Lovci na glave

Večina si danes pod tem izrazom predstavlja zmešanega predsedniškega kandidata, ki mu minister za javno upravo ukrade vsak mesec 150 evrov. Iz maščevanja potem v lokalni fotokopirnici naroči kopijo ministra v naravni velikosti iz kartona z čim bolj zlobnim izrazom na obrazu, jo postavi sredi dvorišča urbanega naselja in vanjo strelja z 250 evrov vredno zračno pištolo na CO2, kopijo prave Berette iz razdalje pet metrov.

Pravi lovci na glave našega časa so ljudje, ki lovijo kader. Tisti najboljši. Brez pištole. In ko sem v enem prejšnjih prispevkov opisal pogovorno prostitutko, kot poklic prihodnosti, ji tokrat ob bok postavljam še lovca na glave.

Vsak, ki hodi v službo in dela v večjem kolektivu verjetno opaža, da so nekateri delavci nekaj posebnega. Običajno izstopajo po energiji, predanosti delu, imajo veliko idej, skratka so gonilna sila večine podjetji.

Sam po lastnih izkušnjah opažam, da je takih ljudi razmeroma malo, statistična porazdelitev pa je odvisna od posameznega podjetja. V okoljih, kjer se gibljem sam, to je javna uprava, je takih ljudi recimo samo 1 : 50 ali še manj. Res pa gre za nestimulativno okolje in je ta procent bistveno manjši kot v uspešnih, kreativnih podjetjih. Poleg tega je tak kader v tako nestimulativnem okolju, kot je javna uprava, zelo lahka tarča lovcev na glave. Morda celo bolj lahka, kot bi bilo to normalno in za vodenje države koristno.

Kakorkoli, za to je tu minister za javno upravo in sam se ne bom vtikal v njegovo delo.

Za te ljudi je značilno, da jim denar pomeni malo, ker so predani delu, ki jim je svetinja. Tako večina niti ne opazi in se ne pritožuje, ker je plačana podobno kot ostali delavci, ki pa prispevajo neprimerno manj k skupnemu poslovnemu izkazu. Večina vodstvenega kadra te ljudi jemlje kot smo po sebi umevne in jih opazi šele takrat, ko jih v kolektivu ni več. Ko odidejo, njihovo delovno mesto običajno razpade na več delovnih mest in kolektiv se številčno poveča.

Naloga lovca na glave oziroma lepše kadre je, da take ljudi locira, jim za provizijo najde boljšega delodajalca, višjo plačo, stimulativnejše okolje ter poizkuša v smiselnost zamenjave službe prepričati še tarčo. Ta zadnja naloga običajno ni lahka, ker tak kader z veseljem opravlja delo in ga težko prepričaš samo z večjo plačo in postopek prepričevanja zahteva kar nekaj pametnega psihološkega pristopa.

Lovec na kadre mora uporabljati pristope, ki so sicer značilni za pripadnike obveščevalnih služb. V okoljih, kjer je teh kadrov več, mora splesti mrežo obveščevalcev, zaupnikov, ki mu nosijo informacije, da lahko tak kader sploh locira in si pravilno izbere tarče ter ne izgublja po nepotrebnem časa za ljudi, ki to niso.

Ko je tarča izbrana, je potrebno natančno ugotoviti njene sposobnosti, prednosti, šibke točke in potencial na trgu delovne sile. To tudi sodi na področje obveščevalne dejavnosti in je potrebno včasih veliko investirati v razna “naključna” srečanja z znanci, sodelavci in prijatelji tarče. Ko je ta del opravljen, sledi iskanje kupca, oziroma naročnika, ki je pripravljen plačati provizijo lovcu na kadre za novega delavca.

Ta del je lažji, saj je v razviti ekonomiji vsak trenutek odprtih veliko delovnih mest in tak kader, ki je tarča lovcev na glave, je iskan povsod. Če prostega delovnega mesta ni, se ga za tak kader v trenutku lahko odpre. Tu kot lovec na glavo predvsem gledaš, da najdeš optimalno novo zaposlitev tarči in da sam pobereš čim višjo provizijo.

Običajno se da z delodajalcem tudi dogovoriti, da se na začetku plača zgolj osnovna storitev in pokrije stroške, drugi del izplačila pa je potem odvisen od tega, kako se dejansko tarča lovca na glave vklopi v novo delovno okolje in kakšen je dejanski prispevek k poslovnem izidu.

Lovec na glave je poklic 21. stoletja.

Seveda pa ni nobenega razloga, da tega poklica ne bi opravljale tudi ženske. Nenazadnje moški kader bistveno lažje zapelje zapeljiva lovka na kadre v turški savni, pri 90 stopinjah v senci in ob 100 odstotni relativni vlagi, kot pa bi to uspelo neobritemu in po hrbtu poraščenemu moškemu primerku.

Kaj če ti najmodernejši stroji, če nimaš glavic, ki bi vedele kaj delajo?

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: