Kako obogateti s spletom?

Včasih se je reklo, da papir prenese vse. Za splet in še posebej bloge pa velja, da prenesejo vse in še bistveno več. Zato vse informacije in podatke, ki jih tu dobim, jemljem zelo z rezervo in včasih je pametno vse skupaj pogledati še skozi prizmo zdravega cinizma.

Včeraj me je zopet presenetil Had, ki je objavil, koliko je zaslužil s sistemom reklam Toboads na svojem blogu. Gre pa v bistvu za dve impresivni številki. Prva impresivna številka je ta, da je imel v manj kot letu dni več kot milijon prikazov spletne strani in s tem oglasov tega sistema. Ne vem, morda jaz nima pravega občutka za številke, samo zame je to kakorkoli obrnem ogromna številka za nekaj, kar počne en sam človek recimo temu čisto ljubiteljsko (to tudi jemljem z rezervo). Druga impresivna številka pa je podatek o zaslužku od takšnega načina oglaševanja na blogu, kjer je za 1775 klikov na reklamna sporočila dobil reci in piši 213,01 €. In morda tudi nimam pravega občutka za denar, samo to je meni pa nekam malo. Preveč malo, da bi bil lahko kar tiho.

Recimo da si brezposelen in ti nekdo svetuje, da začni pisati blog, ker se da s tem nekaj zaslužiti na račun reklam. Na začetku sicer ne bo niti centa, samo če boš pridno objavljal in komentiral, se bo zaslužek povečeval. In ko boš imel milijon ogledov na leto, boš dobil na ta račun 200 € pred obdavčitvijo. Noro. Ko boš imel milijon ogledov… Naštejte nekaj blogerjev pri nas, ki imajo milijon ogledov letno? Jaz sem približno na desetini te številke in nimam nobene ideje kaj početi, da imaš deset krat več ogledov? Morda bi moral začeti pisati za spletne iskalnike, ne za ljudi? Pa četudi se tej številki res približam, kaj naj potem z 200 € na leto?

Namreč jaz tu dobim zopet moralnega mačka. Če nimam nobenih reklam na blogu, delam nekaj za zabavo in zaslužka sploh ni v enačbi in o tem preprosto ne razmišljam. Čim bi dal gor sistem za oglaševanje, bi potem takoj računal, koliko dela je bilo vloženo in kakšen je bil izplen. In v primeru 200 € na leto za milijon ogledov, se jaz treščim po glavi z bejzbolskim kolom, polijem z vrelim voskom in posujem s kurjim perjem.

Ampak pri vsej stvari pa mi je zanimivo še nekaj drugega. Toboads. Kakor sem se na hitro podučil, gre za slovensko različico googlovih kontekstualnih oglasov adsense. Torej oglasni sistem, kjer se oglasna sporočila prilagajajo vsebini, glede na izbrane ključne besede. Čeprav na spletu sedaj vsi marketinški guruji nekaj filozofirajo o kontekstualnih oglasih, jaz ne razumem, v čem je tu kaj revolucionarnega? Saj se že dolgo rolajo na TV, v nedeljo, ob otroškem programu, oglasi za čokolešnik, barbike in transformerje. Kaj pa je to drugega kot kontekstualni oglas, prilagojen ciljni publiki, glede na vsebino programa?

Na Hadovi spletni strani se je za letni zaslužek 200 € prikazala milijonkrat slikica, podobna tejle (oglaševalcema se opravičujem za brezplačno reklamo, linki pa ne delujejo, ker je slika):

toboads.jpg
vir: had.si

Klikov na linke je bilo resda samo 1770, ampak sam napis TOBOADS se je pa prikazal kljub vsemu milijonkrat zgolj na Hadovi spletni strani, pa tudi ostale oglaševalce sem s konico očesa registriral, čeprav nisem nikdar na nikogar zares kliknil, da bi Had dobil od tega denar. Pa če bi prej vedel, da z vsakim klikom dobi Had denar, bi morda še kdaj kaj kliknil. In če sem tu spet ciničen, tudi oglaševalci na TV ne plačajo samo za tiste gledalce, ki so se z glavo butnili ob TV ekran, ko se je rolal oglas, ampak se štejemo domnevam tudi vsi tisti, ki takoj preklopimo na drug kanal ob oglasnem bloku in nas statistike beležijo med procente gledanosti.

Na spletni strani podjetja pa sem zasledil še zanimiv podatek, da se dnevno prikažejo oglasi kar dva milijonkrat! Na leto se torej venček reklam odrola recimo več kot 700 milijonov krat. Opa, to pa je nova impresivna številka. Ker je nekdo za podobno številko ogledov (988.888) navedel zaslužek 169 € domnevam, da so te cifre pač tega ranga. Recimo na milijon ogledov 200 €. Če zmnožim letno število ogledov z povprečjem na milijon, ta sistem torej izplača recimo 140.000 € oglaševalskega denarja na leto založnikom, spletnim mestom, kjer se oglasi prikazujejo. Nekje imam v spominu podatek, da naj bi bilo v firmi, ki to trži in drži pokonci, 11 zaposlenih. Če dobi vsak recimo bruto 1000 € na mesec, kar je za tako tehnološko firmo prej malo, gre samo za plače praktično 130.000 € letno, kjer je verjetno potrebno prišteti še kakšne operativne stroške poslovanja, računalniško opremo, najete prostore in še kaj. Pa četudi vse to odmislim, gre v tej shemi potem samo pol denarja tistim, ki ustvarjajo vsebine, da se oglasi sploh odvrtijo 700 milijonov krat, vse drugo so stroški režije.

Kakorkoli, na spletu se da služiti veliko denarja, samo lonček moraš pristaviti na pravem koncu. In tudi v uspeh Toboadsa ne dvomim. Ko bo baza oglaševalcev in založnikov dovolj velika, se bo že našel nekdo, recimo zaradi mene lahko tudi Telekom, ki bo denarnico odprl in zadevo za dober denar kupil, kot se je zgodilo iskalniku najdi.si.

Če bi sam montiral ta sistem reklamiranja na blog, bi na leto morda zaslužil 20 €, verjetno pa še kakšen evro manj. Morda bi moral izpolniti zaradi tega še kakšen poseben obrazec davčne napovedi, podobno kot pri trgovanju z delnicami. Fascinantno in če ne bi imel nečesa, čemur se reče PONOS, bi še morda razmišljal. Tako pa … kupim samo delnice firme Toboads, če so še naprodaj in ni vseh pokupil že Had. 🙂

Advertisements

15 komentarjev to “Kako obogateti s spletom?”

  1. had Says:

    😉

    res je.. vse kar si napisal so dejstva.. vendar po drugi strani pa se je treba zavedati, da manjsih zaloznikov nihce ne jemlje resno.. httpool, kljub velikemu stevilu prikazov, se ne odzove.. iprom in vse ostalo pa je bilo enako 0, s tem da sem prikazoval ogromne bannerje, ki pa so kazili vse skupaj..

    ves kaj 🙂 priporocam ti, da se nam enkrat pridruzis pri spletnih uricah v kiberpipi, pa se to na 4 oci pogovorimo 🙂 pa zapijemo moj letni zasluzek 🙂

  2. dronyx Says:

    had: Če ti pošteno povem, je meni čedalje manj jasno vse skupaj. Namreč, ko govoriš o manjših založnikih, ali imaš približni podatek o obisku spletnih strani, kot je reciva Požareport? Če ti za milijon obiska zaslužiš z oglasi 200 €, bi morali oni, ki so profesionalci in očitno od tega živijo, imeti letni obisk ranga nekaj milijard ali trilijonov, da ne ustvarijo izgube. Ne me basat. Ko sem gledal neke statistike, si ti sam očitno zelo blizu tem manjšim portalom. Od kje takšna razlika v zaslužkih? Ali pa mi laiki nimamo pravih podatkov in prave slike o teh rečeh? Ali oni služijo na druge načine in ne z reklamami? Bi moral večkrat priti v kiberpipo? … Toliko vprašanj.

  3. Tomo Says:

    Tam nekje okoli leta 1930 je v Angliji neki lastnik veleblagovnice, ki je oglaševal v časopisju, dejal: “Polovica denarja za oglaševanje je potratenega brez učinka, problem je, da ne vem katera polovica.”

    Pri pay-per-click oglasih vsaj veš, da si je potencialna stranka oglas, spletno stran … karkoli, dejansko ogledala. Res, segmentacija je sicer stara zadeva, vendar jo je na spletu mogoče veliko bolje specificirati. ROI je na spletu hitrejši, upoštevajoč manjšo investicijo.

  4. had Says:

    @tomo: res je.. oglasevanje se splaca, ce imas RES korist od njega.. poznam taksen primer, ki se mu je zaradi dobre spletne prezence povecala prodaja za vec kot 70%.. vlozek je bil minimalen..

    @dronyx: ko gledam letosnje moss rezultate http://www.soz.si/projekti_soz/moss_merjenje_obiskanosti_spletnih_strani/
    se podobno sprasujem tudi jaz.. ce gledam, kot je nekoc naredil jonas, primerjavo s tednikom stop, imam dejansko vec bralcev, kot oni 🙂
    ampak povsem nepomembna stvar..

    ne stekam cist teh stvari, pa je mogoce celo boljse, da je tako 🙂

  5. PiPi Says:

    @had, nekako sam vidim stvar v mlacnosti na obeh straneh, recimo dokler bos ti pisal zgolj za lastno duso in se naprej dajal obcutek, da ti ni namera v zasluzku z bloganjem, te bodo tudi z drugega konca tako jemali se naprej … bo potrebno se nekaj casa pri nas, da se na obeh straneh vzpostavi dolocena mera zaupanja/profesionalnega pristopa … zaenkrat velika vecina, vkljucno z blogerji samimi jemljejo blog zgolj kot kos papirja, na katerega lahko bloger nakraca nic, ce mu tako pase ….

    .::PiPi::.

  6. had Says:

    @pipi: tudi s tem se strinjam 🙂 hudica, danes sem prevec dobre volje ocitno 🙂

    stvar je povsem preprosta.. ce nisem vezan na nikogar, z nobeno pogodbo, potem lahko preneham s pisanjem bloga, kadarkoli zelim.. in to je ena izmed prednosti, ki jo imam..
    sicer pa ja, priznam, da sem dobil ze precej dobre ponudbe, s precej lepimi zneski, ki pa jih nisem sprejel.. ce mi je bila ideja vsec, potem sem jo podprl brezplacno..

  7. PiPi Says:

    @had, jah … “svoboda” je krasna stvar, samo tudi nekaj “stane” 🙂

    .::PiPi::.

  8. dr. Onyx Says:

    Glede pay-per-click filozofije se jaz enostavno ne morem strinjati s tem, da se plačuje samo klike na reklame. Jaz recimo pri hadu nisem kliknil nikdar, samo sem si pa zapomnil Danila Turka, ki se je ves čas pojavljal v Toboads. Zakaj to ne šteje? In nenazadnje…blagovna znamka toboads se pojavi vsakič, ne glede na klike. To je na leto 700 milijonov krat. Čez leto ali dva bo to blagovna znamka, ki jo bo poznalo več ljudim, kot pozna Coca Colo ali BMW. Recimo.

    In pri vsem tem meni ni jasno, komu razen dotični firmi, tak sistem oglaševanja sploh ustreza. Blogosfero lahko celotno odpišem, ker večina skupaj komaj dosega obiskovalce Hada. Za mnoge manjše portale tudi ne verjamem, da gre za omembe vredno vsoto. Večji, kot je recimo bolha, imajo dosti bolj učinkovite načine služenja denarja…res ne vem, kdo potem še ostane? Ali so oglaševalci z učinkom takšnih reklam zadovoljni?

    Se mi pa zdi fino, če nisi vezan na nikogar in nimaš nobenih oglaševalcev, da lahko načneš kakršnokoli temo, brez da bi se bal, da te to udari po žepu in ti bo kdo prekinil pogodbo ali boš kako drugače čutil posledice. To pa je tista prednost blogov, ki je meni všeč. Če se nekega dne izkaže, da se da s tem zaslužiti omembe vreden denar dodatno, in tu recimo mislim mesečno ranga 500 € ali več, potem sem se temu pripravljen nekoč odpovedati. Do takrat pa nič reklam in ADBLOCK PLUS.

  9. Ležalnik pika Com Says:

    Eh, jasno je zakaj je tako. Pri recimo “profesionalnih straneh” obstaja redno zaposlena oseba / ekipa, ki stran trži. Ne bom rekel ravno 8 ur na dan 5 dni na teden ampak recimo. Had je verjetno za to, da je postavil na stran toboads porabil 5 minut v celem letu in to je bilo to. Direktno oglaševanje brez posrednika vedno prinese več (€ in dela 🙂 ).

    Drugače pa si dr.Onxy dobro izračunal kar sicer piše tudi na strani od ToboAds, prihodek od oglaševanja se deli 50/50 med toboads in založnikom – lastnikom strani.

  10. dronyx Says:

    Ležalnik.com: Spletne strani Toboads nisem bral v celoti in sem do izračuna prišel po drugi poti. Če povem po pravici, kakor hitro naletim na temo oglaševanja, SEO, ROI, CNK in kar je še tega, meni nerazumljivega, zazdeham in grem naprej, ker mi je DOLGOOOOOČASNO.

    Glede profesionlanih strani in trženja pa ne razumem, kakšno mora biti potem v teh firmah razmerje med tistimi, ki pripravljajo vsebino ter ljudmi, ki se ukvarjajo z trženjem? 1:100? In Had bi morda lahko tudi en dan pisal na blog, drugi dan pa skakal okrog in iskal oglaševalce. Tisti dan pa mu lahko nenazadnje tudi jaz kaj za silo in zastonj napišem na blog. Izjemna ponudba velja do razprodaje zalog…

  11. ateistek Says:

    /Če bi sam montiral ta sistem reklamiranja na blog, bi na leto morda zaslužil 20 €, verjetno pa še kakšen evro manj./

    Mislim, da ne bo šlo. WordPress blokira vse skripte, ki imajo v kodi napisano “java script”. Take so pa skoraj vse.

  12. ateistek Says:

    @had: ne vem v čem je sporno, če želiš zaslužiti z blogom. Če nekaj pišeš za svoj užitek in ti zato hkrati kaplja nekaj denarja, je to skoraj sanjska služba. Seveda pa ni OK, če se poslužuješ določenih fint, da bi še bolj zaslužil (recimo pišeš o določenih izdelkih po naročilu proizvajalcev) in tako svojo notranjost ne podrejaš njej sami ampak denarni logiki. To pa prej ali slej začutijo tudi obiskovalci.

  13. Ležalnik pika Com Says:

    dr.Onyx, saj pravim da si dobro izračunal. Razmerje zaposlenih pri hadu je predvidevam 1:0 na račun vsebine 😀 , tako da 1:100 ni ravno potrebno…

  14. markopigac Says:

    dr.onyx in had: ocitno vama ni poznan nacin oglasevanaj pri nas. oglasi se dobivajo preko agencij, oglasevalci pa sprejemajo letne plane. tudi pozareport je padel v enega izmed teh letnih planov. mislim, da je zanj dovolj ze dnevno osvezevanje strani.

  15. fett Says:

    onyx:

    1. če si pozoren, ugotoviš, da je napis “TOBOADS” dal had sam tja gor, to ni del ToboAdsov. Toboadsi imajo svoj napis (majhen) na spodnjem desnem robu okvirčka od oglasov.

    2. milijon prikazov oglasov ni enako milijon obiskov. Trenutno obisk hadovega bloga prikaže 2 oglasa, ni pa to nujno v vsakem primeru.

    3. kontekstualni oglasi, ki jih opisuješ (reklama za čokolešnik ob otroškem programu), to pravzaprav niso. Kontekstualno pomeni, da ima zvezo z vsebino, ne da nagovarja isto starostno skupino oz. publiko. Torej; kontekstualen tv oglas bi bil, če bi recimo lik v filmu govoril o pijači, potem pa bi sledil oglas za pijačo. Prednost kontekstualnega oglaševanja je v tem, da cilja tiste, ki jih zanima tematika posamezne strani, ne glede na to, v katero družbeno in starostno skupino spadajo — če jih zanima vsebina, jih verjetno tudi oglas.

    4. plačilo na klik ima pred tv-jem, jumbo plakatom, plačilom na prikazu itd. prednost v tem, da klik (če je veljaven) izraža neko zanimanje oz. namen. To je lahko zelo zgovoren podatek za oglaševalca in tega še ne moreš dobiti s TVjem. Sicer pa se pri Toboads pripravlja razširitev tega modela, pri kateri bo denar menjal lastnika tudi za oglede.

    5. kar se tiče tega, za koga je ta sistem zanimiv, je tako, da za oglaševalce vsekakor, ker tako dosežejo širok spekter spletnih brskačev in še to usmerjeno. Blogerju pa verjetno tudi ni odveč, če za svoj blog dobi npr. 10€ mesečno. Od tega ne bo obogatel, ampak blogal bi v vsakem primeru in zakaj ne bi s tem zaslužil še za eine kahve?

    lp

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: