ALI je B(L)OG medij?

V zadnji številki revije Moj mikro je izšlo več prispevkov, ki obravnavajo nekatere vidike Blogov in mislim da so dejansko pomembni za vse tiste, ki Bloge že pišejo, ali se bodo tega lotili.

V bistvu se sam z avtorji prispevkov v večini primerov strinjam in nekatere določbe Zakona o medijih znajo biti za Blogerje zabavne.

Zelo zanimovo za avtorje Bloga je dejstvo, da lahko podobno kot novinarji zahtevajo recimo od ministra za okolje podatek, koliko je bilo rušenih v letu 2006 nelegalno zgrajenih objektov po mesecih in potem tudi na podlagi takih podatkov napišejo prispevek. Sami bom od ministra za javno upravo zahteval podatek, koliko je v državni upravi zaposlenih računalniških tehnikov za nameščanje in prenašanje računalnikov in koliko tega dela počno ljudje z visoko izobrazbo.

Avtorji ugotavljajo, da je bloger lahko tudi novinar in si s tem pridobi pravice do akreditacij, dostopa do javnih informacij podjetji, uprave in tako naprej.

Sam zase vem, da bom poizkušal pridobiti status samostojnega kulturneg delavca in novinarja. Težil jim bom toliko časa, da se bodo zlomil.

O pravilih obnašanja piscev Blogov ne bi preveč modroval, ker mi materija ni povsem jasna, zlasti mi ni jasna zakonska pokritost tega področja. Lahko pa strnem nekaj priporočil pri pisanju Blogov v naslednjih deset točk plus dodatek:

1. Vedno se drži zakona BLOG=ZAKON

2. Ne žali po krivem krivih

3. Bodi URAVNOTEŽEN, a ne ZATEŽEN

4. Ne zavajaj že zavedenih

5. Bodi kritičen do drugih in prizanesljiv do sebe

6. Ne muči lastnega jezika po nepotrebnem

7. Če o nečem nimaš pojma, to tudi argumentirano dokaži

8. Če fašeš tožbo, takoj odgovori s serijo protitožb

9. Vdore v zasebnost drugih prepusti strokovnjakom

10. Vse kar je, je avtorsko delo

Dodatek: Ne napiši ničesar o Ani Jud, kar bi jo lahko razjezilo.

Zanimiva je teza avtorjev, v smislu avtorstva, da s slikami tihožitja žive ali nežive narave ne bi smelo biti težav. Seveda to samo v primeru, če kreativna teorija nastanka Sveta dokončno pade. Sicer bo potrebno tudi tu upoštevati avtorsko zaščito.

Zanimiva je tudi zapoved, da moraš imeti za objavo slike otrok pisno privolitev staršev. To sicer pravniško morda logično tezo, lahko ovrže milijarda slik na internetu, ki jih objavljajo sami otroci in kjer so slike iz zabav ob rojstnih dnevov, šolskih izletov … Ali so za vsak posamezni primerek na sliki dobili privoljenje staršev? Samo vprašam.

Povezave:
Moj mikro
Zakon o medijih

Advertisements

14 komentarjev to “ALI je B(L)OG medij?”

  1. pipi Says:

    lepo napisano, se kar strinjam 🙂

  2. rok Says:

    http://dk.fdv.uni-lj.si/dela/Osljak-Katja.PDF

  3. yan Says:

    Z slikami, al S slikami?

  4. ibnrhuno Says:

    1. Blog načeloma ni medij, lahko pa to postane, če je v njem osredotočena pomembna mnenjska moč. Tako je z vidika medija kot splošnega pojma, etimološko izhajajoč iz lat. medium, sredina. Pravno blog itak ni medij. Če bi bil bi rabil tudi odgovornega urednka, moral bi biti vpisan v razvid medijev itd….

    2. Informacijo javnega značaja lahko pridobi vsakdo, ne le novinar.

  5. nada Says:

    Zanimivo, samo da se ne boš ti zlomil…..prej….

  6. dronyx Says:

    Kar se tiče mojega problema z s samo odraža problem, ki nastaja z Blogi. Namreč v medijskih hišah imajo pred objavo zaposlene lektorje in morda še koga, ki zadevo pregleda ter slovnično popravi, urednik pa drži glavo na tnalu, če novinar piše slabo o Ani.

    Vsaj kar se tiče bolj branih blogov bodo morali avtorji pričeti z nakupi slovarja slovenskega knjižnjega (ali knižnega) jezika ter pred objavo azdevo nekajkrat prebrati in samo lektorirati.

    Tu jaz vidim simptom reklame tipa ITAK, ker lahko blogi nehate jezik še bolj popačijo, kot ga je že mladina (pa ne msilim samo revije, ampak predvsem mladce tip Stari).

  7. had Says:

    pred priblizno stirimi meseci sem se spraseval tocno to

    http://www.had.si/blog/2006/09/20/je-blog-medij/

  8. dronyx Says:

    Ideja z “Blog card” se mi zdi dobra. Glede vira preživljanja pa sem že skoraj dodelal scenarij, samo še neke malenkosti mi niso jasne, kako jih izpeljati operativno:

    http://dronyx.blog.siol.net/2007/01/23/rezanje-lastne-veje/

    http://dronyx.blog.siol.net/sponzorji/

  9. Dajana » Učimo se od najboljših Says:

    […] In spet najdem podobne stvari pri tem blogerju, s tem, da sem bila jaz malo hitrejša…                […]

  10. ExPost Says:

    Da bi postal Blog medij, bi moral imeti glavnega in odgovornega urednika, biti vpisan v razvid medijev, itd… tudi internet sam po sebi ne more biti medij, lahko pa je stran, ki izpolnjuje ustrezne (zakonske) pogoje.

    Torej je diskurz o tem, kaj je blog v medijskem kontekstu, čisto nepotreben. Meni osebno se zdi, da gre dejansko za (nekomercialni) avtorski izdelek. Čisto pošteno bi bilo, da bi tisti, ki omogočajo blogiranje na njihovih strežnikih avtorjem/nosilcem blogov izplačevali vsaj simbolične honorarje; nenazadnje z zanimivimi blogi se povečuje število obiskovalcev spletne strani, kjer se blogi pojavljajo, kar pomeni, da je stran zanimiva tudi za potencialne oglaševalce, s čimer se provider blog strani pravzaprav financira. Kot članek v reviji: če rečemo, da so blogi kolumne (in ne t.i. pisma bralcev), je avtor za njih plačan.

  11. mijau Says:

    Ali je medij ali ni – prej ali slej bo nek zakon tudi blogosceno obravnaval.
    Da bi pa bili plačeni za pisanje blogov ali komentarjev, pa je utopija. Kdo pa bi to plačeval, in zakaj?

  12. ibnrhuno Says:

    Mijau, v bistvu ni nikakršne potrebe da bi kak zakon posebej (tj. na specialne način) obravnaval blogosceno, tako kot tudi v stvarnem svetu nimamo posebnega zakona o govoru v gostilni.

  13. dronyx Says:

    Na spletu obstaja ogromno pragramske opreme, ki je zastonj in ti vse deluje, brez da plačaš karkoli. Če program uporabljaš dalj časa, programer recimo pričakuje, da mu nakažeš nekaj USD. Povsem neobvezno. In lahko ti povem, da je veliko takih programov zelo uporabnih in tudi sam sem že večkrat poslal nekaj dolarjev kot registracijo.

    Če objaviš recimo v blogu pesmi, ki bi bile lahko tudi v knjigi, fotografije, ki bi bile lahko tudi na razstavi, skladbo, ki bi bila lahko tudi na plačljivem CD nosilcu in nenazadnje cel film, ki bi lahko bil tudi v kinodvorani, potem verjetno lahko pričakuješ kakšen prispevek.

    Saj tu gre samo za miselni preskok.

  14. pikec85 Says:

    normalno, da je medij – ki rodi medijske zvezde, oziroma razjezi druge 😉 hehe

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: