Avtomobili

Sam se držim nepisane filozofije, da navodil za uporabo avtomobila ne berem. Preprosto me ne zanimajo in tudi nimam časa, da bi se prebil čez obsežno, dolgočasno napisano tehnično gradivo.

Osnovne komande so pri vseh avtomobilih enake, prestavna ročica, volan, morda še kakšen žmigavec in to je to. Pa seveda gas in zavore. Če prebereš navodila ali ne.

Sam sem imel pred leti na avtocesti dokaj neprijetno izkušnjo, ko sem prvič vozil službenega Marcedesovega terenca z avtomatskim menjalnikom. Komaj sem se navadil, da je avto na poti navzdol iz Jezerskega vsakič samodejno pred ovinkom vrgel v ler, me preseneti hud naliv na avtocesti proti Kranju. Nebu se je v hipu utrgalo. Jaz pa v avtomobilu, ki ga ne poznam in iščem, kje za vraga se vklopijo brisalci. Zadeva je bila tako kritična, da sem zapeljal na odstavni pas in ustavil, samo sedaj sem pa iskal trikotnik, da vklopim vse štiri žmigavce.

Od takrat naprej vedno, ko se usedem v vozilo, ki ga še nisem vozil, preverim osnovne komande. Kje se vklopi avtoradio, kjer preklopim med radijskimi postajami in kje se vklopi tako imenovan bassboost grafični izenačevalec.

Pred nekaj dnevi, pa se mi na sponzorskem avtomobilu pripeti sila neprijetna stvar.

Zmanjkalo mi je namreč tekočine za pranje vetrobranskega stekla. Ker navodil nisem prebral, sem imel težave že z odpiranjem prednjega pokrova, potem ko sem našel vzvod in nekako odprl pokrov, sem zagledal prvič motor. Bil sem pozitivno presenečen, kako so danes motorji prijetno zapakirani. Vse je čisto, svečk ne vidiš. Nikjer zasušenega olja . Na cilindru bi si upal speči jajce, tako čisto je vse skupaj.

Samo kako naj vem, kje je posoda z tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla?

Nekako sem naredil ožji izbor treh posod, ki bi lahko bile prave. Toliko se že spoznam na avtomobile, da vem, da so podobne posode vsaj še za zavorno tekočino in hladilno tekočino motorja. Potem sem se odločil, da se z umazanim steklom zapeljem do doma, vzamem doma navodila za uporabo in pogledam kam nalijem to tekočino. Tristo kosmatih.

Prvič sem se z avtom osmešil že pri prevzemu od trgovca.

Ker je bilo poleti in vroče, sem takoj želel odpreti okno. Iščem tisto “motalico” na vratih za odpiranje okna, prodajalec pa se smeje. Kaj gospod, še niste sedeli v takem avtomobilu? Vpraša škodoželjno z zaigranim pametnim nasmeškom. Jaz si mislim, prokleti moron naduti, samo sem bil raje tiho. On nadaljuje. Tu je vse elektronsko. Gumb za odpiranje šoferjevega okna je ….. in tako naprej. Me je takoj bolela glava od vse tehnike.

Avto ima sicer nekaj prav morečih senzorjev.

Senzor za varnostni pas imata tako šofer kot sovoznik, pri čemer senzor ne neha piskati, dokler ne oblečeš varnostnega pasu. Potem pa študiram, kako za vraga avto ve, da imam sovoznika na sedežu in za povrh še, da ni pripet? Edina logična možnost se mi je zdel senzor za težo pod sedežem. In res. Nekega dne vržem na sedež nekoliko težjo torbo s svinjsko polovičko ali športno opremo, sem že pozabil za kaj je šlo in začne senzor piskati. Očitno je zadeva nastavljena tako, da piska že pri 20 kg žive teže. Čudovito.

Sedaj vsakega sopotnika opozorim, da ne odpre varnostnega pasu, dokler se ne ustavim, ker me ta zvok ubija. Ker večina tega ni sposobna dojeti, razmišljam, da bi dal sopotnikom v podpis izjavo, da ne bodo odpirali varnostnega pasu. V drobnem tisku bom dopustil možnost tožbe. Ker me zvok alarma ubija. Ubija. V trenutku lahko izgubim oblast nad sabo.

Sam sicer resno upam, da bodo tudi v nizkocenovne avtomobile pričeli vgrajevati senzorje za vse ključne parametre avtomobila. Za ABSom in klimo mislim da je čas tudi za to. Senzor za nivo zavorne, hladilne tekočine in tekočine za čiščenje stekla, senzor za tlak pnevmatik in zelo morda tudi senzor za temperaturo cestišča.

Idealno bi bilo, da meni ni potrebno odpirati pokrova motorja ali kontrolirati tlaka v pnevmatikah. Te parametre naj spremljajo senzorji samodejno, jaz samo pogledam katera rdeča lučka gori, dvignem pokrov motorja in pogledam na kateri posodici gori rdeča lučka. Pritisnem tipko in prijazen ženski glasek mi pove, kaj je narobe, oziroma kaj avto od mene pričakuje.

Kdor pride na trg z avtom nižjega razreda, ki ima to serijsko vgrajeno, lahko postane moj sponzor.

Pričakujem preveč?

Advertisements

2 komentarja to “Avtomobili”

  1. Ipsilon Says:

    Samo pazi, da ti ne bo kdo na soočenju v Trenjih predvajal tega zvoka… to bi lahko bilo kritično za tvojo kampanjo.

  2. barbiblond Says:

    Ja,pričakuješ preveč.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: