Ali je 23. november 2008 dan, ko je čudežno od mrtvih vstala glasbena skupina Guns N’ Roses, ali gre za skrunitev legende?
Sam sem bil pred 15 – 20 leti navdušen oboževalec te ameriške glasbene skupine, kot verjetno še mnogi drugi iz moje generacije. Nič v glasbi mi ne pomeni toliko kot (prvotni) Guns N’ Roses in še danes velikokrat vržem v DVD predvajalnik njihov posnetek koncerta v Tokiu, ki je nastal na turneji Use your illusion.
Po tej logiki bi moral biti danes navdušen, ker je končno izšel album Chinese Democracy za katerega je veliko ljudi (tudi sam) mislilo, da je navaden urbani mit ter izmišljotina. Pa nisem, ker to enostavno niso Guns N’ Roses, kot sem jih sam poznal in nad katerimi sem se navduševal. Res je sicer pri vseh skladbah prisoten značilen hripav glas Axla Rosa, ampak Guns N’ Roses niso nikakor bili samo Axel Rose, čeprav drži tudi obratno. Brez Axla seveda ni in ne more biti Guns N’ Roses.

vir: exclaim.ca
Zame je za izvirne in edine prave Guns N’ Roses značilno, da je bila cela skupina bistveno več, kot vsak njen posameznik skupaj, pa naj se sliši še tako oguljeno. Pri albumu Chinese democracy pa ni ne Slasha, ni Duffa in morda še koga. Meni je to približno tako, kot če bi Paul McCartney danes zbral še tri neznane “boys next door” in to še vedno imenoval The Beatles. No shit?
Kar se tiče novega albuma jaz to jemljem kot nek osebni poizkus Axla Rosa, podobno kot se Slash in še nekateri gredo Velvet revolver. Precej skladb meni tudi ne zveni kot izvirni Guns N’ Roses. Ker pa sam nisem glasbeni kritik, lahko glasbo ocenjujem samo po tem, ali mi je všeč. Za izvirne Guns N’ Roses lahko rečem, da skoraj ni njihove skladbe, ki mi ne bi bila všeč, kar nikakor ni primer za večino drugih glasbenih izvajalcev, ki običajno mašijo CD albume z komaj poslušljivim balastom, da zapolnijo prazen prostor na plošči. No, je pa tudi res, da sem za marsikatero njihovo skladbo šele kasneje izvedel, da je šlo v bistvu za (dobro) priredbo starejših uspešnic drugih izvajalcev, s čemer pa ni konec koncev nič narobe.
Na albumu Chinese democracy je tako 14 skladb, za katere je značilno, kot je že Domen ugotovil, neko mešanje žanrov, ki ima morda za namen, da bi takraten slog skupine prenesli v današnji čas, ko kraljujejo digitalni sintetizatorji zvoka in elektronske “ritm mašine”. Meni pač to enostavno ni všeč, vsaj ne v tej kombinaciji, sploh pa ne, če je to zapakirano kot Guns N’ Roses. Tako mi je od vseh skladb na albumu še najbolj poslušljiva prijetna balada This I Love, ki se bo verjetno v naslednjih dneh precej vrtela tudi po raznih glasbenih postajah in ki meni zveni kot dvojčica skladbe November rain iz njihovega zadnjega skupnega obdobja.
Meni se zdi škoda, da se Guns N’ Roses niso mogli dogovoriti, da če nimajo več namena skupaj ustvarjati glasbe, potem se pač razidejo in pustijo Guns N’ Roses na miru. Kot glasbeno legendo 90 let, ki ima še danes ogromno oboževalcev.
Poglej še:
- Mnenje drugih (metacritics)
22 11 2008 at 22:19
Zadeva je veliko bolj zakomplicirana, kot bi si ti želel (glede na tvoj zadnji odstavek) … Axl (napisal si AxEl
) ima namreč pravno-formalno dovoljenje, da lahko uporablja ime “Guns N’ Roses” v povezavi z glasbo, ki jo dela…. Dovoljenje pa je dobil od mojstra kitare z JD-jem v roki in basista že davnega leta 1991… in to sedaj s pridom izkorišča..
Več pa kdaj drugič, mudi se mi poslušat CD dalje…. (in sploh NI slabo
)
23 11 2008 at 0:03
Tilen, saj pravno verjamem da ni sporna uporaba imena skupine GNR. Axl bi se pa lahko kljub temu odločil, da pusti GNR na miru in svoj nov band poimenuje kako drugače. Ker marsikdo bo tako misleč, da gre za isto skupino, kupil CD in bo morda razočaran.
23 11 2008 at 11:30
Res je. Marsikdo bo kupil CD in bo morda razočaran.
Marsikdo pa bo kupil CD vedoč, kdo svira in kdo ne… in NE BO razočaran
v sloveniji verjamem, da se ne bo tole kaj dosti prodajalo…. je pa zanimivo, da so album objavili na MySpaceu na svoji strani.. in je v prvih 48 urah doživel več kot 3 milijone predvajanj (skupaj vseh 14 skladb)…
Only time will tell…
Sicer pa, jaz upe še vedno polagam na leto 2012, ko bodo GNR lahko predlagani za “Rock N’ Roll Hall of Fame” in se bodo starine sposobne med sabo pogovarjat kot odrasli in ne kot 5 letni otroci (velja za vse)… in potem morda doživimo ponovno svetovno turnejo in apokalipso po zadnjem koncertu
24 11 2008 at 10:33
@onyx – lahko rečem, da besedila G’N'R vedno znova vstopajo tudi v mojo liriko
to pač ima človek od tega, če je z njimi v ušesih odraščal … trenutno je recimo pri nas doma aktualen tale štiklc.
24 11 2008 at 12:15
Da me ne bi kdo napačno razumel. Meni je album Chinese democracy tako daleč od tega, da bi bil res zanič, kot je daleč od albuma Appetit for Destruction.
24 11 2008 at 14:06
@enxen
Samo tole pa niso GNR. To so Ugly Kid Joe. Sicer so imeli na žalost le dve bolj znani pesmi (poleg Cats in The Cradle še Everything About You).
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ugly_Kid_Joe
24 11 2008 at 16:12
@enxen – Guns N’ Roses niso nikoli igrali te pesmi. Rockstar1707 ima prav.
@dronyx – Siol je CD-jki podelil vseh 7 zvezdic – http://www.siol.net/Trendi/Glasba/Ocene_albumov/2008/11/Guns_N_Roses_Chinese_Democracy.aspx.
Reviewa nisem pisal jaz, da ne bo pomote
24 11 2008 at 16:43
res je, imaš prav, ugly me! isti časi, pa so me zavedli spomini
24 11 2008 at 17:56
Ok, tako kot si napisal urbani mit. Nisem verjela, da bo album resnično kdaj izšel. Nič ne bom rekla, dokler ga ne slišim. A kdo od vas bojsov kaj ve, če se album slučajno že da dobit kje na netu, da aktiviram slabšo polovico, da mi to spedena.
24 11 2008 at 17:57
Tilen, Siol je pa res referenca na področju glasbene kritike. Se pa strinjam z podnaslovom: Axl je car! Tega ne spremeni v ničemer Chinese Democracy. Jaz bi dal oceno 5 od 7, če bi že imel takšno lestvico. Ocena bi bila 4 plus bonus točka za This I Love, ki sem jo slišal v zadnjih dneh več kot 20 krat (čedalje višje pri meni pa kotira že tudi Street of Dreams). Zvok klavirja imam pa mnogo rajši kot zvoke sintentizatorjev in digitalnih efektov, samo to je stvar okusa.
24 11 2008 at 18:29
dronyx – o referenci siola ne mislim razpravljati (ker nisem prepričan komu so dali to za ocenit), je pa res da bi jaz ocenil (lestvica je od 1-7) .. s 5-6… slabše od 4,9 po mojem mnenju ni, boljša od 6,9 pa tudi zelo težko
Podnapis je že pravi, res
@Kmery – trgovina Mueller v ljubljanski Supernovi (rudnik) ali pa http://www.myspace.com/gunsnroses
Kjer boš hitreje našla
Lp
24 11 2008 at 18:53
Da je z Kitajsko demokracijo in smislom za ironijo zares vse v najlepšem redu priča odziv Kitajcev (domnevam partije) na zadnji album GNR. Baje so album enostavno prepovedali, blokirali dostop do spletne strani albuma, prav tako pa iskalniku Baidu (China Google) prepovedali, da karkoli najde na to temo. Verjetno je razlog za to sporen naslov albuma Chinese Democracy (he, he, morda manjka NOT) ali pa besedilo naslovne skladbe. Hvala bogu, alahu in šivi, da smo se komunizma znebili, ker to je pa meni smešno:
24 11 2008 at 20:01
lirika goes (prepisano iz bookleta
) like
Cause it would take a lot more time than you
Have got for masturbation
Even with your iron fist
More than you got to rule the nation
When all we got is precious time
More than you’ve got to fool the nation
When all I’ve got is precious time
ampak ja… cenzura zaradi tega je (vsaj) smešna…
24 11 2008 at 21:18
Eh, tele galsbene kritike na SiOL-u so sploh poglavje zase. Na splošno je tako, da metal skupine ne dobijo manj kot 5 zvezdic, npr. pop glasbeniki pa tudi, če je napisan dober komentar ponavadi ne prilezejo višje kot od 6 zvezdic.
Sicer mi je metal glasba na splošno dosti bolj kot pop, ampak ravno vsak si pa tudi ne zasluži 7 zvezdic. Da ne rečem, da npr. kakšnih bolj sredinsko usmerjenih rock, pop/rock glasbenikov ponavadi kaj dosti ne obdelajo. Ne vem sicer kdo je tam glavni, ampak včasih se je govorilo, da ima to čez Hemingway.
25 11 2008 at 17:16
Tilen, hvala za dobronameren nasvet, ampak sva se verjetno narobe razumela. Nisem imela v mislih nakupa, temveč krajo
Potem ga moram pa kakšen teden konstantno poslušat, preden se odločim, če mi je všeč ali ne.
Original cd-ja nisem kupila že kakšnih 5 let.
Je pa album že na partisu, jutri ga dobim
Se pa strinjam z razmišljanjem dronyxa. Sicer nisem ravno na tekočem, kateri člani iz prvotne zasedbe so v bandu še prisotni, vem pa da ni Slasha, niti Duffa. Mislim, pa da si album zasluži našo pozornost že samo zato, ker gre za projekt Axla, nekdanjega frontmana ene najboljših rock skupin svojega časa.
26 11 2008 at 18:11
Kritika še z moje strani na povezavi:
http://bhcband.wordpress.com/2008/11/25/gunsnroses-chinese-democracy-aka-najbolj-pricakovan-rock-album-vsem-casov/
27 11 2008 at 6:26
Resurrection of GnR me navdaja z upanjem, da mogoče enkrat v bližnji prihodnosti tudi pri nas slišimo v živo Sweet child of mine, Paradise City, Welcome to the jungle in ostale uspešnice (poleg skladb iz zadnjega albuma) v izvedbi Axla Rosa.
Sam sem davnega leta 1993 sicer bil na koncertu takratnih GnR na Dunaju in ta koncert je daleč na prvem mestu od vseh koncertov, ki sem jih videl. Ampak da bi v sklopu svetovne turneje takrat zašli še k nam, je bilo verjetno nemogoče. Tokrat je upam malo drugače in morda kdo Axla povabi na manjši koncert v Halo Tivoli (lahko se temu tudi reče predstavitev albuma Chinese democracy)? Upam si trditi, da bi jo napolnil do zadnjega kotička. Če to uspe Heleni Blagne, mora tudi Axlu, sicer ni pravice na svetu.
28 11 2008 at 18:12
Sem na hitro mal poslušala, ma mi ne potgne kaj preveč. Manjka mu melodičnosti. Edino Axlov vokal je še zmeraj mal orgazmičen
Zna biti, da nas res doleti kak koncert. Bi bilo lepo ja. Slišati v živo Axla peti, je ena od stvari, ki bi jih rada doživela preden umrem. Jaz sem bila davnega leta 1993 še premlada, da bi bilo to izvedljivo.