. Potem sem šel pa v “zasebni inšpekcijski pregled” ter ugotovil, da je očitno bila praksa, da so dajali v prvo vrsto na police artikle, ki jim je že potekel rok, zadaj za temi izdelki pa so bili zloženi taki, ki so imeli novejši datum. Logično, samo jaz sem jih dal takoj na črno listo, čez čas pa je trgovina tudi zaprla vrata.

Danes pa ob kavi poslušam zgodbo znanca, ki je v znanem trgovskem centru kupil klaviature v akciji. Po nekaj urah je zadeva nehala delati. Nesel jih je nazaj, prodajalec pa mu je odgovoril nekaj v slogu, kaj pa pričakuje od tako poceni izdelka? Smešno. Kaj od poceni izdelkov človek ne sme pričakovati, da delajo? Ampak potem klaviature po dolgih mukah le zamenjajo z novimi in spet. Doma zadeva ne dela, oziroma crkne zopet po nekaj urah. Spet nese nazaj v trgovino, testirajo napajalnik in strokovno ugotovijo, da je v redu. Odpakirajo mu nove klaviature iste znamke, tokrat že tretje, ker denarja nočejo vrniti. Te pa nehajo delati po pol ure. Ampak tudi tu še ni konec kalvarije malega potrošnika. Kljub očitni serijski napaki oglaševanega izdelka, mu dajo še četrte, ki pa imajo enake simptome, kar pa potem ugotovijo tudi v trgovini, ko jih priklopijo. Šele potem so mu denar vrnili, oziroma mu dali dobropis.

Povezave:
Trgovski triki s cenami

Advertisements

6 komentarjev to “Zavajanje trgovcev”

  1. Človek Says:

    Dronyx, kdo je dobil to kazen? Ne vem, ne spremljam…

  2. chef Says:

    Ampak počakaj, potrošniki SMO idioti. Ti najbrž ne, jaz pa tudi ne, ker se tega vsaj zavedam. Kar poglej si kako sem kupil računalnik z madafakin Visto! Točno sem vedel, da bo pizdarija, a sem vseeno kupil. Samo zato, da sem ustregel prodajalcu, ki bi pravzaprav moral streči meni.

    In sčasoma bom res postal skrajno zajeban težak, tisti, ki jih prodajalke potem šimfajo za vogalom.

    Ha, tip je dobil dobropis in potem s tistim lahko kupil naslednjo zanič kramo.

    Zato jaz ne kupujem v takih trgovinah, poznam pa tipa (ki je sicer perfekcionist), a bi printer vseeno kupil v Leclercu. OK, ima živce za prepiranje in drkarjenje, jaz pa raje plačam 20 evrov več.

  3. dronyx Says:

    Človek: Kazni je izrekla tržna inšpekcija trgovcem zaradi zavajajočega oglaševanja. Gre pa skupno za 16 glob (danes morda še kakšna več).

  4. ani Says:

    Hm, če pogledaš kdaj parkirišča in gužvo okrog in v nakupovalnih središčih, bi rekla, da so oglaševanja in kampanje trgovcev kar primerne in uspešne. Očitno je “primerne publike” dovolj. Dvomim, da so kazni za zavajanje potrošnikov višje od dobička na račun tega. Torej se trgovcem še vseeno splača. Zavaja nas pa še marsikdo, pa nobene kazni …

  5. ervinator Says:

    Živo opisana izkušnja. Opomnil bi samo, da niso trgovcev udarili iz vseh možnih topov. Tisti, ki so jim kapitalsko-politično blizu, so udarjali v drugo smer. In ja, Šrot je močno političen.

  6. Rob Says:

    Res je vse skregano z logiko,bolj “poceni” je fora trgovcev,bolje jim gre. Meni osebno je zmagovalna seveda od Rutarja(me zanima če je to sploh presenečenje) in sicer:”vse leto 50% popusti”A je sploh možno napisati še bolj neumesten stavek,zakaj pa ne kar 80% ali celo 90%,tako ali tako nima veze.Ko vidim to reklamo mi grejo kar lasje pokonci,ampak potem seveda naletiš na nekoga,ki je ves navdušen nad tem in sploh ne veš več kdo je neumen:tisti,ki prodaja tako bedno foro,tisti ki ji nasede ali jaz,ker se sploh obregnem ob celotno zadevo.Ko smo pa že pri Rutarj,bi delil eno svojo izkušnjo.

    Ko sem se spravil kupovati kuhinjo sem jo pač kupil tam,kot nalašč je bil rok dobave 2 meseca in potrebno je bilo samo plačati “aro” po njihovo,potem plačaš preostalo.V obdobju ko sem plačal “aro” po njihovem je bil popust na to kuhinjo 30%,ko je bilo pa potrebno plačati račun,je bil popust v reklami že 40%. No in so mi seveda želeli obračunati samo 30% popust,jaz se seveda nisem pustil,ker sem pač bolj podrobno pregledal pogodbo in v bistvu nisem plačal are temveč kavcijo,torej so mi dolžni zaračunati nov popust. Ko sem jim to dokazal(zaradi principa), so mi obračunali nov popust in glej ga zlomka,končna cena JE BILA VIŠJA kot pri 30% popustu. Potem se je pa celotna zgodba še bolj zakomplicirala, ampak sem po 3 mesecih bitk z prodajalci,njihovo pravno službo itd. le dosegel svoje.Najbrž sem eden od redkih,ki sem sam premagal vele-trgovca,ampak ko pogledam za nazaj,ni bilo vredno četudi mi je bilo na momente že prav zabavno.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: