Mobitel – Vesolje žalosti

Takole se nadaljuje obup od Mobitelovega Instant Interneta. Ne vem, ali to vklapljajo samo po potrebi, samo določenim naročnikom ali kar vsem po vrsti, vendar pri meni je nedvoumno, da je upload omejen na nekaj kilobitov. Omejen na nekaj kilobitov na sekundo! Praktično večji upload ima EDGE ali stari 28kbs analogni modemi, ki so bili v uporabi leta 1995, kot je pa tole čudo tehnike za 29€ na mesec.

Čeprav zaradi skoraj povsem blokiranega uploada traja večnost, da se prenese takšen zapis, kot je tale, bo tole sčasoma zanesljivo malo zabolelo tudi njih. Jih pa za enkrat še precej veselo boli xxx za vse skupaj. Verjetno večina tistih, ki tole čudo tehnike za 29 € na mesec uporablja, sploh ne razume, da je z njihovo povezavo nekaj hudo narobe.

Se opravičujem, če se morda motim, ampak zdi se mi, da na tak način Mobitel meče svoje naročnike na grdo finto, ker večina si misli, kako dobro internet povezavo ima, ker gleda download, ob tem pa se ne zavedajo, da so ti tehnični geniji na Mobitelu tako zelo omejili upload, da visok download praktično ne pomeni nič, samo številko. Internet oziroma TCP/IP protokol pač ni samo enosmerna komunikacija! Temu se reče z drugo besedo grda NATEGA. Nič drugega kot navadna, grda NATEGA.

Search running:
Da sploh ugotovim obseg problema, sem zjutraj naslednjega dne naredil manjši test hitrosti z isto opremo (prenosnik, Novatel Ovation modem) še na dveh drugih lokacijah (plus kasneje še na tretji).

Center Vrhnike:

Center Ljubljane:

Center Podpeči:

Kar se uploada tiče, očitno ne obstajajo “globalne omejitve”, ki bi delovale na celotnem Mobitelovem omrežju. Ostaja sedaj samo še vprašanje, ali na posameznih baznih postajah omejujejo samo nekatere naročnike, ali pa enostavno tehnično niso sposobni zagotoviti povsod svojim naročnikom vsaj približno enake kvalitete.

Ti dve meritvi pokažeta, da je na obeh lokacijah (Vrhnika in Ljubljana) upload več kot 10 krat (1000 %) večji, kar je ogromno, glede na to, da gre za isto storitev, ki stane naročnika do centa enako na vseh lokacijah.

Ker naročnikov na Instant internet ni ravno zelo veliko (domnevam nekaj tisoč), imam velike težave priti do rezultatov ostalih, ki uporabljajo isto bazno postajo, da bi jih lahko primerjal med seboj. Če bi se slučajno izkazalo, da Mobitel samo posameznim naročnikom, na posamezni bazni postaji, tehnično omejuje hitrost, potem gre zadeva zanesljivo naprej pravnikom, ki bodo preverili, ali obstaja možnost tožbe, prav tako pa bo o zadevi obveščen APEK ter ustrezni organi v EU.

Vsaka informacija dobrodošla.

Preberi še:
Mobitelu se je dokončno utrgalo
- Mobitel d.d.
Instant internet = Instant natega

55 Responses to “Mobitel – Vesolje žalosti”

  1. DjJuvan pravi:

    Bolje da direktno vprašaš na Mobitel, v čem je težava…. to ni ravno normalno, mogoče je celo serijska napaka ključka o_0
    Si poskusil mogoče tudi na kakšnem drugem računalniku na drugi destinaciji?

  2. dronyx pravi:

    @DjJuvan: Ja in rezultate prilagam. Z mojim ključkom ali računalnikom ni nič narobe, ker drugje dela povsem normalno! Kar pa je pri meni prvič vklopilo alarm in sum, da je tu nekaj hudo narobe, pa je rezultat meritve sokrajanke, ki zanesljivo dostopa prek iste bazne postaje. Ko je bila meritev narejena, sem imel jaz enako minimalen upload ranga nekaj kbs, ona pa več kot 1Mbs!

    Z Mobitelom žal sploh nima smisla komunicirati, ker imajo oni vnaprej pripravljen odgovor, ki je vedno enak (dvakrat pisal po elektronski pošti, dobil copy paste odgovor) in po moje sploh ne preverijo, kaj se v resnici dogaja.

    Sedaj bom uporabil vse krte, ki jih imam v Mobitelu, da ugotovim, kaj se oni gredo! Če pridobim ustrezne dokaze, da kot ponudnik telekomunikacijskih storitev iz samo njim znanega razloga omejujejo nekatere naročnike, zanesljivo dobijo tožbo in bom šel do konca. Tu pa potem ni in ne sme biti več šale, ker se lahko še ostali naročniki enostavno vprašajo, ali morda Mobitel tudi njih obravnava diskriminatorno in ali lahko potem sploh še kdo takšnemu mobilnemu operaterju zaupa?

  3. Boris pravi:

    Toplo ti svetujem bolj umirjen ton pisanja ker izpadeš presneto neveredostojen, delno tudi primitiven.

    Zavedaj se (in to ugotavljaš tudi sam), da tvoj problem ni nujno problem vseh. Dejstvo je, da pri mobilnem internetu NOBEN operater na svetu ne more jamčiti prenosnih hitrosti – lastnosti radijskega medija in dejstvo, da lahko imaš v danem trenutku na eni bazni enega uporabnika, par sekund kasneje pa se jih gor obesi še deset, to pa vpliva na hitrosti.

    Kot drugo: namesto, da izlivaš žolč na blogu (škodi živcem in krvnemu pritisku), raje napiši uradni napis družbi Mobitel. Pošlji ga lepo po mailu na info@mobitel.si ali po pošti. Zahtevaj meritve na tvojem naslovu, zahtevaj prekinitev pogodbe, če te že tako moti vse, kar diši po Mobitelu.
    Zahtevaj magari menjavo modema, če je morda v njem problem. Prepričan sem, da te bo Mobitel uslišal, preveril, kaj je na stvari in te tudi z veseljem prepustil kakšnemu drugemu ponudniku, če res ne bo šlo drugače.

    Ampak naredi nekaj, ne pa samo pljuvati po firmi, hkrati pa posredno ostalim razlagati, da so napol kreteni ker uporabljajo rešitev, ki njim recimo morda brezhibno dela.

    In ja… pri mobilni telefoniji je naročnik mobilen. Tukaj gre za t.i. negeografske priključke. Operaterju konec koncev tvoje vasi niti ne bi bilo treba pokriti. Me zanima, če ti jo pokriva Tušmobil ali Simobil in če jo, kaj sploh še iščeš na Mobitelu? Lahko pa da pokriva samo Mobitel tvoj konec, ti pa sedaj veselo udrihaš po edinem, ki ga imaš na voljo oziroma si ga, očitno, prostovoljno izbral. Hitrosti so asimetrične, odvisne od mnogo dejavnikov in verjetno je pri tebi omrežje pač že v toliko zasedeno, da so hitrosti praviloma počasnejše kot kje drugje. Se zgodi. Jaz doma recimo sploh nimam UMTS, imam pa EDGE. Pa mi enkrat dela hitro, drugič pa žalostno, enako pri Simobilovi SIM kartici. In kaj naj? Skočim skozi okno?

    Daj si najdi še kakšno bolj zanimivo temo, recimo stestiraj goriva Ultimax in jih pohvali, še verjetneje pa pokritiziraj.

    Pa lep dan še naprej!

  4. dronyx pravi:

    @Boris, jaz sem po naravi primitiven, ker imam opravka z primitivnimi ljudmi okrog sebe. Tako nekako delujejo tudi kameleoni in to se edino v praksi obnese.

    Če bi prebral vse napisano, bi videl, da sem poizkušal zadevo predstaviti širše, ne samo pljuvati. Na Mobitel sem kot rečeno večkrat pisal in dobil vedno isti odgovor.

    UMTS bazna postaja dela brez posebnosti in…hitrost prenosa podatkov ne vključuje samo uporabnikovih podatkov, temveč tudi protokolne podatke. Zato je hitrost v praksi pri meritvah z orodji, ki tega ne upoštevajo, občutno manjša…

    Če mi dvakrat pošljejo enak odgovor (dobesedno samo forward) pač upravičeno predpostavim, da me imajo za cepca. Nisem sicer strokovnjak za UMTS, znam pa zadeve opazovati. Koga briga, če gre 10 Mbs za signalizacijo (pa ne gre)? Meni je važna uporabniška izkušnja, samo to! In dejstvo je, da je ta pri tej storitvi zelo različna, glede na to, kje to storitev uporabljaš.

    Jaz seveda povsem razumem, da se Mobitelu ne splača povsod tehnično nadgraditi omrežja, ker bi nekdo v nekih rovtah rad uporabljal instant internet. Nenazadnje, Mobitel ni sociala in lastniki pričakujejo samo dobiček. Ampak če pa slučajno oni po lastni presoji blokirajo oziroma tehnično omejijo ključen parameter prenosa podatkov in me o tem nič ne obvestijo, potem pa absolutno ne morem biti tiho.

    Se mi pa zdi to ena ključnih funkcij blogov. Potencialnemu potrošniku (kupcu) predstaviti še drugo sliko, ki seveda nikakor ni popolna, je pa tu zato, da vsak lahko pretehta, preden se za nekaj odloči. Če bi jaz, preden sem sklenil pogodbo, na blogih prebral kakšen takšen zapis, potem bi nekajkrat premislil, preden bi karkoli podpisal! Je pa na drugi strani tudi res, če taki zapisi od sklenitve pogodbe odvrnejo samo par 100 ljudi, je izpad dohodka v dveh letih v rangu 100.000 €, kar ni zanemarljivo. Ampak Mobitel bi se lahko vedno na to odzval in vse skupaj demantiral. Pa nikdar ni niti poizkušal. Očitno tako pač njihov sistem deluje. Samo to je pa na tem blogu tudi dokumentirano.

  5. chef pravi:

    Boris, ti si pa res naiven, če misliš, da je slovenskim telekomunikacijskim firmam kaj mar za svoje naročnike.

    Komunikacijo z Mobitelom je Onyx opisal v komentarju.

    @Onyx: Do mene so bili sicer korektni, je pa res, da sem to pizdarijo naročil kot pravna oseba. Dali so mi eno konzervo celo za testirat, čeprav je res, da z drugim modemom. Delovalo je obupno, razen v Ljubljani, kjer nimam težav. Ker zadevo vseeno rabim, smo jo vseeno naročili in tako mi na raznih bedastih lokacijah ostane samo upanje.

    Ker so mene opozorili na težave, domnevam, da jemljejo pravne osebe bolj resno kot fizične. Jasno, mi imamo prek njih sklenjenih kakšnih 5 naročnin + po novem instant, poraba je pa verjetno več 100 evrov mesečno, medtem ko neka fizična oseba pokuri 15 EUR + internet, poleg tega so pa ljudje večinoma podobni Borisu in so zadovoljni z vsakim drekom, in to samo zato, ker pač ni boljšega.

  6. Boris pravi:

    Sorry, moje izkušnje so drugačne. V familiji imamo tako Simobil kot Mobitel, z obema smo že imeli kakšno zagato, poslali uradne dopise, poklicali, ohranili prijazen, a odločen nivo konverzacije in zadevo rešili. Vsem operaterjem je v interesu, da so naročniki pri njih, da so kolikor toliko zadovoljni in da plačujejo račune.

    Meni tudi niso všeč tiste upload hitrosti Onyxa in verjetno bi tudi mene razjezile. Download je čisto OK. Upload pa zaradi kakšnega razloga ni, lahko je modem (naj ti dajo vsaj na test kakšnega drugega ali pa model z zunanjo anteno – krepko popravi signal), lahko je kakšna fora v materialih hiše, sten ipd.

    Pošlji lepo dopis, dodaj link na te objave, da si bodo ljudje, ki ga bodo obravavali lahko podrobno prebrali tvoje izkušnje in zahtevaj, kar sem že napisal.

    Ocenjujem, da ti bodo poslali na dom merilno ekipo iz Ljubljane, ki bo preverila situacijo, če bo res slabo pa se bo verjetno dalo zmeniti tudi za kakšen popust ali prekinitev naročnine brez pogodbene kazni.

    In ja, preveril sem pri nekomu, ki zadeve dobro pozna tehnično. Odgovor je bil zelo jasen – niti Simobil, niti Mobitel ne omejujeta hitrosti prometa posameznemu naročniku. Vsi imajo enako odprte pipice, dejanska hitrost pa je najbolj odvisna od samega signala in trenutne zasedenosti bazne postaje, ki te tisti hip pokriva. Predvidevam tudi, da na tvoji lokaciji ni druga alternative kot mobilni internet, torej nimaš Telekomovih ADSL, VDSL ali kaj podobnega? Če je tako verjetno nisi edini, ki je nabavil mobilni internet in je lahko tudi to razlog, da je tamkajšnja bazna bistveno bolj zasedena. Novih pa tudi ni možno kar čez noč postavljati ob milijavžnt papirjev, ki so za to potrebni.

    Skratka, sočustvujem s tvojimi zapleti, menim pa, da jih boš najlažje rešil tako, da pošlješ konkretni dopis na Mobitel, dodaš pa še linke na svoje izkušnje, objavljene na blogu.

  7. dronyx pravi:

    @Boris: Če boš pogledal ostale zapise v rubriki Preberi še in datume meritev boš opazil, da se je zadeva vmes spremenila, hiša in stene pa so ostale ves čas iste (mimogrede, bazna postaja je 70 metrov zračne linije stran od modema). Skoraj leto dni je bil tudi download zelo nizek, ampak sta bila upload in download vsaj približno podobna. Potem so očitno malo pošravfali zadevo in posledica je presenetljivo visok download (tak ni bil še nikdar) ter šokanten upload, ki vso komunikacijo praktično ustavi. Kako to v praksi izgleda, lahko zaposleni na Mobitelu preverijo tako, da inštalirajo kakšne omejevalnik hitrosti, nastavijo limit uploada na 10 kbs (BITOV ne BYTOV!) in opazujejo, kaj se dogaja z odzivnimi časi! Namreč vedno se najde kakšen tehnični burek, ki je morda komaj končal večerno poklicno šolo in ki vehementno trdi, da za internet potrebuješ čim višji download, upload je pa lahko samo nekaj bytov, samo toliko, da brskalnik pošlje novo zahtevo za spletno stran. Ampak to dejansko ne drži.

  8. Boris pravi:

    Verjetno so inštalirali HSDPA nadgradnjo, ki je krepko pospešila download. Malce me moti bližina bazne. Večina ljudi je živčnih kadar ima bazno tako blizu doma. Mislijo, da jim full seva. Fora pa je v tem, da so snopi radijskih valov usmerjeni in dostikrat gredo NAD objekti, ki so v neposredni bližini bazne postaje. Fora bazne je ravno v tem, da mora imeti antena na njej odprti pogled na bolj oddaljene lokacije, ki jih želi pokriti s signalom. Mogoče je v tvojem primeru ravno to razlog slabšega signala. Ne vem, daj jim pošlji dopis in bodo skoraj ziher šli prečekirat, kaj se dogaja.

    Druagče pa upload nikoli ni enak downloadu. Pri mobilnem internetu velja v vseh primerih asimetrija. Download je hitrejši kot upload. Pri tebi bi verjetno moral biti upload v rangu nekaj sto kilobitov na sekundo.

  9. dronyx pravi:

    @Boris: Asimetrija je nekaj povsem normalnega, saj če nimaš spletnega strežnika ali česa podobnega, je povsem sprejemljiv tudi manjši upload. Ampak obstaja pa meja, kot se to lepo pokaže pri meni, kjer je pa upload tako nizek, da visok download ne pomeni praktično nič. Jaz ti lahko iz izkušnje povem, da je vse skupaj delalo bistveno hitreje v časih, ko je bil download 400 kbs, upload pa 200 kbs.

    Če se modem poveže s HSDPA, se to tudi vidi. Tega pri meni doma ni bilo nikdar (samo UMTS), je pa to kot kaže omogočeno na Vrhniki in zgornja meritev je narejena ob HSDPA povezavi na bazno postajo, ki pokriva področje Vrhnike. Tam se nimajo čez Instant internet res kaj pritoževati in to deluje hitreje, kot marsikatera ADSL povezava. Ob takih hitrostih in za tistega, ki potrebuje mobilnost ali nima druge možnosti dostopa do interneta, jaz to lahko samo priporočim. Žal pa ni povsod tako.

  10. bogimablog pravi:

    Dr.Onyx hvala za te info, spremljal sem že prejšnje bloge o tej temi…,Slovenčki smo pač takšni, kot smo in nas se lahko vedno “nat.” kakor pišeš. Ne pusti se sprovocirati raznim Mobitelovim “uslužbencem” in še naprej odkrivaj cvetke naših “svetlečih zvezd”, ki se imenuje morda celo Gazele Slo gospodarstva.

    Žogica je na strani Mobitela, naj dokažejo svoj upload! Še enkrat hvala.

  11. dronyx pravi:

    Pozabil sem še omeniti, da Mobitelova služba za stike z naročniki vedno v odgovoru poudari, da instant internet deluje po načelu BEST EFFORT. Če je 20kbs uploada leta 2009 best effort, potem MAKE IT BETTER or TRY HARDER!

  12. DjJuvan pravi:

    instant internet je kot loterija. Pri loteriji vedno zadaneš v polno?

  13. dronyx pravi:

    OK, samo oni sploh niso registrirani za prirejanje iger na srečo. Jaz pa tudi nisem vedel, da kupujem loto listek.

  14. Boris pravi:

    Back to subject…doma imaš samo UMTS? Kakšne hitrosti dosegaš doma, na “svoji” bazni postaji?

  15. dronyx pravi:

    @Boris: Vse ostale meritve so narejene doma, na povsem istem mestu za mizo, razne zadnjih treh v tem zapisu, kjer sem pa se z avtom ustavil in naredil par meritev. Rezultati so ponovljivi, tako da tu nekih večjih odstopanj kot kaže ni. Seveda pa absolutno drži, da obremenitev bazne postaje in še kaj vpliva na hitrost. Samo pri meni je upload praktično enak tudi sredi noči, ko bazna postaja sameva in ni takrat gor skoraj nobene telefonije. Time sloti se takrat dolgočasijo in ostajajo neizkoriščeni, jaz pa čakam, in čakam, in čakam…

  16. peter pravi:

    Imam telefonjo na telekomu, tv na telemachu in interenet na amisu. vsi mi ponujajo trojček, ki bi bil najcenejši. raje plačujem malo več pa mi še vedno ostaja izbira najboljšega ponudnika. bedaki pač padejo na finto vse najboljše ( za neke ugodnosti) kar pa se potem izkaže kot neki nateg
    pozdrav

  17. Martin pravi:

    Dr. Onyx, res bi ti svetoval, da poskusiš s prijazno besedo na uradnem dopisu Mobitelu. Po mojih izkušnjah se je tako zmeraj mogoče dogovoriti z vsakim podjetjem, tudi če je iz Skupine Telekom Slovenije.

    Tak upload ni ničemur podoben in čeprav ne zagotavljajo kakovosti storitev (QoS) na mobilnem internetu (ker bi bilo to nemogoče, oziroma vsaj znatno predrago za celotno državo, pa potem še vedno ne bi bilo signala v vsaki kleti in dolini), sem prepričan, da se je z njimi mogoče dogovoriti o predčasni prekinitvi pogodbe.

    Preden storiš kaj takega, bi ti vseeno priporočal, da preveriš ali ti Si.mobil in T-2 lahko ponudita karkoli sprejemljivega (Si.mobil ima večino države pokrite z EDGEm, T-2 pa bo glede na tvojo lokacijo bolj malo verjeten), da ugotoviš ali imaš sploh kakšno alternativo. Če je nimaš, se boš pač moral sprijazniti z Mobitelom.

    @bogimablog: zakaj bi Mobitel moral dokazovati svoj upload? To je samo zapis na blogu, ne pa sodna drama.

  18. Boris pravi:

    Ma ne, ne gre za dokazovanje. Formalno je upload in download definiran kot hitros do x kb, Mb/s. Torej je lahko tudi 1 kB pa je formalno vse OK. To niso žice kjer lahko napišeš “hitrost znaša 1 Mb/s”. Tega ti ne more ponuditi noben mobilni operater. Imaš pač pipico, recimo ji bazna postaja. Ta zmore toliko in toliko, nanjo pa se lahko obesi različno število uporabnikov, ki za povrhu lahko še različno intenzivno surfajo po webu. Vsi souporabljajo pipico, če je le eden je pipica le “zanj”, če jih je 100 pa se deli med 100 ljudi. Potem sop tukaj še drugi dejavniki od kakovosti signala, motenj signala (kakšne domače naprave) ipd.
    Vseeno pa se povsem strinjam, da bi upload moral biti takšen, da omogoča normalno uporabo interneta, tu ima Onyx prav.

  19. Pete pravi:

    Eh, če take rezultate dosegaš samo z USB modemom, je to super. Na obrobju Kranja z usmerjeno anteno: http://www.speedtest.net/result/562332095.png
    Žal, edina opcija za internet, ker Telekom vztrajno zavrača moje zahteve za ADSL. Razen seveda, če plačam 90€ za nov priključek, potem mi pa lahko pripeljejo ADSL. Aja, pa da ne pozabim, naročit moram tudi TV, drugače bo trajalooo…
    Neuradni odgovor mobitela za tako slabo delovanje: “…na področju čirč in hrastja je signal slabši…”. So me pa opozorili, preden sem naročil instant (seveda brez modema, ne bom se vezal še s tem), da zna slabo delovati v mojem koncu in naj vzamem najprej na test.
    Vse skupaj me niti ne bi toliko motilo; če nimaš drugega, se človek sčasoma že navadi, da prešalta iz optike na 1993, pogreje me edino, ker mi tolkrat vse skupaj timeout-a, še posebej ko napišeš kakšen komentar na blogu, pa ti sfaila poslat…
    Kaj narediti: pošiljajmo mobitelu pisma, kdaj bodo izboljšali signal – več nas bo in bolj pogosto ko bo, prej se bo nekaj premaknilo… če ne drugega, bodo nastavili, da gredo take prošnje v spam :)

  20. Keke pravi:

    Pozdravljeni!

    Nisem bral vseh komentarjev, le začetek.

    Vse, kar lahko povem je, mobitel instant je natega! Prva dva meseca je bilo solidno, zdaj že pol leta trpim te nenormalne številke. Hitrost je manjša od tistega impulznega modema prek telefona pred 10 leti.

    Zato sem se odločil, prekinil pogodbo in plačal kazen. Ni mi žal, kvečjemu mi je žal, ker jih nisem prijavil na urad za varstvo potrošnikov-ker nisem mel časa.

    Oni zavajajo potrošnike, hitrost ki jo obljubljajo ni ne polovična ne 3/4, temveč manj kot 10% od obljubljene.

    V zakonu je jasno zapisano, da posameznik lahko odstopi od pogodbe, če utemeljeno ni pričakoval takšnega produkta. Hkrati oglašujejo izdelek, ki niti približno ni tako dober, 7,2mbs je znansteva fantastika + vsakodnevno večkratno resetiranje modema tudi ni nihče omenjal.

    Navadni prevaranti.

  21. dronyx pravi:

    Ja, tega jaz sploh do sedaj nisem omenil, ker je manjši problem. V zadnjih nekaj mesecih skoraj vsak dan modem izgubi povezavo brez kakšnega opozorila. Potem klikam spet Connect in se ne zgodi nič. Enostavno prijava v omrežje ni več mogoča. Potem obupam, ugasnem računalnik in čez nekaj ur zadeva spet dela. Jaz imam njih na sumu, da vsake toliko časa nadgradijo programsko opremo in vse skupaj je čedalje bolj nekompatibilno. Obstaja možnost, da na neki bazni postaji z enim modemom dela v redu, z drugim pa ne. To bi nekako pojasnilo, zakaj so izmerjene hitrosti lahko ob istem času, na isti bazni postaji, tako različne.

  22. Boris pravi:

    Še en razlog več, da jim pošlješ dopis, kajne? Vse tole je kot pisanje mladih fantov, ki bi pa si punci ne upajo reči, da bi jo.

  23. dronyx pravi:

    Meni je jasno, da instant internet ni Mobitelov ključni produkt in se nihče tam ne bo ukvarjal z malim problemom, malega naročnika. To dela nekako po sistemu “as is”. Nadgradnja bazne postaje stane recimo 300.000 €, v moji okolici to uporablja morda največ 10 ljudi, pa še to verjetno ne. Če bi gledali številke v odstotkih med prometom (telefonija/internet) in prihodki (telefonija/internet), bi se verjetno pokazalo, da imajo samo stroške zaradi nadgradenj sistema (10.000 naročnikov po 30 € pomeni, da za ta denar vsak mesec lahko nadgradijo eno bazno postajo). Torej zakaj bi se kdo resno s tem obremenjeval? Saj takih primerov (zateženih nergačev), kot sem jaz, je verjetno več sto. Oni bi lahko potem za vsakega poslali na teren ekipo z 10.000 € vredno merilno opremo. Ha?

  24. nekdo pravi:

    Nekateri(še posebno avtor teme) ne dojamejo, da je UL/DL odvisen od zasedenosti bazne postaje. Če boš sam visel na oddajniku, ti bo laufala polna hitrost. Če jih bo več, se hitrost manjša. Prav tako ima govor prednost pred prenosom podatkov, torej bo v centrih mest prenos vedno bolj bogi, ker ti razpoložljive kapacitete poberejo klepetulje in SMSarji

    Lepo se vidi, da človek nima BLAGE VEZE kako zadeva deluje, zna samo pluvati in iskati teorijo zarote-kako je Mobitel grdi, grdi pacek

  25. dronyx pravi:

    @nekdo, saj sploh nisi vsega prebral in sodiš, kako nekdo nima blage veze!? Ob treh ponoči zanesljivo bazna postaja praktično sameva in takrat bo po tvoje laufala polna hitrost? Samo zakaj za vraga je takrat UPLOAD tudi samo nekaj kilobitov, praktično enako kot čez dan, ko so gor klepetulje in SMSarji? Zame obstajati samo dve logični razlagi. Ali Mobitel upload namerno omejuje zaradi njemu znanih razlogov, ali pa tehnično niso v stanju zagotoviti normalnega prenosa podatkov. Kaj tebi tu ni jasno?

  26. Tjasa pravi:

    Sokrajanka že nekaj tednov ugotavlja mrk okrog 10 do 10.30 zvečer. Linija se diskonekta in potem si pečen.

    Mimogrede, dronyx, če ti Mobitel pošilja standardna pisma, se obrni na APEK, ena od njihovih funkcij je tudi varstvo potrošnikov elektronskih komunikacijskih storitev.

    http://www.apek.si/sl/brezplacna_telefonska_pomoc_za_uporabnike_elektronskih_komunikacij

  27. dronyx pravi:

    @Tjasa: Meni je še vedno misterija, kako imaš lahko ti na isti bazni postaji toliko višji upload? Lokacija ni bistveno drugačna, edina razlika je v opremi (modemu). Opazil sem, da je hitorst downloada enormno poskočila nekje maja ali junija 2009 in takrat je Mobitel očitno naredil neko nadgradnjo bazne postaje. Parkrat se mi je celo zgodilo, da je Mobilink napisal, kot da gre za HSDPA povezavo in ne UMTS, ampak po parih minutah je napis spremenil na UMTS. Možno celo, da je res bazna postaja nadgrajena na HSDPA, da pa nadgradnja ni kompatibilna z vsemi modemi in imam jaz z Novatel Ovation samo smolo, tako da se modem ter bazna postaja ne znata pravilno dogovoriti glede prenosne hitrosti (handshaking). To bi se dalo dokazati, če pridem še do enega takega ključka z drugo SIM kartico in bi bil rezultat enak. Je pa res, da na Vrhniki imajo HSPDA in dela moj modem neverjetno hitro. Česa takega ne dosežem nikjer v Ljubljani.

    Glede Apeka sem pa malo skeptičen, da bi se lotil primera kar sam od sebe, po uradni dolžnosti. Mobilni internet vemo kako dela in ponudnik tu vedno lahko tuli Best effort, Best effort, Best effort!!! To je buzzword v tem poslu, kjer se prodaja ostanek frekvenčnega spektra. Da bi moral Apek res skočiti pokonci, bi mu moral jaz prinesti nedvoumne dokaze, da Mobitel diskriminatorno obravnava posamezne naročnike in nekatere brez pojasnila omeji pri hitrosti. Tega dokaza pa nimam, ker kot rečeno, gre lahko za povsem tehnične težave.

    Drugače pa tudi mene včasih vrže ven, samo ne vedno ob isti uri. Lahko pa celo preklopi iz UMTS na EDGE hitrost, potem pa spet nazaj. Ampak to bi še nekako požrl. Upload je pa že mesece konstantno obupno nizek.

  28. Tjasa pravi:

    Mislim, da tvoj tragični UL mora zanimati APEK, sploh če ti Mobitel pošilja vljudnostna pisma. Jaz sem imela z gospo na tisti telefonski številki izjemno dobro izkušnjo: vedela je, o čem govori in ni bila samo neka zdolgočasena uradnica. Ne bit tako črnogled, no. Vztrajaj pri svojem. Saj veš, da druge možnosti v tej vukojebini itak nimaš. Tvoja naslednja najboljša možnost (ki je pa itak nimaš) je ista firma. :/

  29. Tjasa pravi:

    Heh, mogoče bi morala reči “naš, tukajšnji” tragičen ul…

    No, jaz imam tudi Novatel Ovation, večino časa mi kaže HSUPA… ostala opažanja pa ista. Kje pa je bazna? Na Likovem dimniku? Jaz sem od tam cca pol km zračne…

  30. Tjasa pravi:

  31. dronyx pravi:

    @Tjasa: Sedaj sem pa kar malo pomirjen, ker ima očitno še nekdo enake težave. Tole je pa moj današnji rezultat:

    Bazna je na dimniku, ja. Sam sem stran kvečjemu 100 metrov po zraku in mi kaže Mobilink dve oranžni in dve zeleni črtici, kar je zelo dober signal.

  32. dronyx pravi:

    @Vane:

    natéga -e ž (ẹ̑) teh. priprava v obliki cevi za izvlečenje, pretakanje tekočine: odstraniti vodo z natego; steklena natega / izvleči polno natego vina / princip natege

    Tako SSKJ:

    http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name=sskj_testa&expression=natega&hs=1

    —–

    In zdaj premišljujem, kaj točno imaš v mislih s to besedo. Sodeč po kontekstu bi dejal, da hočeš reči “nateg”, ampak ker nisi ravno pri “ta pametnih”, imaš neizdelano besedišče. Preberi kakšno knjigo, zelo pomaga!

    Kar se pa instant interneta tiče je pa zanimivo, da ga uporabljam na treh koncih države – največ v osrednjem delu, potem na severovzhodu, pa tudi ne jugozahodu. Zanimivo je, da prav nikjer težav z uploadom ne opažam. Niti z downloadom.

    Težave imam edino s tem, da moram občasno restartati Optionov modem, ki ima slabe driverje za Mac OS X. Ampak če to naredim enkrat na teden, še ne doživljam žolčnih izlivov.

    Ker sem veliko časa v tujini, kjer praktično nikjer nimajo tako velike pokritosti s tako hitrim in tako zanesljivim omrežjem, mi je pač jasno, da gre za novo tehnologijo. Ki je v razvoju in veseli smo lahko, da imamo vsaj enega operaterja, ki je na tem področju eden najboljših na svetu.

    Seveda pa ti še vedno ostane možnost, da greš k kateremu izmed zelenih operaterjev. Ampak ne potem jamrat, da je njuna pokritost nekje na ravni pokritosti Janševe glave z lasmi.

    Kljub vsemu sem toliko pri “ta pametnih”, da takšne primerke, kot si ti, takoj vržem med SPAM. Primerjava pokritosti s signalom z Janševo pokritostjo glave z lasmi pač ničesar konstruktivnega ne prinese k tej debati in zgolj nakazuje na tvoj pobalinski slog komunikacije. Veseli pa me, da ti Instant internet deluje dobro.

    Ampak kako lahko trdiš, da gre za enega najboljših operaterjev na svetu? Ali ti sploh veš, kakšen je imel Mobitel tržni delež v zadnjih 10 letih? Kdo pa misliš da je plačal izgradnjo omrežja, ki je po tvoje eno najboljših na svetu? Mobitelove stranke, kdo pa drug in ker je šlo za monopolista pod protektoratom države, so si lahko privoščili tudi bistveno višje cene na trgu, tako da so jim s kamioni dovažali novo opremo, ker DENAR DO SEDAJ PRI MOBITELU NI NIKDAR IGRAL NOBENE VLOGE. Razumeš? To, da imamo sedaj tako ugodne cene klicev, je zasluga EU in domače konkurence! Danes predvsem Simobila.

    Marsikateri tuji mobilni operater, v razvitih zahodnih državah, si nikdar ni mogel privoščiti taka vlaganja v omrežje, ker ga je konkurenca stiskala s cenami. Kdo na razvitem zahodu pa je imel 70 ali 80 % tržni delež? Maksimalno 30 % ali še manj. To je možno samo v komunizmu ali dogovornem kapitalizmu, ki smo se ga šli za časa tranzicije in se nekaterim še vedno močno kolca po njemu.

    In samo mimogrede: Po podatkih APEKa je imel Mobitel še leta 2006 na področju mobilnih komunikacij več kot 70 % tržni delež (danes so pod 60%, leta 2010 bo verjetno padel pod 50 %). Ta podatek mislim da ne potrebuje nobenega komentarja in če to številko poveš kakšnemu tujcu (ker baje veliko potuješ), ki se spozna na komunikacije in regulacije, se bo samo nasmehnil.

  33. Sakir pravi:

    Mal se premakn naokol po svoji bajtici s tem donglom od mobitela.
    Razn občasnih kolcanj sm sam zadovoln, je u primerjavi z instant internetom, osnova 1/256 lukna u kolen in to skor z ročnim vrtalnikom. ;)

  34. Miha pravi:

    http://dne.enaa.com/Internet-in-programi/Internet/Mobitel-instant-internet-je-popoln-nateg.html?&utm_source=enovice_dne_14092009&utm_medium=email&utm_term=02_glavne_novice_mobitel_instant&utm_campaign=dne

  35. Boris pravi:

    Glede na to, da je mimo nekaj dni… a si že poslal dopis na Mobitel, da ti pogledajo, kaj se dogaja? Da ne bomo kar počez nabijali.

  36. Aleš pravi:

    OK, če kdo spremlja GigaOM blog se bo spomnil, da je pred nekaj tedni bil en zanimiv članek na podobno temo.

    To, da operaterji (kot so Mobitel, Siol, ipd) prodajo več pasovne širine, kot so jo sploh zmožni dobaviti. Hoteli in letalske družbe (ko omogočajo internet) prodajo od 10% do 20% več kot so ga sposobni dati, medtem ko pa operaterji prodajo nekaj tisoč % več kot so ga zmožni dati.

    Tako je na to problematiko pisal avtor v ameriki. V Sloveniji in povsod drugje ni nič drugače;

    vir: http://gigaom.com/2009/08/08/some-basic-truths-about-broadband-economics/

    (če so linki onemogočeni poglejte GigaOM, članek: Some Basic Truths About Broadband (Economics) )

    Lep pozdrav

  37. dronyx pravi:

    @Boris: Jaz se tretjič z mobitelom ne bom več dopisoval, ker sem na podlagi predhodnih izkušenj ugotovil, da to ne vodi nikamor oziroma se primer sploh resno ne obravnava. Nenazadnje se težave z minimalnim uploadom pojavljajo že zadnjih nekaj mesecev, kar bi morala resna firma ugotoviti sama od sebe, če bi imela postavljen vsaj za silo monitoring sistema. V primeru, da jim je čisto vseeno, kakšen je nivo storitve, potem pa ne pomagajo nobeni dopisi.

    @Aleš: Pri mobilnem internetu je zadeva nekoliko drugačna, ker kot že večkrat rečeno, se tu prodaja ostanek frekvenčnega pasu (proste “time slote”), ki se ne porabi za mobilno telefonijo, MMS in podobno. Tako da ti praktično noben mobilni operater ne zagotavlja pogodbeno ničesar in gre za storitev po sistemu “AS IS” oziroma “BEST EFFORT”. SLAja (service level agreement) tu ni nobenega. Včasih dela hit, včasih pa počas, ali pa sploh ne. Tako da čisto pravno gledano, ni nič v nasprotju s pogodbo, če je uplaod 20 kbs, verjetno bi bilo v redu tudi samo 100 bitov (vem, ponavljam se kot papiga). Spodnje meje v pogodbi jaz ne vidim. Zato pa si lahko potem operater privošči, da se s težavami naročnikov ne ukvarja, ker pogodbeno nima nobene zaveze, na podlagi katere bi se lahko naročnik pritoževal! Jaz pa sem pogodbeno dolžen plačevati 29 € na mesec. Tu pa ni popuščanja. Skratka precej asimetrična pogodba, ki je izrazito v škodo naročnika.

  38. Boris pravi:

    Dolžan si plačevati zato ker si kupil USB modem za 1 EUR. Toliko, da smo si na jasnem! Večina ljudi te stvari meša. 24 mesečna vezava je pri mobilnih operaterjih takrat, ko ljudje kupijo subvencionirano napravo katere del cene krije mobilni operater, le-ta pa svoj vložek poplača v pogodbenem obdobju iz naročnin.

    Zlahka bi se odločil samo za storitev, brez vezave, modem pa kupil drugje, rabljenega ali novega, seveda pa ga niti pod razno ne bi dobil za 1 EUR. V tem primeru bi lahko že zdavnaj prekinil storitev z enim samim dopisom in ne bi več dobival računov za, po tvojem mnenju, neustrezno storitev.

    Tudi sedaj lahko seveda prekineš naročniško razmerje, boš pa poplačal pogodbeno vrednost modema za toliko mesecev, kolikor ti še manjka do konca vezave.

    Še to: če bi 5% truda, ki ga vlagaš v javno izražanje svojega nezadovoljstva, vložil v poslovno korektno pisno komunikacijo na relaciji naročnik – ponudnik, bi zadevo imel po vsej verjetnosti že zdavnaj razčiščeno. Tako pa se mi vse bolj dozdeva, da je smisel teh objav uživanje v jamranju in pumpanje obiskanosti bloga. Če bi imel res namen zadevo urediti ali pa vsaj razčistiti, bi bilo vse že mimo. Resda pa v tem primeru ne bi imel kaj pisati in se naslajati nad obiskovalci bloga, kajne? No, glavno, da se imaš lepo in da čas mine.

    Meni je žal, da nisi zadovoljen. Me pa res zanima, če si že zahteval menjavo modema in meritve signala. Te stvari bi namreč pokazale, ali je morda težava v tvojem modemu (in bi se ga v garanciji popravilo) ali kje drugje. S tem bi pridobil dvojno – morda bi se stvari popravile, če pa se ne bi, bi imel možnost pritiska na operaterja, da prekineš z njim naročnino ali kaj podobnega.

    Vse skupaj je že prav smešno, objave pa mi delujejo v stilu užaljenega otroka, ki potihoma želi večjo liziko, nihče pa se sam ne spomni, da bi mu jo dal.

    PS. a v Mercatorja že hodiš s svojimi vrečkami, zdaj, ko ti več ne dajo brezplačnih?

  39. dronyx pravi:

    @Boris: Domnevam, da si zaposlen na Mobitelu? Potem se lahko pozanimaš, kako obravnavajo pritožbe. Jaz sem dvakrat dobil enak odgovor in to piše že nekje zgoraj. Bazna postaja dela brez posebnosti in po načelu best effort. Modem sem izključil iz enačbe, saj na Vrhniki in v Ljubljani deluje čudovito, kar tudi piše zgoraj.

    In tudi če se pritožim, kaj pa naj napišem? Saj meni dejansko internet dela. Samo upload je na ravni iz leta 1995. Ampak kot tudi že rečeno zgoraj, SLA ne obstaja, oziroma Mobitel mi ne zagotavlja pogodbeno nobene minimalne hitrosti, na podlagi katere bi se jaz lahko sploh osnovano pritožil! Tu gre samo za dobro voljo Mobitela, da natera nekoga, da pogleda delovanje bazne postaje in naredi resne meritve. Sicer pravno ne delajo oni ničesar narobe. Ali delajo kaj narobe, če je upload 20 kbs? Nenazadnje bi plačal povsem enako, tudi če bi bazna postaja podpirala samo EDGE hitrosti.

  40. Boris pravi:

    Žal ne, drugače bi ti že jaz pomagal preverit. Tebi res vse dela, a očitno s tem nisi zadovoljen, hitrosti uploada res niso visoke. Prepričan sem, da bi prišli zadevo preverit k tebi, zmerit signale, prečekirat omrežje itd. Mogoče se da kaj tako uredit, ali pa se vseeno prečekira modem, morda preizkusi kakšen drug itd. SLA res ne obstaja, vseeno pa operater ne obstaja zato, da jezi uporabnike ampak zato, da so relativno zadovoljni, tudi zato, da plačujejo račune in ostanejo pri njemu, se ti ne zdi?

    Lepo jim pošlji pisno ali po mailu link na blog, napiši, kaj te muči in je dovolj. Branja je tukaj zadosti, da lahko dobijo dober vpogled.

  41. Slavko pravi:

    Kaj ti ni jasno?

    Sem naročnik tvojega opevanega paketa. Če ti 1mbit uploada ni dovolj in pingi pod 100ms za browsanje, je s tabo najbrž nekaj narobe.

    Jaz imam zunanjo antenco in imam 2-3mbit DL in 0.5-1mbit UL.

    Pojdi na simobil, če ti mobitel ni všeč. Ti pa zagotavljam, da je mobitel zakon glede omrežja. Mobitel ne proizvaja oddajnikov in ostalih naprav – tudi to se lahko zavedaš. Poleg tega preden skleneš lahko brezplačno preizkusiš zadevo.

  42. Tjasa pravi:

    Pa kaj je folku?

  43. Luka666 pravi:

    Že nekaj časa spremljam bedarije, ki se jih piše po tem blogu in bi rad da si nekaj razjasnimo:

    -28kbps je enako 0.028Mb/s. Torej kje imaš ti večjo hitrost pri 28kbps modemu?

    -V komentarju 11 09 2009 at 9:47 si rekel da “Če se modem poveže s HSDPA, se to tudi vidi. Tega pri meni doma ni bilo nikdar (samo UMTS)”. Ob 13 09 2009 at 17:45 pa si rekel “Parkrat se mi je celo zgodilo, da je Mobilink napisal, kot da gre za HSDPA povezavo in ne UMTS, ampak po parih minutah je napis spremenil na UMTS.”. Če že navajaš “dejstva” bodi vsaj konsistenten.

    -Ponoči bazna postaja ni nujno da sameva. Najbrž nisi edini uporabnik mobilnega interneta, ki ga uporablja ponoči, poleg tega moraš pa še računati na vse uporabnike, ki uporablajo prenos podatkov preko drugih terminalov (drugače znani kot mobilni telefoni)

    -Ob 14 09 2009 at 11:57 “Nenazadnje se težave z minimalnim uploadom pojavljajo že zadnjih nekaj mesecev, kar bi morala resna firma ugotoviti sama od sebe, če bi imela postavljen vsaj za silo monitoring sistema.”. Seveda, ni problema, bo Mobitel spremljal upload, ki ga ustvari vsak uporabnik z gprsjom. Prvo kot prvo, kako bi nadzirali, koliko podatkov ti želiš poslati? Kaj pa če si uporabnik omeji hitrost uploada?

    -In še v istem komentarju: “Pri mobilnem internetu je zadeva nekoliko drugačna, ker kot že večkrat rečeno, se tu prodaja ostanek frekvenčnega pasu (proste “time slote”), ki se ne porabi za mobilno telefonijo, MMS in podobno.”. Kot ekspert za to področje bi lahko vedel, da se timesloti delijo na glasovne, podatkovne in glasovne/podatkovne. Veš kako so razdeljeni timesloti na tvoji bazni postaji. Aja drugače pa MMSji so že odkar se prenašajo preko paketnega prenosa (torej ne CSD oz. klicne povezave) enakovredni tvojemu prenosu. BTW: mi lahko obraložiš kaj si misli z temi podobnimi stvarmi, ker se resnično ne morm spomnit stvari, ki bi se na omrežju delila na drugo kot voice, sms in prenos podatkov?

    Glede pokritosti, kvalitete in cene Mobitela pa najbolje da povprašaš recimo nekega Američana, kakšno imajo situacijo pri njih.
    AT&T kot eden večjih operaterjev v ameriki ponuja mobilen dostop do interneta 200MB za 40$, kar je malce čez 27 naših evrčkov ali pa 5GB za 60$/41 eurov.

    Potem imamo T-mobile:
    Mapo pokritosti imaš na http://www.t-mobile.com/coverage/pcc.aspx?WT.z_unav=mst_global_cvg (Ne pozabi izbrati data coverage)
    Cena za unlimited je 40$, kar je primerljivo z instant internetom, ampak če pogledaš ostale stvari….

    Verizon pa recimo velja za daleč najboljšega pri prenosu podatkov:
    250MB 40$, 5GB 60$

    Primerjava pokritosti AT&T in Verizon: http://www.verizonwireless.com/b2c/CoverageLocatorController?requesttype=NEWREQUEST (izbereš Broadband 3G Network Comparison)

    Aja pa seveda, ko pokličeš call center maš veliko šanso da dobiš nekega indijca na telefon ;)

  44. dronyx pravi:

    @Luka666: Absolutno nisem ekspert za področje mobilne telefonije, samo približno se mi sanja, kako zadeva deluje in vem, ko z delovanjem nisem zadovoljen oziroma opazim, ko se stanje bistveno poslabša. Nisem pa nikdar študiral, kako se dodeljuje prenosne kapacitete in tega mi upam tudi ni potrebno vedeti.

    Ostalega ne bom komentiral, ker se mi ne da, edino glede pokritosti T-mobila in Verizona v ZDA pa moram, ker upam, da ne misliš resno? Prosim te, poglej velikost ZDA, ter primerjaj to s Slovenijo. Jaz tega enostavno ne morem primerjati, ker je neprimerljivo, čeprav pa drži, da so cene mobilnega interneta pri nas zelo ugodne, sploh za unlimited pakete, ki domnevam drugje niso običajni (19 € Simobil, 29 € Mobitel) oziroma so kar zavajajoči, ker se za marsikoga izkaže, da mu sistem ob običajni uporabi sploh ne dopušča prenesti količino podatkov, ki bi zadoščala za manjšo naročnino (recimo 5 ali 10 GB).

  45. Luka666 pravi:

    Potem se pa ne spuščaj na tako tehnično stopnjo če ji nisi dorasel. A ko je slučajno izpad elektrike naslednji dan na blog napišeš da so električarji nesposobni in da so narobe zvezal kable?
    Torej ti si se celo dvakrat potrudil in mobitelu poslal mail, da ti ne deluje z zadostno hitrostjo in ko si dobil odgovor da bazna deluje brez težav si se odločil pisat take bloge? Čestitam! Si se pa res potrudil.
    Pokličeš MC Vilharjeva kjer imajo na izposojo zunanjo anteno in podatkovno kartico z priključkom za anteno (iz izkušenj vem ;)), če imaš pa slučajno Novatel MC930D potem niti ne potrebuješ kartice. Stestiraš z zunanjo anteno. Kljub temu da je bazna postaja čisto blizu tebe, ni nujno da te pokriva. Mogoče ti pa lovi kakšna bolj oddaljena in bo pravilno nameščena antena pomagala pri hitrosti.
    Po domače povedano naredi kaj za to ne pa da samo govoriš….

    Se opravičujem če to ni zate dobra primerjava. Katera država bi ti bila ljubša. Glede na to, da v evropi ni nobene čisto primerljivo velike, bi rekla lahko kar Belgija (operater Belgacom Mobile) http://gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=be&net=b3 in Mobitel http://gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=si&net=m3
    Če gledava UMTS pokritost seveda.

    Btw: Pri Simobilu se ne da več sklent neomejenega ;)

  46. dronyx pravi:

    @Luka666: Ne vem, če si prebral malo višje, ampak jaz sem šel z modemom dobesedno pod bazno postajo. Bližje se sploh ne da priti, ker je ograjeno področje tovarne!

    Kje si ti tu opazil kakšen visok nivo tehnične debate?

  47. Luka666 pravi:

    Boris pravi:
    11 09 2009 at 9:42
    “Malce me moti bližina bazne. Večina ljudi je živčnih kadar ima bazno tako blizu doma. Mislijo, da jim full seva. Fora pa je v tem, da so snopi radijskih valov usmerjeni in dostikrat gredo NAD objekti, ki so v neposredni bližini bazne postaje.”

    Nevem če si prebral malo višje…

    Prov kot prvo nisem rekel visok nivo, samo ti probavaš dati vtis, da imaš kaj pojma o tem. Seveda, mobitel ima samo trop nesposobnih opice, ki nadzirajo in popravljajo omrežje. Vsake toliko časa jih preverjajo Ericssonovci preko h2m (human to monkey) telepatske povezave. :)
    Ne govori o ljudeh s katerimi nisi imel nikoli kontakta oz. sploh slišal za njih kot da nimajo pojma…

  48. Luka666 pravi:

    Lepo da si umaknil svoj del komentarja, ki govori o tem, da Mobitelovci nimajo pojma o svojem omrežju, ampak da znajo samo Ericcsonovci

  49. dronyx pravi:

    @Luka666: OK, razumem kaj hočeš povedat. Pod anteno pa tudi ne deluje dobro. Kje pa bi potemtakem delovalo normalno? Upam pa, da nisi kakšen serviser Mobitela in imaš kompleks do Ericssona? Jaz ne trdim, da Mobitel omrežja ne pozna in da nima zaposlenih tudi svojih strokovnjakov (tehnikov, ne mislim marketinga in pravne službe), ampak če jaz prav razumem, je Mobitel tehnično v celoti outsourcan pri Ericssonu? Ni pa to absolutno tema te debate in zato sem umaknil pripombo.

    Nenazadnje tole debato tehnično omogoča Mobitel.

  50. Luka666 pravi:

    Odvisno kako so nastavljeni oddajniki. Predvsem moj point je bil to, da z temidvemi maili nisi naredil praktično nič. Zakaj nebi izkoristil možnosti izposoje zunanje antene. Ko jo imaš jo lahko probaš usmeriti na več koncev in s tem pogruntati ali imaš mogoče še kakšno drugo bazno ki te pokriva, ki mogoče nudi boljši prenos.

    In ne, nisem niti Mobitelov serviser, niti nimam kakšnega kompleksa do Ericssona (če ne šteješ da se uporabnik Nokij ;)).
    Tudi če ima Mobitel podporo pri Ericssonu, to še ne pomeni, da ljudje, ki delajo na tem nimajo pojma. Glede na število uporabnikov, baznih postaj in vsega, bi bilo nemogoče, da bi vsak problem reševali Ericssonovci. Seveda pa imajo kot kupci njihove opreme tudi njihov support v primeru težav z njihovo opremo, tako kot se lahko ti v primeru težav z Novatelov obrneš na uvoznika/serviserja.
    Če si za to, bi zaključila z Mobitel/Ericsson in nadaljevala z tvojo težavo?

  51. dronyx pravi:

    @Luka666: Druge bazne zanesljivo ni blizu, ker to je kotlina, ki jo pokriva en sam oddajnik. Pokritost s signalom sem nekako izločil kot problem, ker je nekaj mesecev nazaj vse skupaj delovalo drugače (v bistvu celo bolje, čeprav je bil DL precej nižji), poleg tega bi slab signal verjetno enako vplival na DL in UL?

    Zakaj dvomim, da se Mobitel pretirano ukvarja s temi problemi sem napisal nekje zgoraj, par postov nazaj. S tem instant internetom ima predvidevam večinoma samo težave, ljudje (tipa jaz) pričakujejo verjetno preveč, prihodka pa tudi ni toliko, da bi bila to kakšna ključna skupina naročnikov. Zadeva je sicer tehnično gledano s stališča finančne službe čisto OK, ker ni nekih jasnih pogodbenih določil, kako naj bi vse skupaj delalo, tako da je verjetno odnos do tega bolj sproščen, kot do kakšnega drugega segmenta. Vsake toliko časa pa se pojavi težak (tipa jaz), ki v to sproščeno ozračje vnese nemir in potem še neki portali po mailu začnejo razpošiljati alarmantna obvestila, da gre za nateg. Nateg je iz mojega zornega kota, za marsikoga, ki potrebuje mobilni dostop do interneta, pa je v bistvu to super rešitev. Tako da zadeva sploh ni tako enostranska, kot morda kdo iz vsega tega dobi občutek, če samo površno prebere.

    Sem pa že dolgo nazaj trdil in Simobil je to na nek način potrdil, da mobilni internet ne more biti nadomestek za fiksni dostop z neomejenim prenosom, ker neke mase “zahtevnih” internet uporabnikov sistem enostavno ne požre, ker je omejen z tehničnimi možnostmi propustnosti sistema in stroški za nadgradnjo, ki so večinoma zelo visoki.

  52. luca pravi:

    Tudi sam sem nasedel obljubam o neomejenm dostopu do interneta in že januarja letos “nabavil” pri Mobitelu računalnik Lenovo SL500 z vgrajeno mobitelovo kartico. Od neomejenega interneta, ki ga mesečno plačujem, moram imeti le neomejeno dozo potrpežljivosti, da sem ter tja dobim povezavo. Dasiravno naj bi bilo tako enostavno, da samo vključiš in zadeva dela. Mobitelova ekipa na številki za pomoč je sicer izredno prijazna, rezultat pa je, da imam po njihovih navodilih izdelanih 6 profilov, ki delajo, največkrat pa ne. Da v nekih “rovtah”, kot piše nekdo, ni dobre pokritosti, razumem, da pa sredi Portoroža škatla Lenovo ne najde povezave in da mi sredi Ljubljane trdi, da nimam SIM kartice ( kljub neštevilnim ponovnim zagonom), pa je verjetno sistemska napaka. Zanimivo pa je, da je škatla v Mobitelovih centrih v Ljubljani in Luciji-Portorož brezhibno delovala. Toda samo tam.

    Takole neuradno so fantje izrazili domnevo, da je za težave mogoče kriva Vista in da tudi orodje Access Connections ni najbolj bleščeče. Ampak mene kot uporabnika zanima le, če zadeva, ki sem jo kupil in plačujem, deluje, kot je obljubljeno. Odgovor je NE.

    Ne gre torej le za hitrost v obe smeri, ampak predvsem za dostojen dostop. Prijaznost Mobitelovih fantov in deklet mi žal pri tem ni nič pomagala.

  53. cLuBbY pravi:

    Malce bom pokomentiral splošno dogajanje na to temo (na forumu). Namreč sem bol ali manj zadovoljen uporabnik instant interneta. Res je da doma in v študentu v Mariboru ne deluje ravno “na polno” vendar v Mariboru deluje tekoče brez zatikanj in takšnih problemov, doma pa ima včasih izpade. Imam pa Option Globetrotter GT MAX HSUPA pcmcia kartico in deluje veliko bolje kot razni usb ključki ki sem jih srečal ob uporabi mobilnega interneta. Velika verjetnost je da je večji problem v tvojem hardware-u kot pa na strani Mobitela.
    Sicer že kar nekaj časa nisem izvajal meritev ampak na delovnem mestu (center Celja, blizu železniške postaje) je bilo stanje tako DL: nekje 3 MB in UL med 1 in 1,5 MB ko sem testiral. Povezava pa praktično na 50-65%.
    Predvsem mi je to zelo čudno, ker si praktično prvi (res nisem natančneje spremljal) za katerega sem opazil da ima problem z instantom, kar se tiče prenosa. Ostalim očitno deluje ali pa le niso tako zagreti da bi to javno izrazili. Rajši pa nebi izgubljal besed o ostalih operaterjih, ki kar se tiče mobilnega interneta mobitelu ne sežejo več kot do kolen…
    Glede na to da število “smart” naprav, ki šarijo po umts omrežju zelo narašča, je vsekakor tehnologija in prosta kapaciteta vsak dan manjša.
    Vsekakor pa ne podpiram tolerance s strani pogodbenih obveznosti ene in druge strani, ki je pri nas na trenutke rahlo katastrofalno na strani operaterjev.

    PS: Bom izvedel meritve doma in na delovnem mestu in objavim na svojem blogu, ter linkam sem pa bomo videli, če je še vedno stanje takšno kot mora biti…

  54. cigla pravi:

    Instant internet – nateg?? DA
    Z moje strani so me okoli prinesli pri Si-mobilu.
    Razen instant zadeve na domačem naslovu trenutno nimam druge možnosti do dostopa do interneta. Vzela sem Si-mobilovo varianto z neomejenim prenosom podatkov, ki mi je glede UL/DL zadostovala tudi pri P2P – do obvestila s strani Si mobila s konca septembra 2009, da so spremenili pogoje uporabe. Kljub sklenjeni pogodbi za dve leti za neomejen prenos, so mi mesečni prenos podatkov omejili na 20GB. Prvi mesec po obvestilu sem presegla količino za par KB, za kar sem dobila grozilno pismo, da če se to ponovi še v naslednjem mesecu, mi bodo v skladu s pogodbo enostransko prekinili dostop do interneta. Istočasno so mi takoj znižali hitrost na predpotopnih 64kb/s. Naslednji mesec moram torej paziti na količino (20GB), drugače me izklopijo.
    Razmišljam, da bi instant internet vzela pri Mobitelu, pa se bojim, da bodo isto storili tudi pri njih. Sicer zdaj reklamirajo eno, čez mesec pa se lahko zgodi, da bodo tudi oni rekli, da je njihov internet samo za pregledovanje e-pošte, MSN in vsebine spletnih strani.

  55. maja pravi:

    mobitelov instant internet je navaden nateg.sem doma skoraj v centru mesta blizu mobitelovega centra kjer imajo anteno pa je signal grozen kar naenkrat zašteka in ne gre nikamor več. tudi jaz bom dala pritožbo in klicala na apek to ni pošteno

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 27 other followers

%d bloggers like this: