VOX POPULI GIZMO

Ta ideja je nastala ob razmišljanju, kako čim bolje izkoristiti obstoječo mrežo GSM operaterjev, ki so vložili veliko denarja zato, da je s signalom pokrita praktično vsaka mišja luknja bogu za hrbtom.

Operaterjem GSM omrežji je verjetno idealno, da je omrežje čim bolje izkoriščeno, vendar pa ne sme postati preobremenjeno, kot se to običajno zgodi prve minute novega leta, ko se omrežja sesedejo zato, ker preprosto niso dimenzionirana za tolikšno število hkratnih klicev in SMS sporočil.

Pri mobilnih omrežjih je zanimivo, kako se je prijela storitev pošiljanja kratkih sporočil (SMS), na drugi strani pa nekatere storitve nove generacije, pošiljanje fotografij, videokonference, brskanje po spletu in podobne nikakor ne zaživijo in z njimi imajo operaterji verjetno samo stroške (o koncesijah za UMTS kdaj drugič), ki jih pokrivajo z dobički osnovnih GSM storitev, pogovorov in SMS sporočil.

Na drugi strani pa imamo vox populi, glas ljudstva.

Ali Janša dela dobro?
Bi kupili avto na hlevski gnoj?
Katera reklama vam najprej pade na misel ob besedi Ariel?
Koliko na mesec zapravite za kislo zelje?
Koga bi volili jutri, če bi bile volitve že danes?

Javno mnenje odloča o usodi politikov, odloča o tem, kateri izdelki se bodo prodajali, kateri izginili iz polic trgovin. Javno mnenje je tisti dejavnik v demokraciji, ki zahteva neprestano spremljanje, oziroma je za politike in gospodarstvenike isto, kot srčni utrip za kardiovaskularnega bolnika.

https://i0.wp.com/www.clashofarms.com/images/voxp.jpg

Grafika: http://www.clashofarms.com

Če poznaš javno mnenje, se lahko hitro odzivaš na spremembe z protiukrepi, ki imajo za cilj javno mnenje obrniti sebi v prid. Tega se dnevno poslužuje politika, saj so nenazadnje tiskovke in SPAM, ki ga politiki pošiljajo medijem, v prvi vrsti dejansko namenjeni daljinskemu nadzoru in korekciji javnega mnenja.

Tudi gospodarstveniki že dolgo vedo, da reklame niso samo korektno obveščanje o izdelkih ali storitvah, ampak so čedalje bolj namenjene tudi neposrednemu vplivu na javno mnenje. Ne glede na vložena sredstva. ITAK. Kamor pogledaš, povsod ITAK. ITAK.

Danes agencije izvajajo meritve javnega mnenja najpogosteje prek telefona, ko študentka z prijetnim glasom pokličejo reprezentativni vzorec hipotetično naključno izžrebanih predstavnikov javnega mnenja. Najprej vpraša, če imaš minuto časa, potem ti jih vzame deset. Brezplačno. Zame. Ona dobi plačilo prek napotnice. 3,42 evra na uro.

Kako naključen je žreb, je odvisno od tega, kakšen rezultat želi anketar doseči in kdo je naročnik.

Če recimo anketo naroči neka stranka, recimo izmišljeno SGS ali STS, je seveda logično, da želi čim bolj ugoden rezultat. V tem primeru pokličeš recimo 1000 simpatizerjev stranke, katerih telefonske številke prispeva naročnik, ostalih tisoč pa izžrebaš naključno.

Tu so potem še razne spletne ankete, kjer je tehnično skoraj nemogoče zagotoviti realen rezultat, ker gre za posebno skupino ljudi, ki uporablja internet, klika po anketah in nenazadnje lahko briše piškotke v “windows/home made cookies” mapi in tako poljubno prikroji rezultat. Pa tudi napisati računalniški program, ki avtomatično pošilja glasove, je delo za srednješolca, brez resne istospolne zveze.

Čas in tehnologija pa sta zrela za vox populi gizma.

Jaz si napravo predstavljan podobno kot GSM telefon, z LCD zaslonom, ki lahko prikazuje poljubno dolg tekst ter tipkovnico z tipkami.

Agencija, ki se ukvarja z merjenjem javnega mnenja najde reprezentativnih 50.000 srečnih lastnikov nove naprave, ki aparat dobijo brezplačno.

Prek naprave agencija pošlje vprašanje za merjenje utripa javnega mnenja in določi čas, v katerem mora nosilec javnega mnenja odgovoriti.

Recimo vprašnje je lahko trivialno v smislu, če bi bile volitve jutri, ali bi podprli dr. Onyxa za predsednika države? Pritisni 1 za DA ne pritisni ničesar za NE. V vsakem primeru je rezultat 100%, tudi če pošlje odgovor samo dr. Onyx.

Ker imaš podobno kot pri GSM telefonih nadzor nad vsako napravo prek PIN kode, lahko omejiš glasovanje tako, da je možen samo enkraten odgovor, lahko omejiš čas, v katerem je potrebno odgovoriti in še kaj.

Seveda se tu dr. Onyx vpraša, zakaj bi kdorkoli sploh želel imeti tako napravo pri sebi? Verjetno bi redki zastonj odgovarjali na vprašanja, vsaj na dolgi rok ne.

Slovenca vržeš najlažje na klasično finto, da mu obljubiš, da boš izžrebal vsak mesec avto visokega razreda, pri čemur mu ne poveš, da je zadeva dogovorjena vnaprej in da je srečni dobitnik znan že pred začetkom. Tašča žene lokalnega dilerja z avtomobili, ki avtomobil po končanem žrebu in fotosešnu samo zapelje nazaj v salon.

Prek takega sistema se lahko igraš tudi igrice, kot je recimo znani Milijonar, obstaja pa še cela serija podobnih iger, ki se jih bi dalo prirediti za tako napravo. Ljudje imajo prosti čas in ljudje so radi pametnejši od konkurence.

Če kdo spravi takšno napravo na trg pričakujem, da dobim procente. Če takšna naprava na trgu uspe, pričakujem, da mobilni operaterji postavijo moj doprsni kip na vhodu v pisarno vodje divizije za marketing in daljinski nadzor javnega mnenja. Pričakujem preveč?

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: