Našel iPoda

Kaj takega se lahko primeri samo predsedniškemu kandidatu.

Doma imam že dva prenosna MP3 predvajalnika, pri čemer je eden povsem zanič. Lansko poletje sem ga nosil na predelu roke med komolcem in ramo, ne vem že kako se temu reče, in hodil po lokalnem potočku v Iškem vintgarju, ker je bilo zelo vroče in sem se na tak način hladil. Ker sem nekoliko nerodno stopil, sem treščil v vodo in padel na roko tako, da se je potopila v vodo in z njo prenosni MP3 predvajalnik neke neznane firme. Zadeva je bila v trenutku mrtva, na prvi vonj je delovala nekoliko zasmojeno in več kot očitno mu voda ni dela dobro.

Drugi MP3 predvajalnik je neka vintage varianta, še iz začetkov MP3 dobe. Ima mislim da celo samo 64 MB spomina ali celo manj, večina računalnikov ga samodejno ne zazna, občasno, naključno med predvajanjem skladb pa se začne sam od sebe ponavljati in ne pomaga nič drugega, kot da fizično vzamem ven baterijo. Pa ne samo enkrat. Običajno po nekajkratnih poizkusih šele začne delovati. Za silo.

Lansko leto nekje pomladi sem bil na nekem računalniškem seminarju v Mariboru, v tistem hotelu pod smučiščem. Ker mi je ostalo še nekaj časa do ICS vlaka za nazaj, sem si pogledal mesto. Bolje rečeno vas, ki se nam Ljubljančanom poizkuša prodajati kot mesto.

In za spomin sem si kupil …. sliši se neverjetno iPoda. Človek, ki si prvič resno ogleda Maribor, si kupi za spomin iPoda. V bistvu me je prepričala v nakup akcija, ker sem zraven dobil še lep črn T-shirt.

Ko sem prišel domov sem iPoda, lepo, dizajnersko oblikovano škatlo, zabrisal v nek predal, ker sem imel takrat že drug povsem delujoči MP3 predvajalnik.

Pred nekaj dnevi pa po naključju najdem v predalu iPoda NANA. Še čisto sveže zapakiran. Super. Si rečem in namestim program iz spremljajočega CD na domač računalnik, da zadevo preizkusim.

Deluje. Naloži se glomazen program, ki če ga prav razumem, pričakuje, da bom prek iTunes kupoval glasbo, pri čemer ni toliko pameten, da sam ugotovi moj izvor oziroma poreklo. V Sloveniji to ne dela, torej zakaj mi s tem teži?

Nekako mi uspe, čeprav nisem ravno tehnični tip, prenesti skladbe v napravico in celo narediti nekaj testnih „playlistov“. Zvok čudovit. Nekoliko me samo moti, da so tipke čudne, oziroma jih je premalo. Čez kakšne pol ure ugotovim, da ima nek drsnik. Če grem s prstom v krogu naokrog, se mi odpirajo meniji.

Apple, kdorkoli je to oblikoval, je vreden zlata. Ta naprava je dejansko oblikovalski „masterpiece“, ki bi jo jaz postavil kar ob bok Dolce & Gabani, Guccijo, Clavdiju Ferreru, italjanskemu oblikovalcu Gorenjevega hladilnka in morda še komu, ki ga ne poznam.

Potem pa pride zopet tisti del, ki pa ni za odliko.

Če želim polniti baterije, mora biti priklopljen prek USB na računalnik. OK. Naredim to in napiše „Do not disconnect“. Počakam uro, dve, tri. Še vedno nič. Potem grem spat in pustim zato, da polnim iPod nana, računalnik prižgan, ki potroši prek 500 W energije. Saj niso resni. Zjutraj vstanem, še vedno napis „Do not disconnect“. Saj niso resni. Izklopim kabel in ugasnem računalnik.

Čez nekaj dni vržem v računalnik CD plošček iz neke revije, kjer so gor tudi tako imenovane prikolice, napovedniki za prihajajoče filme v Apple Quicktime formatu. Tudi to je nehalo delovat. Zvok po nekaj sekundah izgine, če skopiram podatkovnico ali lepše rečeno datoteko na disk, deluje. Neverjetno. Kako je to možno, je podatkovni tok iz Cdja prepočasen za Quicktime?

Potem odinštaliram Quicktime, vzamem nek CD iz leta 2005 in ga namestim ponovno. Čudovito. To je to. Zadeva zopet dela.

Potem priklopim iPod nano, poizkušam zagnati iTunes, da kopiram glasbo na iPod nano, pa mi javi, da uporabljam prestaro verzijo Quicktima. Ne me basat drugič. Kaj ima veze Quicktime z iPod nanom? Saj ne gledam filmov?

OK. Ni druge, ponovno deinštaliram iTunes in namestim zadevo na novo. Po dveh zagonih in brcah vse deluje. Čudovito. Si mislim jamrajoč v brke.

Potem ugotovim, da iTunes namesti tudi Quicktime, ki pa je novejše verzije, zato ne podpora glasu iz CD nosilaca. Ne me basat že tretjič.

Obupam.

K vragu iPod nano. Samo zvok ima pa čudovit.

Težave se nadaljujejo.

iPod nano ima po mojem prepričanju neprimerno tehnično rešen problem priključka za slušalke in konektorja za USB. Namreč, konektorja za USB ne moreš iztakniti, če ne odklopiš najprej slušalk, ker ima ob strani dve mini tipki, ki sprostita konektor, da ga lahko potegneš iz iPoda. To je sicer samo moteče.

Se mi pa je iz neznanega razloga zgodilo, da je iPod na zaslon napisal, da se obnaša kot disk (nekaj v tem smislu) in ni delovala več nobena tipka. Praktično sem moral počakati, da se je baterija povsem spraznila.

Da ne govorim o črnem ohišju, na katerem se pozna vsaka praksa in mušji kakec.

Pa tako lepo izgleda na prvi pogled. Apple, več sreče prihodnjič.

13 Responses to “Našel iPoda”

  1. buba švabe Says:

    Čisto tako mimogrede, ne vem, kdo ti je rekel, da mora biti računalnik prižgan za polnjenje baterije preko USB kabla*, ampak kdorkoli je že bil, se ti je debelo zlagal. Če le to ni bila tvoja mama, bi ga jaz krepko na gobec.

    (* važno je samo, da je napajalni kabel priklopljen na 230V in da je napajalnik prižgan)

  2. dronyx Says:

    Ne me basat četrtič. Torej se iPod polni prek USB, tudi če je računalnik ugasnjen? Če to drži, bom mojo kritiko nekoliko omilil. Možno pa je, ker ima USB tudi v standbyu napetost in načeloma samo za polnit baterije upam da ne rabi XP-jev. Ker bi to bilo pa smešno.

  3. buba švabe Says:

    Aja, pa glede tega “Do not disconnet” opozorila, če v spodnjem desnem kotu zaslona klikneš na ikono od iPoda in izbereš “Varno odstrani napravo” (oziroma “Safely Remove Device” ali kar že pač piše), bo opozorilo izginilo. Oziroma predvidevam, da je tako, garantiram pa ne…

  4. dronyx Says:

    Ne bi rekel. Danes sem ga polnil na službenem PC, ki nima iTunes, pa piše isto. Torej ne morem naredit safe disconnect, če nimam programa. Verjetno pa oni predvidevajo, da ga polniš na PCu, ki ima iTunes in ni v stand byu. 🙂

    Kljub vsemu me moti, da ta sicer zanimiv izdelek, nima možnosti, da dela tako kot ceneni MP3 predvajalniki. Torej vtakneš ga na USB, XP ga vidi kot nov disk in kopiraš MP3-je. Nekaj minut in greš.

  5. Menfreya Says:

    Samo en nasvet: pojdi na apple.com in od tam prenesi iTunes in Quicktime. Morda bo na najnovejši verziji kaj boljše.

  6. pajrt Says:

    Zdej si pa še onyxe gor vrž, pa je! 😉

  7. bostjan Says:

    drgač je pa predel med ramo in komolcem lepo po slovensko “nadlaket”
    :o)

    LP

  8. lea Says:

    hay rada bi wprasa za to ko pise do not dissconet al nekai takega pa ce lahko med polnjenjem muzike poslusaas kr ga mam danes prwic pa plis odgoworite

  9. dr. Onyx Says:

    Bom preveru, če ga lahko poslušaš, ko ga polniš. Je pa nekdo zgoraj napisal, da ga lahko polniš prek USB vmesnika tudi če je računalnik ugasnjen (v standby). Pri meni to preverjeno ne dela, ker se ne zgodi nič, če ni računalnik prižgan.

  10. Dr. Onyx - predsedniški kandidat » » 26. junij - iPhone day Says:

    […] na tiste, ki že imajo Apple iPhone in tiste, ki še nimajo Apple iPhone. Po moji izkušnji z Apple iPod(en) lahko zase samo rečem, da bom za vedno ostal v tisti drugi […]

  11. žižmund frojnd Says:

    Glede do not disconnect opozorila – jaz bi vseeno poskusil tisto, kar ti je svetoval bubašvabe. Ko pri Winsih priklopiš usb disk (kar to v bistvu je) se ti v t.i. system trayu (spodaj desno) pokaže ikona z zeleno puščico. In ko klikneš nanjo, se ti ponudi opcija safely remove hardware. Zakaj? Razlaga gre približno takole: “A USB port has current running through it, so the power jolt caused by unplugging a “hot” connection can corrupt data on a storage device, camera, or mp3 player.” V bistvu nima veze z itunes, ampak z Winsi.

  12. dr. Onyx Says:

    To drži. “Do not disconnet” sporočila se znebiš, če varno odstraniš v XP USB napravico in očitno samo sporočilo nima zveze z polnjenjem baterije, se pa pojavi tudi če ni na računalniku nameščen iTunes.

  13. dean Says:

    Pozdravljeni!
    A mi lahko kdo moga okrog Ipod-a. Imam 2 Ipod-a in inštaliran I-tunes program. Pc mi 1. zmeraj prepozna in avtomatsko zažene program Itunes, drugega pa mi včasih prepozna, potem pa spet ne. Kje je problem, kaj naj storim????? Hvala že v naprej. Dean

Leave a Reply

