Potrošnik 2.1

Oglaševalci so naredili nadgradnjo na 2.0. Čas je, da naredi potrošnik nadgradnjo na 2.1.

V petek se je končal redni letni zlet oglaševalcev. Ljubkovalno imenovan SOF 2.0. Celo vreme bo do konca tedna točilo solze. Solze radosti, ker je shoda rabljev sodobnega potrošnika konec.

Tokrat so si celo ime izposodili iz področja računalništva. Bolje rečeno računalniških programov. 2.0 v računalništvu pomeni več kot 1.0, ki je ponavadi oznaka za povsem nov program na trgu in več tudi kot 1.3 ali 1.5, ki sta samo večji zaplati za izdajo različice 1.0. 2.0 pomeni nov “major release“. Povsem novo različico, ki je bolj zrela in bolj dodelana, kot je bila 1.0 in zahteva zato tudi polno ceno. V različici 2.0 ponavadi tudi odpravijo vse najbolj očitne napake in pomanjkljivosti različice 1.0 in naredijo serijo novih. Ponavadi še večjih.

In to so oglaševalci želeli sporočiti nam, potrošnikom različice 0.21.

Oni so prestavili v še višjo prestavo, na trg bodo prišli s še bolj domiselnimi prijemi. V vojaškem žargonu so nam, potrošnikom različice 0.21 želeli povedati, da imajo na risalni deski praktično že lasersko vodene reklamne kasetne bombe. Vsaka bombica bo vodena lasersko. Tarča, potrošnik 0.21, praktično ne bo imel nobene možnosti, da se izogne neposrednemu zadetku direktno v glavo.

Zato tudi potrošnik nujno in takoj potrebuje nadgradnjo. Nadgradnjo iz različice 0.21 na različico 2.1, ko bo lahko s svojo vgrajeno logiko odbil vse napade oglaševalcev različice 2.0

Nadgradnja potrošnika v različico 2.1 pa mora potekati po mojem trdnem prepričanju v večih fazah.

PRVA FAZA

Potrošnik mora spoznati, da so naročniki reklame običajno podjetja, ki so naročniki reklame. Na prvi pogled zveni zapleteno.

Kaj to dejansko pomeni?

Reklame ne naroča in izdeluje kakšna neodvisna dobrodelna organizacija, ki bi ji bil potrošnik svetinja. Reklame naroča tisti, ki vam želi nekaj prodati. Zato reklama ni nujno odsev dejanskega stanja. Zobna pasta lahko zares ne deluje, cene v trgovini lahko zares niso najnižje in vrtni palček se vam ob nepravilni uporabi lahko razbije.

ZAPOMNIMO SI
Naročniki oglasa so pretežno samo proizvajalci izdelkov oziroma ponudniki storitev.

DRUGA FAZA
Oglaševalci vas prepričujejo, da gre za komunikacijo.

Samo kakšno komunikacijo?

Komunikacija je običajno občevanje, običajno oralno občevanje, dveh ali več enakovrednih partnerjev. Pri reklamah tega ne boste zasledili. Komunikacija je povsem enosmerna. Prepričujejo vas v blagodejno delovanje zobne paste z fluorom, vi ne morete vprašati, če res povzroča raka na dlesni in prostati po dolgoletni uporabi. Ne morete vprašati zato, ker vas TV, radio ali časopis niso sposobni poslušati.

ZAPOMNIMO SI
Oglaševanje je enosmerna komunikacija. Oni vas prepričujejo, vi samo poslušate.

TRETJA FAZA
Oglaševalci potrebujejo nesrečnega potrošnika. Zakaj?

Oglaševalci potrebujejo nesrečnega potrošnika zato, ker se nesrečni potrošnik bistveno težje brani in je lažje vodljiv. Tudi če še niste nesrečni potrošnik, vas bodo takega naredili. Samo dajte jim čas.

Me poslušate? Se počutite debeli, družbi nekoristni? Imate mozolje, za katere ne najdete rešitve? Vas sosedje zasmehujejo, ker ne vozite avtomobila z pet letno garancijo na prerjavenje? Je vaše perilo po vsakem pranju še bolj umazano? Se počutite debeli in družbeno nekoristni? Imate mozolje, za katere ne najdete rešitve?

Zveni znano? Seveda, to so posebne metode in sredstva, ki jih na vas testirajo dnevno.

ZAPOMNIMO SI
Ne želite si postati nesrečni potrošnik. Če to postanete, za vas rešitve praktično ni več in nadgradnja nima smisla.

Ko smo osvojili prve tri lekcije in so nam osnovni pojmi jasni, lahko izvedemo prvo resno nadgradnjo na različico 2.1, ki je v računalniškem žargonu Windows XP z SP2. Ni še Vista, samo je pa zrel sistem, ki vam bo omogočil relativno prijetno izkušnjo.

https://i2.wp.com/sketchplease.com/wp-content/sketches/_Eric-Electric-Chair-Torture.jpg
Grafika: sketchplease.com

ČETRTA FAZA
Sedaj zares nadgrajujemo operacijski sistem potrošnika na različico 2.1, zato prosim NE UGAŠAJTE RAČUNALNIKA.

VI, DA VI, kot potrošnik ste KRALJ. Vi odločate, kaj boste kupili, kdaj boste šli po nakupih in kako boste razporedili težko zaslužen denar. To je bistvo. Igro morate voditi Vi.

Potreba po nakupovanju mora vedno nastati znotraj vas, nikdar na podlagi zunanjega sovražnika, oglaševalca, ki se je nadgradil na različico 2.0. Če niste sposobni kontrolirati potrebe, niste primerni za nadgradnjo.

Preden se odpravite po nakupih, naredite seznam in preverite seznam. Kupujte samo stvari, ki so na seznamu. In pred večjimi nakupi dražjih reči, obvezno PREVERITE CENE. Uporabljajte internet. Uporabljajte googla, spletne forume. Uporabljajte karkoli, samo da dobite primerjavo.

ČE PRIDETE V TRGOVINO BREZ CILJA, JE CILJ TRGOVCA DOSEŽEN (povzeto po bazičnem delu Errando Discimus).

Pred nakupom dražjih tehničnih izdelkov preberite recenzije, posvetujte se z znanci, ki se na reč spoznajo. Ne bodite prvi, ki bo odkril prav vse pomanjkljivosti in serijsko vgrajene napake.

Oglasi naj vam ne bodo vir zabave. Lahko so smešni, lahko zabavni, lahko duhoviti. Samo to je njihov cilj. Oglasi niso nikdar smešni, niso zabavni, niso duhoviti. Ker so vedno NA IN ZA VAŠ RAČUN.

Izogibajte se nakupovalnim centrom, če nimate v roki seznama in trdne volje, da se ga boste striktno držali. Od točke do točke. Da, v akciji imajo čudovite reči, SAMO ČE JIH NI NA SEZNAMU, JIH NE POTREBUJETE.

Ne delajte primerjav cen v nakupovalnih centrih. Vas čas ni brez vrednosti in je ekonomsko povsem neupravičeno, da različne malenkosti kupujete v različnih nakupovalnih centrih.

Kadar ste nesrečni, žalostni ali samo utrujeni, ne hodite iz obupa po nakupovalnih centrih. Pojdite v naravo. Opazujte ptičke. Rožice. Karkoli. Samo ne kupujte v takem stanju, ker gre za bistveno zmanjšano prištevnost, lahko celo za neprištevnost.

Poskušajte čim bolje razumeti delovanje vaših možganov. Oglaševalci ga razumejo zagotovo.

Večje nakupe obvezno opravite z gotovino. Plastični denar vam prikrije bistvo nakupovanja. Poizkušajte uporabiti bankovce za manjše apoene. Če nekaj stane recimo 500 evrov, plačujte z bankovci po dva evra in pet evrov. To vedno človeka prizadane. Čutite, kako vam denar drsi izpod rok.

Otrok ne vozite po nakupovalnih centrih, ne učite jih, kako se uporablja nakupovalne vozičke. Vaš otrok bo jutri potrošnik in kot tak tarča silovitega napada oglaševalcev. Naučite ga osnov obrambe. Naučite ga, da igra aktivno. Če vaš otrok boj z oglaševalci izgublja, izgubljate tudi vi.

Držite se načela skromnosti. Pohlep za materialnimi dobrinami je Jakobova lestev groze direktno v pogubo gnilega kapitalizma, ki močno zaudarja zaradi fermentacije.

Vse kar počnete, načrtujte. Pravilna organiziranost je osnova za predvidljivost. Rezervirajte si čas tudi za nakupovanje, vendar NE SAMO ZA NAKUPOVANJE. Če niste ženska, je nakupovanje MORA in nič več kot MORA.

Skrbno vodite finance. Dvostavno knjigovodstvo. Na eno pišete prihodke, na drugo odhodke. Če se odhodki mesečno bistveno spremenijo, analizirajte vzroke. Sanirajte anomalijo. Minimizirajte porabo tako, da vam več denarja ostane za ključne projekte. Skrbite za to, da na strani prihodkov številka ne pada. Če pada, je čas za resen pogovor. Z šefom ali samim sabo.

In nenazadnje

IGNORIRAJTE REKLAMNA SPOROČILA. IGNORIRAJTE OGLASE. IGNORIRAJTE OGLAŠEVALCE. Oni igrajo svojo igro. Vi svojo.

Če se ne igrate z njimi, igre ne morete zgubiti.

Za konec.
Tako, nadgradnja potrošnika na različico 2.1 je s tem končana.

Pred vami je nov sistem, POTROŠNIK 2.1, ki zahteva nekaj vaje za pravilno uporabo. Ko boste osnove osvojili, boste spoznali, da so oglaševalci z nadgradnjo na 2.0 naredili napako. Izdati bi morali hkrati še popravek.

Torej SOF 2.0 + SP1. Tako pa ….več sreče ob letu osorej. Na SOF 3.0.

Povezave:
Potičke

Nizkocenovni brezplačniki
Urad za varstvo potrošnikov
Zveza potrošnikov Slovenije

Opomba:
Za vse, ki bi radi vaš sistem nadgradili na različico 2.1 pod strokovnim vodstvom, predsedniški kandidat pripravlja vodene delavnice in seminarje. Cena vodene delavnice ali seminarja je 199,99 evra. Količinski popust za večje, organizirane družbe potrošnikov.

Advertisements

25 komentarjev to “Potrošnik 2.1”

  1. Centrifuzija Says:

    Dr. bodoči predsednik,
    saj to je vendar cel manifest! In dejstvo, da si želite ozaveščene, napredne, razmišljujoče, premišljene in nadgrajene volilce, je pri meni le še potrdilo že znano odločitev, da bom na volitvah obkrožila številko pred vašim imenom. Upam le, da me v duhu podanih nasvetov ne boste ignorirali.

  2. dronyx Says:

    Spoštovana kandidatka za [PD] Centrifuzija.

    Navdih sem dobil na Vašem Blogu. Prišel sem na genialno idejo, da bom začel z tečaji, na katerih bomo učili potrošnike kako se obnašati ko na njih prežijo plenilci na vsakem koraku – OGLAŠEVALCI.

    Sem pa na trgu in nenazadnje oglaševalska srenja lahko izvede enak trik, kot ga giganti računalniške industrije (nisem omenil besede Microsoft) izvajajo že ves čas.

    Ko se pojavi nekdo, ki ga začutijo kot konkurenco, preprosto firmo kupijo in v naslednjem koraku ZAPREJO. Tako je iz sveta računalništva zaradi takšnih prijemov izginilo mnogo čudovitih tehnologij. Oni že vedo zakaj. 🙂

  3. Ipsilon Says:

    Enkrat, ob sestavljanju idej, kako do boljšega sveta (vse je šlo nekam v smer razsvetljenega absolutizma), je bila ena od temeljnih predpostavk tudi prepoved oglaševanja. Absolutna.

  4. dronyx Says:

    @Ipsilon to je vizija Rajskega vrta. Samo potem je prišla kača in Evi prišepnila na uho prvi resni EPP. Vzameš enega, dobiš dva. Jabolka.

  5. dronyx Says:

    Ko sem omenil Microsofta. Njegova, po mojem mnenju jasno, največja napaka je bila, da je spregledal GOOGLA, ko je bil še majhen in enostavno kupljiv. Ko ga je opazil, je bilo prepozno. Google je postal gigant. Microsoft ni verjel, da lahko nekdo služi samo na reklamah, brez licenc in dolgoročnih pogodb. In danes je Microsofta strah, kaj bo jutri. Upravičeno.

  6. alcessa Says:

    Nikakor si ne morem predstavljati, da ljudje množično verjamemo reklamnim oglasom. Ali celo, da množično reagiramo na njih. Najbrž jih večinoma še dojemamo ne, kot je predvideno, razen, če so zelo dobesedni (zobna pasta). Večino vsakdanjih stvari se itak kupi iz navade in tudi kakovost se najbrž ne razlikuje preveč…
    Zato pa je “onesrečanje človeka po človeku” toliko bolj uspešno: modna policija, bivalna policija, statusni simboli, nadomestni spolni organi… Meni se zmeraj zdi, da to počnemo neodvisno od kakršnega koli zavajalskega sistema. En drugemu si pripovedujemo, da smo debeli, da frizura ni v redu, gubice so že tu…MP3, MB, XP, SUV…

  7. razo Says:

    dober upgrade!

    vendar te moram vprašat, a maš probleme z mozolji, da jih dvakrat omenjaš 🙂

  8. dronyx Says:

    Ja, na riti. Samo nobena krema do sedaj ni prijela. 🙂

  9. Big Gigant Head Says:

    Ampak! SENSODYNE res pomaga! Res.

  10. dronyx Says:

    Iz lastnih izkušenj? Jaz uporabljam kitajsko kremo Žin Seng Wanh. Ne vem pa kako se napiše, ker je ime v cirilici ali kitajščini. Skratka neke kvake.

  11. barbiblond Says:

    Odličen post, doktor. Glede na vaše poglede in na nepovezavo biznisa in politike, posebej pri nas, boste prej Dead 0,021 kot Predsednik…

  12. dronyx Says:

    Sem pa danes zadal siloviti udarec tem oglaševalskim jeguljam. Oni so ravno prišli iz SOFa, vsi še pod vtisom smešnih kostumov in striptizet z novimi idejami kako bodo vodili za nos NAS POTROŠNIKE. Samo mi se jim ne damo in pripravljamo protiofenzivo. Razmišljam da bi najel večjo dvorano, morda Gallusovo v CD, zbral skupaj potrošniki in bi šli step by step po lekcijah:

    Kako prepoznam skrito reklamo?
    Kako uporabljam šefa za TV, da se izognem oglasom?
    Kako se izognem oglaševalski provokaciji?
    Kako zapiram okna z oglaševalskim spemom?

    Za konec bi imeli zakusko in morda še Saško Lendero, ki bi zapela venček domačih. Nekakšen ALTER SOF. 🙂

  13. Big Gigant Head Says:

    Loh zrihtam da katarina čas vodi zadevo. In vodi boljše kot sam SOF.

  14. dronyx Says:

    OK. Let’s just do it. Čas, konec maja. Naslov je ALTER SOF, vodi katarina Čas, Saška Lendero zapoje vmes dvakrat, kot gostje večerja nastopijo Gotan project, jaz imam uvodno predavanje in odprem zakusko.

    Saj nas potrošnikov je armada proti oglaševalcem. Glede delavnic ne bi blo problema, ker imam še nekaj idej.

  15. Big Gigant Head Says:

    Na dnevni red bi jaz uvrstil še predlog novele zakona, o sekanju rok tistim ki drugim za brisalce zatikajo reklame brez njihovega dovoljenja.

  16. barbiblond Says:

    BGH, ta je pa prehuda. Pojejo jo naj.

  17. Big Gigant Head Says:

    A roko?

  18. barbiblond Says:

    Reklamo. Povratniki še brisalec.

  19. dronyx Says:

    Sem proti sekanju rok. Posnamemo jih inflagranti, potem pa to na velikem platnu Gallusove dvorane rolamo med odmori. V opomin in opozorilo drugim.

  20. Big Gigant Head Says:

    To je slaba politika. Večinsko se jih potlej vrne na svoja stara pota, medtem ko, če jim ti odrežeš roko dvomim da bodo še kdaj to storili. Če pa že jim pa odrežeš še drugo roko. To jih bo pa 100% izučilo in tega ne bodo izvajali več. In tako lahko izkoreninimo kriminalno dejanje zatikanje reklam za brisalce.

  21. dronyx Says:

    OK Big GH. Temu jaz rečem MOČ ARGUMENTOV.

  22. Centrifuzija Says:

    Spoštovani bodoči predsednik.

    Zaradi službenih obveznosti sem bila odsotna in zamudila resno konstruktivno debato. Najprej naj omenim, da mi je v veliko čast, da vam lahko nudim kakršenkoli navdih. Ozaveščanje ljudi se mi zdi lepa in hvalevredna dejavnost. Tega se dobro zaveda naš sedanji predsednik. Vendar pa moram omeniti, da državi v obče bolj ustreza nezaveden potrošnik, ki ni razmišlja, temveč troši. Ljubši jim je posameznik, ki se raje ukvarja s top šop prodajo in novimi trgovskimi centri kot z aktualnimi političnimi problemi, kršenjem človekovih pravic itd.

    Zato upam, dr. kandidat, da boste tako lepe namene ohranili tudi po zmagi. Včasih rada rečem, da smo za pravo plačilo vsi lahko kurbe. In po tem načelu bi znali biti ogroženi tudi vaši čisti nameni.

  23. zrezek Says:

    spoštovani vsi,

    na žalost se bojujete s sofražnikom, ki je večji od nas vseh skupaj. ne ne, ne govorim o kapitalizmu samem. amapk o enem izmed 7ih smrtnih grehov – lenobi.

    pa menda ne mislite, da top shop prodaja razne pripomočke, zato ker jih reklamira? počelo zla je že v nas samih. le kdo bi se 2 uri dnevno matral po telovadnicah, če pa je potrebno le kupiti neko reč in jo 3x tedensko uporabljati po 15 minut.

    a zdaj razumete, ljudje to hočejo, fajn jim je neko stvar kupit in po liniji najmanjšega odpora rešit problem. in z druge strani je fajn po liniji najmanjšega odpora to stvar ponudit, pa čeprav je potemkinova vas.

    sicer me pa prav zanima, kdo med vami bo zdaj prvi vrgel kamen

  24. dronyx Says:

    @Centrifuzija, kot vedno lepo napisano. Vsak držbeni sistem in to ve tudi kandidat, ima neko rdečo nit File rouge. Rdečo nit je imel komunizem, sužnjelastništvo, fevdalizem in jo ima tudi kapitalizem. Rdeča nit kapitalizma je jasno krog produkcije in trošenja. Če prekinerš karkoli od tega, krog se razklene in SISTEM PADE. To je jasno otrokm v vrtcu in zato tudi meni.

    Zato jaz vedno trdim, NAJ SE VAM NE SMILIJO KOKOŠI NA FARMAH. Nikar. Saj sami nismo nič boljši. Naše krmila so sicer lepše zapakirana, bazično pa zelo podobna, naše luči so reklama in naša poguba je pohlep.

    Tu pride pa poanta filma MATRIX iiz leta 1999.

    Ti se lahko Matrice rešiš, če se zaveš in priznaš, da obstaja. Večina ljudi pa se podobno kot model v Matrici, ki obeduje z agentom Smithom vpraša, ALI SI TEGA ZARES ŽELI? ALI SI ZARES ŽELI ODKLOPA?

    In večina si ga ne želi. Ker jih je strah nečesa neznanega. Sveta, ki obstaja, je morda mnogo lepši kot ta svet potrošništva in pohlepa, a je za nas neznanka.

    Blagor tistim, ki bodo spregledali. Kajti njihovo je Nebeško kraljestvo.

  25. Big Gigant Head Says:

    Pa sej, to je že napisano pod tretjo fazo. Temu se reče nesrečen potrošnik.

    Prvi kamen lahko vržem pa jaz 😛

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: