Klime so nevarne!

Če bi živel v ZDA, bi sigurno tožil proizvajalca avtomobila, da me ni v navodilih za uporabo na vidnem mestu opozoril, kako nevarna je lahko za zdravje avtomobilska klimatska naprava.

Ko sem kupoval avto, so mi vsi govorili, da mora obvezno imeti klimo. Čeprav jo nikdar zares v avtomobilu nisem pogrešal in sem se pač poleti vozil pri odprtem oknu, sem vendarle kupil avto z klimo, ker baje brez tega danes več ne gre. ABS in klima se danes vgrajujeta serijsko in pika. Brez tega ti rabljenega avtomobila nihče več ne bo niti kupil.

Samo vsako leto, ampak res čisto vsako leto na začetku poletja, ko se začne vročina, se mi zgodi enako. Pridem v avto, ki je stal na soncu in je jasno segret do maksimuma. Prižgem klimo, naštimam zmrzal na najnižjo možno in ventilator na 3 ali 4, da čim bolj piha meni v glavo in me tako prijetno hladi. Zatem pa pride dan potem, ko čutim prve posledice.

Ko se zjutraj zbudim, ne morem odpreti oči, ker se je v spanju zasušil nek rumen gnojni izcedek, obupno me boli grlo, vrat komaj še lahko obračam, moje telo je povsem prepoteno, skratka, prehlajen sem še bolj kot na mrtvo pijan štajerc pri minus petindvajset pod ničlo pred Mariborsko avtobusno postajo.

In kar je najbolj bizarno pri vsem skupaj je to, da se mi to zgodi vsako leto nekajkrat, a me to do sedaj še ni izučilo, da se klime poleti ne prižiga, ker si potem bolan. Sedaj bom pa prilepil nalepko z napisom »DON’T TOUCH« nad gumb za vklop klime.

Trenutno sem pa na lekadolu (freeware product placement) in pijem enormne količine hibiskus čaja. Upam, da bo čim prej pomagalo.

10 Responses to “Klime so nevarne!”

  1. Tomaž pravi:

    Jaz klime sploh ne užigam že več let, ker imam iste, plus še dodatne težave kot ti.

    Prejšni vikend sem šel v Srbijo in sem klimo moral vklopiti zaradi drugih, ker so tako ‘jambrali’ kako je vroče. Pa sem jo dal čisto na malo…… V ponedeljek me je v rame tako ‘vžgala’ revma, da sem mislil da bom umru.

    Razmišljam, da bom šel na servis, da mi zrihtajo eno skrivno stikalo, kjer bom lahko izklopil klimo in mojim sovoznikom rekel, da je pokvarjena.

  2. Tečnstrdesc pravi:

    Pred parimi leti sem zaradi te satanove domislice fasal gnojno angino Avgusta v Španiji, nikoli več!

  3. strojnik pravi:

    Joj fantje joj. Na kladivu tudi ne piše, da se ni priporočljivo po prstih tolčt. Sam imam klimo že leta in nisem imel nikoli tovrstnih težav, je pa res, da jo uporabljam “po pameti”. Par stopinj nižje, kot je zunaj, pregret avto pa ohladim, preden se sploh vanj vsedem… :?

  4. XXX pravi:

    Nekateri pač ne znajo uporabljati klime.

    Potrebno je paziti,da ne piha direktno (lahko malo časa, ob odprtih oknih, da se avtomobil prezrači)

    Temperatura naj bo nekaj stopinj nižja od zunanje temperature (pri bolj analognih vozilih lahko mešaš hladni zrak s toplim, če piha premrzlo).

    In to je to… ni pa samo nepogrešljiva ko je vroče – ampak čez celo leto. Takoj ti odrosi zarosena stekla – poleti in pozimi…

    Skratka zadnja dva avtomobila sta imela klimo. Naslednji pa bo imel avtomatično, da ne bo konstantno potrebno spreminjati nastavitev.

  5. XXX pravi:

    Še nekaj… mnogo avtomobilov na zadnji klopi zrači slabo. V takem primeru pač imata voznik in sovoznik ustrezno temperaturo… zadaj pa je nekoliko vroče :).

  6. dronyx pravi:

    Dejstvo je, da je zadeva ob nepravilni uporabi nevarna. Saj jaz vse to teoretično tudi vem, samo kaj, ko pozabim. Lahko bi konec koncev vgradili v klimo kakšen senzor, ki te v primeru, da nastaviš nevarno kombinacijo, vsaj opozori nekaj v smislu “Ali you shure? Yes, No, Cancel”. To je samo še en čip za 5 €.

  7. XXX pravi:

    To ni ravno izvedljivo, ker je preveč parametrov. V mojem avtomobilu npr. 95% uporabljam klimo v kobinaciji z zračenjem na vetrobransko steklo. S tem se hladi celotna armaturka, sprednje steklo in zrak, ki prihaja do mene ni več “leden”. Kombinacija steklo + noge ni dober več ali manj, ker premrzlo piha v noge. Dokler je sonce močno + kratke vožnje ni problema. Nato pa začnem mešati s toplim zrakom toliko, da samo zadeva ravno prav hladi. Zelo dobra je tudi ob vlažnih dnevih, da znižaš vlago v kabini. Sploh pa je super ob deževnih dnevih, ko se vsedeš v avto in je vse zarošeno…. pritisneš play, daš na maximum za minuto in ni več megle na šipah v avtomobilu :).

  8. jazby pravi:

    Kar se tiče pametne uporabe klime sta vse povedala že Strojnik in XXX, sam bi dodal le to, da si v avtu sam nastavljaš temperaturo in kam ti bo pihala. Če je zunaj 35 stopinj, si pač ne nastaviš na 20 stopinj, ampak na kakšno stopinjo ali dve manj kot je zunaj. Pri taki uporabi ni neprijetnega prehladnega pihanja in ne doživiš dodatnega šoka, ko greš iz avta. Vožnja pa je veliko bolj prijetna kot pri odprtih oknih, sploh pri višjih hitrostih.
    Mene osebno najbolj moti uporaba klim v nekaterih javnih prostorih, kjer nimaš vpliva na delovanje. Po mojih izkušnjah s tem najbolj pretiravajo v ZDA in na Japonskem, kar je še posebno neprijetno na kakšnih prireditvah (kongresi, kino, gledališče), kjer si prisiljen nekaj časa mirovati. Sam imam tam vedno za vsak slučaj v “rerzervi” flis, ki me je že večkrat rešil gotovega prehlada ali še kaj hujšega (glej Tomaž, tečnstardec).
    Sicer pa je podobno z uživanjem pijač. V vročih dneh ledenomrzle v večjih količinah pač niso priporočljive, čeprav (spet največkrat v ZDA) dobiš včasih servirano več ledu kot pijače.

  9. dronyx pravi:

    Jaz sem se najbolj v življenju prehladil v Grčiji, ko sem prišel popoldne iz plaže, spil dva mrzla piva, prižgal klimo do daske, se ulegel na posteljo in lepo zaspal. Ko sem se zbudil sem mislil, da je konec z mano. Tako te po moje ne ubije noben virus.

  10. kekez pravi:

    Mene pa moti, ker moje klime v avtu ni možno nastaviti na manj kot 16 stopinj.
    Človek še sladoleda ne more peljati nekam malo dlje.

    Da ne govorim, kako se šipe zarosijo pri uporabi klime. Nastavim na max hlajenje, usmerim v stekla in šipe se takoj zarosijo OD ZUNAJ. :-)
    Potem pa v najgujšem soncu brisalce…

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 27 other followers

