Kam bi se dal?

Še iz mladosti imam doma narejen doprsni kip iz alabastra, prevlečen z bronasto barvo, ki trenutno leži na povsem neprimernem kraju. V vlažni, slabo izolirani kleti, na polici poleg aluminijastega sodčka za vino, steklenice doma pridelanega kisa in pokvarjene vrtavke oziroma bormašine.

Posebni učinki: dr. Onyx

Politikom nekako ne zaupam, da bi se sami odločali, kaj bodo z mojim spomenikom in nenazadnje, kaj se bo imenovalo po meni, ko bo seveda napočil čas, da se mi nacija oddolži za vse, kar sem zanjo dobrega storil in kar bi lahko slabega, pa nisem, ker sem se premagal. Zato bi rad tudi sam imel kakšno besedo pri tej pomembni odločitvi.

Kakor poznam sedanje politike, bi po meni poimenovali kvečjemu kakšno neugledno desno čistilno napravo “dr. Onyx right wing waste water cleanining facility” ali morda levo sredinsko kurjo farmo “dr. Onyx left wing chicken recycling factory”. Problem pa je, da nimam niti sam neke pametne ideje, kam bi spomenik lahko dal in kaj naj se poimenuje po meni.

Stroški za davkoplačevalce pa bodo v vsakem primeru minimalni, saj je spomenik praktično že narejen, uliti bi ga bilo potrebno samo še v bron, da ne bi mavec, razpadel na dežju.

Poimenovanje ulice ali trga mi nekako ne diši.

V Ljubljani je večina elitnih lokacij že poimenovanih, sam pa sem močno proti temu, da se ulice prepogosto preimenuje, ker potem ljudje dobijo občutek, da se prevečkrat selijo, čeprav fizično ne spremenijo lokacije. Nekaj časa sem imel sicer v mislih prehod med Čopovo in Nazorjevo v Ljubljani, ki mislim da še nima imena. Samo danes ta prehod smrdi po urinu in so ga zavzeli ljubljanski klošarji, poleg tega niti nisem našel primernega mesta, kamor bi lahko postavil doprsni kip, razen če ne bi podrli Mestnega gledališča ljubljanskega in uredili manjše spominske sobe z mojimi igračkami iz otroštva.

Morda pa bi moral najprej najti področja, kjer sem zares blestel in na podlagi tega iskati ustrezno lokacijo za doprsni kip?

Šport?
“Onyx Arena v Stožicah?”
. Tu sem mi orosijo oči, ko se spomnim bombastičnih naslovov v tujih časopisih. Daily mirror: “Manchester United won the Champions league on Onyx Arena – Lubiana”, The Sun: “Slovakia host spectaculer final match on Onyx Arena”… Samo kaj, ko so moji športni dosežki vse prej kot presežki. Tek na sto metrov nikdar pod petnajst sekund, v šoli v naravi dobil samo bronastega delfinčka, čeprav je večina dobila vsaj srebrnega ali zlatega. Po desetih metrih samostojnega plavanja sem iz neznanega razloga potonil kot kamen, pa še meduze so mi šle pošteno na živce. Največji vzpon v zadnjem desetletju po Žagarjevem grabnu na Vogel, omembe vreden še solo vzpon na Slivnico. Žal niso to neke prvenstvene smeri, ki bi zbudile pozornost širše športne javnosti.

Morda slikarstvo?
“Akademija za likovno umetnost dr. Onyx?” Moje najbolj znano likovno delo je nadrealistična slika tankca, ki sem jo narisal v mali šoli. Tankcu sem narisal okna z polkni in zavesami, kar se je učiteljici zdelo ljubko. V osmem razredu sem dobil celo nagradni izlet v likovno kolonijo Ex Tempore v Piranu, samo dva dni sem namesto da bi risal pasel zijala po mestu, pol ure pred rokom za oddajo likovnih del sem se pa usedel na stopnice in narisal turen Piranske cerkve. Jasno, o nagradi ni bilo govora. Zadnjih nekaj desetletji nisem narisal [SKORAJ] ničesar. Kako naj se potem po meni imenuje akademija?

Znanost?
“Dr. Onyx Deep Space and Extraterestial research institute?”. Povprečje osem na fakulteti, diplomo sem napisal v enem popoldnevu. Lepše rečeno prepisal iz neke angleške knjige. Na mojo srečo so do sedaj vedno iskali ponarejene diplome, nikdar prepisanih. To vsekakor še ni za spomenik ali poimenovanje kakšnega inštituta. Pred fakulteto, ki mi je nepremišljeno podelila diplomo, pa se že sedaj drenjajo doprsni kipi raznih električarjev, tako da verjetno ne bi prišel niti do izraza.

Politika?
“Dr. Onyx flughafen GmbH?” Predsedniški kandidat 2007. Konzervativni politik zmerne sredice. Nikdar član partije. Titov pionirček. Samo kaj, ko sem se v vojni za Slovenijo po domače povedano pokakal od strahu, potem ko sem videl sošolca, kako z puško iz prve svetovne vojne ter protitankovsko mino na sredi ceste varuje strateško smer pohoda tankovske brigade JLA okrepljene s specialci iz Niša. Skril sem se v klet in naredil zaloge piščančjih konzerv, prepečenca, destilirane vode, odvajalnih tablet in 1.5 voltnih baterij za prenosni radijo. Kako naj to prodam kot državotvorno politično držo, dostojno spomenika?

Po dolgotrajnem tuhtanju sem se odločil, da mestu in svetu predstavim dve možni varianti lokacije za moj doprsni kip. Lahko se pa še premislim.

Maksimalistična varianta, ki glede na trenutno politično konstelacijo, kjer desnica obvladuje energetski sektor, nima veliko možnosti da meso postane je, da bi se po meni imenovala mala nuklearna elektrarna v Krškem – “Dr. Onyx nuclear power plant” in bi kip stal na dvorišču nekje v hruškovem nasadu med obema reaktorjema ali na vhodu v odlagališče jedrskih odpadkov.

Minimalistična varianta pa bi bila, da se mi doprsni kip postavi nekam na začetku izstopne postaje na cestninski postaji Videž na avtocesti za primorsko in bi se po meni poimenovala ena izmed izstopnih kolon. Za ljudi, ki bi poleti ure čakali v razgreti pločevini na izstopni postaji, bi bil moj doprsni kip odrešujoče znamenje, da se bližajo izhodu in bi nosil neko pozitivno sporočilo, seveda razen za tiste, ki uporabljajo predplačniški ABC. In ko bi sinek vprašal ata, kaj je naredil ta tip, ki ima doprsni kip na cestninski postaji, bi ata z ponosnim glasom dejal:

„Napisal je eno daljšo anonimko in dve zavrženi kazenski ovadbi.“

in to v sproščenih svinčenih časih postkomunizma.

9 Responses to “Kam bi se dal?”

  1. pet-in-g-seks Says:

    hahaha, dobro si me nasmejal … bravo.

  2. kadet Says:

    A si se vprašal, na katero cestninsko postajo bi postavil kip?,ko pa jih je sam ne vem koliko.da nebi bil kdo užaljen.lahko pa ti dam moje mišlenje:daj ga postavi pred davčno upravo;morda te še usekajo po denarnici. pa lep pozdrav iz prekmurja

  3. dronyx Says:

    Pred davčno upravo ne grem nikakor, vsaj dokler sem živ. Vstopne kolone se mi zdijo revolucionarna ideja za postavljanje spomenikov. So zelo prometne lokacije, tako da je spomin dostojno obeležen in nisi zavržen kot v kakšnem parku ali stranski ulici. Poleg tega se lahko na eni cestninski postaji obeleži več pomembnih oseb, ker vsaka dobi svojo vstopno kolono. Samo spomenike je potrebno zaradi bolj toksičnega okolja ustrezno zaščititi s kakšnim premazom. Moja prva izbira je cestninska postaja Videž, če to ne bo šlo skoz potem lahko kaj manjšega. Recimo Blagovica vzhod ali Tepanje. Samo da ne bom šel prehitro v pozabo.

  4. Big Gigant Head Says:

    Lahko, pa tvoj doprsni kip postavijo namesto primiceve julje, ki gleda preserna na presernovem trgu.

    Ali namesto preserna, da bi gledal primicevo juljo, odvisno od orientacije.

  5. dronyx Says:

    Ja. kar sram me je priznati, da sem imel tudi sam že idejo, da bi Prešerna postavil bližje k Juliji na Wolfovo ali h Konjskem repu in sebe na Prešernov trg. Samo gledano proporce, kjer je Prešeren 1:2 krat povečan, k skupni masi pa svoje doda še muza, moj doprsni kip pa je v resnici v razmerju 1:1 z mojo glavo, torej gledano proporce se bojim, da na obstoječem postavku Prešernovega spomenika ne bi prišel do izraza. Pa tudi za tujce bi bilo smešno, ko bi spraševali, kje stoji doprsni kip dr. Onyxa in bi domačini odgovarjali, da na Prešernovem trgu. To, da bi šlo čez parlamentrano proceduro tako prestavitev spomenika, kot tudi preimenovanje trga, si pa ne domišljam. Žal.

  6. Big Gigant Head Says:

    Ravno sem se spomnil.

    Nebi rekli na prešernovem, ampak na hrvaškem trgu.

    Okej, kaj pa če bi te zamenjali s tistim rimskim fantkom brez roke, pri podhodu pri kongresnem trgu?

  7. dronyx Says:

    Ljubljana se mi zdi edino mesto na svetu, ki ima kar dva fantka, ki lulata. Eden stoji pred državno RTV, drugi pa v parku Tivoli. Toliko fantkov ki lulajo nima niti Bruselj. Morda bi lahko postavili še deklico, ki Ricardo Izecson dos Santos Leite. Ali krajše: deklico, ki kaka.

  8. Big Gigant Head Says:

    Še zate ne najdemo prostora kaj šele za deklico, ki opravlja naravno dolžnost?

  9. dronyx Says:

    Ker ni prave politične volje.

Oddajte komentar

