Muholovci

Obnašanje države kot celote je sestavljeno iz malih neumnosti posameznikov – državljanov. Ker bomo drugo leto prevzeli predsedovanje EU je morda prav, da se na to pripravi tudi običajni državljan, ki se ga to neposredno ne zadeva in na to ni pozoren.

Kdor ima kakšno starejšo teto ali strica na deželi, pri čemer kot dežela ne štejejo recimo samo vasi kot so Polhov Gradec, Horjul ali recimo Novo Mesto, ampak lahko tudi nekatera od centra mesta bolj oddaljena naselja, kot je recimo Ljubljansko Sostro, Bizovik ali Tomačevo.

Kaj sem že hotel povedat …? Nič, še enkrat, ker sem se v dolgem stavku izgubil.

Kdor ima kakšno starejšo teto ali strica na deželi je verjetno opazil zasušene rdeče flekce ali lepše madeže na pred leti na belo popleskani steni, ki je danes sivo plesnivo zelena. Ti madeži so običajno posledica uporabe naprave, za katero sploh ne vem kako se imenuje. Gre v bistvu za palico na koncu katere je običajno gumijasta ploščica in s katero potem pobijajo nadležne muhe in komarje po stanovanju. Zadeva je podobna napravi, ki se je včasih uporabljala za stepanje predpražnikov ali preprog in morda gre celo za izum, ki ima isto patentno številko.

In stena tete ali strica ima zgodovino in spomin. Vsak uboj žuželke, kot je recimo v teh krajih pogosta mesarska muha, pusti na steni rdeč madež. Zlasti velike rdeče madeže puščajo na steni komarji, če sledi eksekucija potem, ko so se že napili človeške krvi.

Včeraj pa sem bil priča grozljivemu prizoru v restavraciji nakupovalnega centra na Rudniku.

Več kot očitno si je tipična podeželska družina, torej ata in mama ter dva adolescenta sine in hči, privoščila nakupovalni izlet v urbano in urejeno mesto Ljubljano, po nakupih pa so si privoščili še kosilo. In ne da bi podeželska družina to vedela, se je usedla le mizo stran od predsedniškega kandidata. Ob okno.

Najprej na podeželsko družino nisem bil pozoren, ker sem opazoval dve najstnici za sosednjo mizo v oprijeti majici in z lepo, v solariju posončeno kožo. Zmotilo me je zgolj to, da sta jedli ričet, ki je značilna podeželska hrana, ki nekako ne paše v prebavni trakt tako lepo negovanih teleščk očitno mestnih, kultiviranih deklet.

Pa to ni bistvo.

Natakar podeželski družinici prinese juhico. Pozornost pa mi je zbudila mama, ki je čedalje bolj nestrpno opazovala dokaj zajetno muho, ki se je zadrževala ob oknu ravno poleg mize in motila družino pri obedu s svojim nadležnim brenčanjem. Potem pa mama pograbi jedilni list in z njim muho stisne ob okno ter še potegne navzdol tako, da je od muhe ostala samo še črtica na steklu. In to je naredila ravno z delom jedilnega lista, kjer so navedene vse možne pizze, ki jih restavracija nudi.

Otroka sta bila več kot očitno zadovoljna z načinom, kako učinkovito je mama rešila problem, medtem ko se oče ni dal motiti in je v miru srebal naprej juho.

Meni je šlo pa na smeh, samo sem se z značilno državniško držo zadrževal in poizkušal smeh prikriti s pokašljevanjem.

In nauk.

Uporabljajte za pobijanje mrčesa kemične preparate. Saj se verjetno dobijo tudi v manjših, diskretnih dozah velikosti stekleničke z parfumom. In dobijo se v vseh bolje založenih trgovinah tudi na deželi.

Vsaj za časa predsedovanja EU. Potem je itak vseeno.

3 Responses to “Muholovci”

  1. Big Gigant Head Says:

    Hmm .. to me spominja na prigodo kolega v Jagodi na celovški cesti

    Starejša gospa slaščičarju: Gospod, mravlja vam leze po torti!

    Slaščičar vzame pips in pošprica po torti ter pravi: Nič več.

    Gospa se obrne in odide. Ravno tako kolega in njegova družba.

  2. Saška Says:

    Hmm …. Sostro, naše naselje, jaz teta …lahko najbrž, saj sem že v teh letih 🙂 Torej si pisal o takšnih, kot sem jaz. Samo ne vem, kam sem založila tisti muhokiler ….pri nas jih kar pustimo, da letajo, dokler jih pajki ne popapajo. Pajke pa seveda skrbno ohranjamo.

  3. dronyx Says:

    V bistvu sem tudi jaz že stric. Samo mislil sem figurativno “strice in tete”. Je pa res škoda, ker večina ljudi pajke preganja z raznimi sesalci in omeli ter se ne zavedajo, da so najboljši uničevalci mrčesa s svojimi mrežami.

Leave a Reply

