Vzpenjača

V Sloveniji se mi zdi, da se vse dogaja nekako v valovih. Operacijske mize, Sova, Šuštar, helikopterski prevozi, južna meja, pa spet operacijske mize … Nekaj časa je bila recimo aktualna tema tudi vzpenjača na Ljubljanski grad, tako zaradi tehničnih napak, kot tudi domnevno visoke cene investicije glede na podobne vzpenjače drugod. In potem vse tiho je bilo. Kako tipično domače. Slovensko.

V nedeljo sem hodil po Ljubljani in ker sem imel čas, sem šel na prvo, testno vožnjo z vzpenjačo.

Na Ljubljanski grad smo v srednji šoli tekli v pajkicah med telesno vzgojo, večkrat sem šel gor peš ali iz tržnice po potki, kjer so baje snemali tudi film Vesna ali pa še večkrat iz stare Ljubljane oziroma Gornjega trga mimo cerkve in kitajske restavracije. Nekaj korakov in že si bil nad Ljubljano in Ljubljančani.

vzpenjaca1.jpg

Jaz nekega pomena vzpenjače za Ljubljano trenutno žal ne vidim.

Zdi se mi, da gre tu bolj za filozofijo potrošnik 2.0. Torej jaz sem davkoplačevalec in državi mi mora zgraditi tekoče stopnice ali vzpenjače povsod tam, kjer bi bil potreben kakršenkoli minimalni napor do mesta, kjer spet lahko zapravljam težko zaslužen denar. Lahko pa rečem eno.

Zadeva deluje.

To je moj prvi vtis. Pripadajoča infrastruktura je sodobna, imajo bankomat, turistične brošure, samopostrežni avtomat za karte in tudi cena 2 evra za povratno vozovnica mi ne deluje pretirano, čeprav gre res samo za nekaj sekund vožnje. Celo boljša izbira se mi zdi kljub vsemu enosmerna karta navzgor za 1.5 evra, ker je spust peš v večini primerov hitrejši, kot čakanje na vzpenjačo. In tudi gostilničar na vogalu se nima po mojem kaj pritoževati nad gosti, ki jih pred njegovim nosom dvignejo v nebo in pred ali po tem še kaj spijejo in pojedo.

Turistov je bilo se mi zdi kar veliko, sploh pa zgoraj na terasi Ljubljanskega gradu je bilo vse polno ljudi, ki se jim je že na obrazu videlo, da so tujci in da uživajo. Za razliko od povprečnega Slovenca, ki običajno ne uživa. Za vožnjo nazaj se je nabrala celo takšna skupina ljudi, da sem se za vsak slučaj zdrenjal kar pred vhod v kabino, da ne bi slučajno moral čakati še na naslednjo vožnjo, kar je upoštevaje še čas, ki ga potrebuješ za sestop peš, nesprejemljivo dolgo. Sestop peš pa ni bil opcija, ker sem plačal povratno vozovnico in sem želel videti, ali so kje tehnične težave. Ni namreč lepšega, kot sredi poletja ob tej sopari ostati razpet med nebom in zemljo v kabini sam z desetimi prepotenimi angleškimi turistkami, starejšim gospodom in mlajšo slovensko družino s staro mamo, plus še oba šoferja in te šele po nekaj urah rešijo hrabri gasilci Ljubljanske brigade z dinozavrom.

In tehničnih težav ni bilo od nikoder.

Najbolj zgovoren je bil starejši gospod, prvi tik pred vhodom, ki je potarnal, da bi moralo na listku pisati, kdaj zadeva odpelje nazaj. Ja ko pride navzgor vendar, saj je samo ena kabina. Hkrati je med vožnjo navzdol edini modro pripomnil, da je zadeva malo brez veze, ker so včasih hodili za rekreacijo peš na grad in fanta, ki upravljata z napravo sta samo pokimala in se nasmehnila.

Vemo in to se pač sedaj ne govori več, ko je zadeva že postavljena in naj bi polno zaživela ter se čez sto let morda celo amortizirala.

Neki mlajši damici je celo uspelo pretihotapiti v kabino manjšega psička, kljub veliki tabli z slikicami, ki naj bi pomenile nič sladoleda, nič rolk in nič psov v kabino. Če prav razumem prometni znak, pa je prepovedano tudi držanje za roko.

 vzpenjaca2.jpg

Navezovanje stikov in socializacija med nekajsekundnim spustom navzdol torej odpade. Kot da bi bili v “Zero gravity” letalu.

Sam sem že razmišljal, da bi zagnal vik in krik, da se s psi pa že ne bom vozil, ker sem plačal polno karto, samo ko pa me je kuža tako milo gledal. Vprašanje je tudi, če bi sam našel pot navzdol. Mačke so v tem pogledu se mi zdi bolj iznajdljive za orientacijo in imajo vgrajen nek svoj tajni primitivni GPS sistem kot čebele, samo da one goljufajo nekaj z magnetnim poljem.

Ko se še enkrat ozrem za konec navzgor po hribu moram reči, da mi ni jasno, kam so šli tu milijoni evrov. Če je to tako drago, bi morala biti vsaka žičnica na avstrijskem visokogorskem smučišču vredna recimo vsaj polovico letnega nacionalnega bruto domačega proizvoda.

Tehnično bi bilo morda tudi ceneje, če bi naredili enostavno tekoče stopnice, kot so v Nami ali Maksiju ter nadstrešek zanje, da pozimi sneg ne bi zaustavil prometa. Pa še dodatno ploščad za invalidske vozičke, kot je recimo na železniški postaji v podhodih do tirov, da bi zadeva kot celota bila lahko sploh opravičljiva, češ da gre itak za invalide in ni nič predrago za plemenit namen.

Verjetno pa obstaja nek logični razlog, zakaj mora biti ravno vzpenjača z kabino in vso ekipo ljudi, ki to “čudo” upravljajo.

3 komentarji to “Vzpenjača”

  1. Morska Says:

    Ne, tisto pomeni, da manjši ne sme držati višjega od sebe, ako sta oba enako visoka, pa lahko.
    Druga slikca pomeni, da se ne sme po pasje. A torej seks je dovoljen? No, saj to bi bilo samo za tiste ta hitre..
    Kako pa ti uspe vstopiti in izstopiti v nekaj sekundah? Pišuka, toj še huj adrenalin kot tek na grad 🙂

  2. dr. Onyx Says:

    V razvitih državah sta se nekako uveljavila dva načina, da na prometnem znaku ponazoriš žensko. Eden je ta, da narišeš figurico z krilom oziroma kiklo. V primeru, ko je na znaku tudi figurica, ki naj bi predstavljala Masculinčka, torej moškega, se lahko Femininčka, torej žensko, nariše kot figurico, ki je za polovico manjša in se tako loči, da gre za žensko.

  3. enxen Says:

    @ “Kako pa ti uspe vstopiti in izstopiti v nekaj sekundah?” Morska, se strinjam … ma se da, če je potreba 😉
    Sicer pa, a ne omenja doktor tudi nekega zatika, ko te hrabri gasilci rešijo z dinozavrom šele po nekaj urah? 🙂

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: