Štekate foro?

Oglaševalci, ki imajo skoraj neomejene proračune, so agresivni. Ni dvoma. To, da so nekatere reklame na skrajni meji dobrega okusa, ni dvoma. To, da nekatere reklame mejo dobrega okusa brezmadežneag oglaševalskega posiljevanja tudi presežejo, je pa slabo. Zlasti zato, ker oglasi danes prek medijev dosežejo velik del ciljne populacije.

Za moj okus je recimo neokusno in milo rečeno neprimernoo, da recimo reklamiraš KURJA PRSA IN BEDRA z sloganom v smislu NJENIH PRSI NE BOM POZABIL“ in „PREPRIČALA SO ME NJEGOVA BEDRCA“.

Večina se prvih prsi ne spomni, ker so bili še dojenčki in so nagonsko iskali mamine bradavičke. Torej tu oglaševalec meri na neke druge prsi. Seveda po zakonih logične dedukcije je jasno, da večina poizkusi najprej manjše kurje prsi, preden zagrize v tiste prave iz mesa in kosti.

(I)Tak oglas meni samo jasno pokaže, da oglaševalci zares lahko naročnikom prodajajo karkoli, ti pa potem prismojeno oglaševalsko juhico prijazno postrežejo še nam, ciljni publiki.

Naslednji primer zame neokusne reklame je oglas, ki sem ga večkrat videl na avtobusih mestnega prometa. Na sliki je piščanček, reklama pa je dejansko za proizvajalca kurjega mesa. Razumem, če je oglaševalec z črnim humorjem želel nekaj povedati, samo to potem ni reklama za kurje meso, ali pač? Sicer ne vem, ali so užitni tudi komaj izvaljeni piščančki, samo nekako se ne spomnim, da bi kdo to jedel, ali da bi se dobili v prosti prodaji. Verjetno je razlog povsem ekonomski, ker so piščanki majhni in z malo mesa, medtem ko po nekaj mesecih dosežejo solidno živo težo, ki na trgu prinese več dobička.

Potem pa je tu še biser med reklamami upam si trditi proizvajalca enega največjih oglaševalskih kolačev pri nas, največjega operaterja mobilne telefonije. Glede na njihove prejšnje reklame ter prisotnost praktično v vseh medijih, neprestano, mi je jasno, da gre za ogromna sredstva, ki jih namenja tako imenovanemu komuniciranju z javnostmi in potrošniki.

Samo ITAK je pa malo IPAK preveč za moj okus.

Beseda Itak, kakor jo jaz razumem, je sleng mladine, kot so tudi recimo Stari, Zadeti modeli, Kul, Štekaš in tako naprej. Samo! Slovenščina besede Itak, kakor je meni znano, ne pozna.

Predvidevam, da je bila osnovna ideja oglaševalcev ta, da naredijo reklamo z enobesednim sloganom, ki bo zadel mladino v glavo. Oziroma jim vzel njihovo besedo in jim jo serviral nazaj kot svojo BLAGOVNO ZNAMKO. To pa je zame BOLANO in NAVADNA KRAJA vsaj toliko, kot je kraja besedne zveze Brez zapor, ki je vzdignila toliko prahu in celo domnevno pristala na sodišču (Gospod Domicelj, kdo pa si je izmislil Babilonski stolp in jezike? Boste tožili tudi Gospoda, ker Vam je ukradel besede iz jezika?).

Vendar tu ne gre samo za krajo besede. Gre za zločin proti slovenskemu jeziku. Seveda zdaleč ne edini ali v kakršnemkoli poseben zločin, samo problem tega je, da se ta zločin proti jeziku reklamira na velikih panojih ob cestah, po TV in verjetno še kje. Zločine proti lastnemu jeziku po mojem mnenju nima smisla oglaševati in to samo kaže na nizek nivo zavedanja tistega, ki je tak oglas odobril in plačal ter spustil v eter. Avtor oglasa tu zame IPAK ni kriv, ker bi naročnik lahko idejo že na začetku ovrgel.

ŠTEKATE FORO? ITAK DA NE.

Povezave:
ITAK

Advertisements

9 komentarjev to “Štekate foro?”

  1. mijau Says:

    Kar se tiče reklam, imaš prav: so bilj ali manj neumne. Lahko bi rekel, da smetijo naš pogled. Med filmi po televiziji nas v glavnem jezijo; le včasih nam pride prav, da gremo vmes na stranišče ali po pijačo v hladilnik.

    Kar se pa tiče besede ITAK, pa jo na Štajerskem uporabljamo. Opisal bom en primer uporabe:

    Nekdo je poklical prijatelja pozno ponoči po telefonu in se mu opravičil:
    – Oprosti, upam, da te nisem zbudil.
    Klicani mu odgovori:
    – Nič zato, itak sem moral vstati, ker mi je telefon zvonil.

    Ali pa prestolniška mladina uporablja to besedo v tem smislu, pa ne vem.

  2. dronyx Says:

    Jaz bi rekel: Nič zato, tako ali tako sem nameraval vstati.

    Res pa nisem slavist, tako da bi tu moral dokončno sodbo dati dr. Toporišič, ki previdno molči, ko počnejo grde reči z ali s slovenščino.

  3. susi Says:

    ítak in ìtak prisl. (ȋ; ȉ) 1. navadno v zvezi z že poudarja dejstvo, ki je že znano brez nadaljnjih podatkov; tako in tako: toča je uničila že itak revne posevke // v vezniški rabi za poudarjanje dejstva, ki brez nadaljnjih podatkov utemeljuje sklep: ostani še, vlak si itak zamudil / ne bom je predstavljal, saj jo itak poznate 2. zastar., v vezniški rabi kljub temu, vendar: bila je bogata, itak ni mogla dobiti ženina ♪

    Kopirano iz internetnega SSKJ…torej, besedo itak smo že asimilirali. In jo potemtakem slovenščina pozna. In mobilni operater je zelo previden pri svojih reklamah.
    Toporišič pa itak ne bi nič naredil, če ga ne bi žena konstantno v rit brcala…še tisto kar je naredil je samo na pol uporabno.

  4. dronyx Says:

    Prav. Samo ista logika je uporaba besede STARI. Tudi najstnice se naslavljajo kot stari. Jaz razumem, da je mobilni operater imel prevsem v mislih mladostniški sleng, ko se je odločil za ITAK.

    Me pa pri tem tudi moti to, da smo slovenci praktično privzeli izraz mobitel za nekaj, kar je dejansko verjetno pravilno mobilna telefonija. če ima nekdo za operaterja simobil in kliče z mobitelom zveni čudno.

    Sicer pa ITAK pri milijaradh, ki jih zmečejo za oglaševalski kolač je ITAK nepomebno, kakšne slogane oziroma mote uporabljajo. Tokrat so ITAK nagovorili populaciji, ki ji je ITAK slogan namenjen. In to ful zažiga.

  5. ninamalina Says:

    z “mobitelom” je isto kot npr. z “edigsom”.. najbolj uveljavljena znamka postane izraz za predmet. meni je sicer bolj ogabno, ko kdo mobilniku reče đi-es-em.

  6. Dr. ONYX - predsedniški kandidat » Blog Arhiv » Kong Fu Zi Says:

    […] ITAK. Kaj če je mobilni operater patentiral besedo ITAK, ki jo sedaj tako zlorablja v siloviti reklamni kampaniji in bom moral vsakič, ko napišem besedo ITAK, ITAK plačati avtorske pravice mobilnemu operaterju? […]

  7. bluey Says:

    Hja, Toporišič (ali pa je mogoče pravilno Toporišić, z mehkim č?) pa se naj kar skrije.

    Slovenskemu jeziku je napravil več škode kot pa vse tujke in sposojenke skupaj.

    To, kar on počne, smrdi po megalomanstvu in egomaniaštvu, ter daje tudi občutek, da on ne mara slovenščine, marveč jo poskuša spremeniti v toporiščico.

    Postavlja se vprašanje, od kod mu dovolj moči in vpliva, oz., KDO je dal enemu samemu človeku toliko moči, da samovoljno, brez preprek ali upora, spreminja CEL JEZIK kakor mu paše?

    Še vseeno raje, že samo iz principa, uporabljam tuje izraze, za katere me nihče ne zapoveduje da jih moram, kot pa da uporabljam od enega človeka izmišljene izraze za katere mi ena sama, megalomaska in ego-maniaška oseba ZAPOVEDUJE da jih moram in to samo zato, da mu samo pomagam širiti že tako prevelik ego. Ego, ki bi moral doživeti zelo intenzivno in agresivno krčenje.

    Na plakate Slovenskih perutnin pa sploh ne bom komentiral razen da bom rekel da so povsem presegli mero dobrega okusa.

    lp

  8. slavica Says:

    itak – od kod prihaja

  9. slavica Says:

    hojla

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: