Loža B2

Glavna moč medija je po moje v tem, da je sposoben oblikovati javno mnenje ali pa ima na to vsaj odločilen vpliv. In naj najprej tale prispevek začnem z primerom.

Podjetje Mobitel d.d. je začelo intenzivno oglaševalsko akcijo za produkt „Instant internet“, ki omogoča širokopasovni dostop do interneta prek mobilnega omrežja. Najprej sem opazil velike plakate ob cesti in pritegnila me je v bistvu dobra ideja z pločevinko kot embalažo. Potem sem opazil te reklame povsod, v časopisih, na vlaku, verjetno tudi ne TV, ki pa jo spremljam zelo poredko. Domnevam da je Mobitel v kampanjo investiral veliko oglaševalskega denarja.

Iz samih oglasov potencialni naročnik paketa, oziroma kupec tega produkta, po moje ne more dobiti dovolj informacij, da se lahko kar takoj odloči za nakup. Torej mu ostane da se oglasi v nekem prodajnem centru osebno, pokliče po telefonu, ali pa, kar je verjetno najbolj običajno, poišče na spletu dodatne informacije in morda še bolje izkušnje uporabnikov. In večina se ne muči z navigacijo na spletni strani podjetja, kjer je produkt predstavljen, ampak verjetno v spletni iskalnik kot je najdi.si ali google vtipka ključno besedo „instant internet“ in pogleda prve zadetke.

Sam sem na blogu 29.08.2007 objavil prispevek pod naslovom „Instant internet“, kjer sem predstavil moj pogled na zadevo in napisal nekaj pomislekov. In po tistem sem v google analytics opazil, da je postal od takrat naprej „instant internet“ daleč najbolj pogosto iskan pojem, ki prek iskalnika (verjetno samo google brez najdi.si) pripelje obiskovalce na moj blog. In statistika ključnih besed za obdobje od 29.08.2007 do 01.10.2007 pokaže sledeče:

iskanje_analiza.jpg
vir: dr. Onyx

Razlog temu pa je, da google na to ključno besedo moj zapis razvrsti na prvo mesto med zadetki, slovenski iskalnik najdi.si pa na drugo, takoj za domačo stranjo produkta. Šele za tem pa morda kakšen zapis na forumu in morda celo na kakšni spletni strani računalniške revije.

Očitno je in to opažam že dlje časa, da spletni iskalniki bloge ljubijo. In če bi recimo sto blogerjev objavilo prispevek z preprostim naslovom „instant internet“ (to je ključno za pozicijo v iskalniku), bi praktično blogosfera v ključnem delu soustvarila „javno mnenje“ o izdelku, ki nenazadnje lahko odloča tudi o tem, ali bo potencialni kupec zadevo kupil ali ne. Izdelek je tako resda masovno oglaševan v velikih medijih, samo mnenje pa ustvarijo neki marginalci, ki jih ima spletni iskalnik rad (in mi tudi njega). To pa je potem že prvi mali korak k temu, da bo blogosfera priznana kot resen medij z nekim vplivom in jo bodo morali oddelki za marketinge poznati in razumeti. Kolosej, Renault in morda še kdo so se tega očitno zavedli morda korak pred časom.

Ko bo to moč razumelo veliko blogerjev in jo bodo pričeli tudi (zlo)uporabljati, to potegne potem tudi za sabo odgovornost, kot jo imajo „resni“ mediji. Odgovornost do bralca in odgovornost do objektivnega poročanja. Kar pa bo po moje na začetku težko. Se pa bodo najbolj brani blogerji upam v prihodnje nadejali lahko vsaj tega, da bodo dobili recimo na testiranje kakšen izdelek, povabilo na predstavitev ali zabavo in morda bo kdo celo dobil tudi kakšen vikend brezplačno v turističnem centru in na podlagi tega potem pisal na blogu o doživetjih (jaz bi šel recimo na Roglo).

Seveda v to, da bi blogosfera imela tak vpliv na javno mnenje, da bo lahko izbirala predsednika države in nastavljala vlade iz ozadja, oziroma varnega zavetja svoje računalniške sobice, ne verjamem. Še ne. Ne bi pa se upal napovedati prihodnosti in vpliva blogosfere na javno mnenje niti za leto naprej. Verjetno pa se bo slej ko prej pojavila težnja po inkviziciji, ki bi takšno herezijo poizkušala zatreti.

Sam imam že nekaj časa v glavi idejo, da bi predlagal blogosferi eksperiment, kjer bi si izmislili neko osebo, ji dali ime, priimek in neko življenjsko zgodbo in potem bi ta fiktivna oseba živela na blogih. Vsak zapis na blogu bi imel naslov ime osebe, vsebina pa potem razni intervjuji, eseji, črtice o virtualnem junaku. Kar pa bi želel z eksperimentom ugotoviti je, ali je možno uporabiti blogosfero za kakšno večjo šalo v smislu radijske igre Orsona Wellesa Vojna svetov, kjer so ljudje zares mislili, da so pristali Marsovci na Zemlji.

Advertisements

7 komentarjev to “Loža B2”

  1. had Says:

    dronyx: obvezno se morava dobiti na pijaci 🙂

    res je.. to kar si napisal, sam zagovarjam ze vec kot leto.. v bistvu imam zadaj ze plane, kaj se da iz tega narediti.. nekaj taksnega smo realizirali v primeru media temple, kjer se je takoj poznala moc bloga kot medija..

    “Ko bo to moč razumelo veliko blogerjev in jo bodo pričeli tudi (zlo)uporabljati”

    na sreco se vecina blogerjev ne zaveda tega, ker se rajsi ukvarjajo sami s seboj, kot pa da bi imeli taksne master plane, kot je tvoj.. ki ga takoj podprem!

  2. Gregorg Says:

    Super post, dr. Onyx. Na realnem primeru izpelješ celotno misel bloglaševanja. Rispekt!

    Tudi tale z virtualno blogersko osebo je huda, sem takoj zraven (kot ena izmed osebnosti tega shizofrenika :))

  3. dronyx Says:

    Včaraj zvečer sem spil tri kave. Potem sem vzel iz omare z multimedijo koncertni DVD treh tenorjev iz leta 1994 v LA, ki sem ga kupil že pred leti, a nikdar poslušal. Včeraj pa sem ga dal v DVD predvajalnik, ko sem se nanj spomnil ob smrti Pavarottija. Kakšnih desetkrat sem potem prevrtel Ave Maria , Nessun Dorma in še nekaj drugih izvedb. In hkrati na računalniku napisal prispevkov za blog za cel teden. Ob dveh ponoči sem imel vsega dovolj in šel spat. V masterplane pa ne verjamem.

    Had, večina blogerjev se s tem ne ukvarja in ne obremenjuje. Morda kakšen diplomant komunikologije na družboslovju, ti in še ene par. Dobre plane pa vedno podpiram.

    Grega, tole z virtalno osebo, oziroma blogerskim tamagočijem, moram še malo razdelat in je res “pilotska zamisel” verzije 0.5.

  4. had Says:

    res je.. vecina jih ne pomisli na moznosti, ki jih blog ponuja.. ce pa pomislis, so pa te moznosti neskoncne.. in samo nasa neumnost nas omejuje, da jih vse ne realiziramo 🙂

  5. piskec Says:

    Jaz sem prec za to. Dajmo testirat!

  6. ZigaK Says:

    Dr. Onyx, predlagam, da benaš Hada.
    Mi gre prov na q.

  7. aleksij Says:

    Zakaj bi se ustavili le pri eni tamagoči osebi? Predlagam, da ustvarimo kar tamagoči republiko.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: